Pagina 2 van 2

Geplaatst: 24 jul 2007, 20:27
door KOERT
Tja, gaat je niet in je kouwe klere zitten...


Sterk spul hè, die Mercedesbussen...

Geplaatst: 30 jul 2007, 14:57
door KOERT
niet dus...

Geplaatst: 30 jul 2007, 19:52
door mfellman
Dus er is duidelijkheid over het motortje?

Marc

Geplaatst: 31 jul 2007, 23:00
door KOERT
Bovenstaande opmerking ging meer over ons eigen busje.

Maar er is hoop!
Deze ketting kan sluiten, want dit motortje loopt weer! (Zusje blij!)
Er moet nog het nodige (o.a. kleppen) afgesteld worden, maar hij draait.

Grootste probleem bleek uiteindelijk de accu (!) te zijn. Er was steeds onvoldoende kracht aanwezig om de motor lang genoeg (5-6 min.) aan te draaien. Het koste enige tijd om 'm uit haar diepe coma te laten ontwaken...

Nu wij nog...

Geplaatst: 01 aug 2007, 00:09
door Dennis en Nancy
Ik ging er altijd van uit dat als een diesel eenmaal draait deze blijft draaien.

Dat een zelfontbrander geen accu nodig heeft om te lopen.

De gloeiers gaan uit na het starten en daarna is er volgens mij geen stroom meer nodig.

Of vergeet ik nu de opvoerpomp?

Dennis

Geplaatst: 01 aug 2007, 01:15
door A_A
Dennis, ik zit op jou lijn denk ik.
Ik dacht dat onze oude diesels zonder accu ook liepen.
Of bedoelt koert zo lang starten ?

Geplaatst: 01 aug 2007, 11:00
door KOERT
lang doorstarten idd. (vraag me niet waarom...)

Eenmaal lopen is blijven lopen.

Geplaatst: 01 aug 2007, 11:28
door A_A
Dus dan toch nog lucht schat ik zo.

Geplaatst: 01 aug 2007, 11:39
door Froukje
Hij doet het weer idd, met wat horte en stoote... Echt stom dat het de accu was. Maar met genoeg kracht 5 minuten lang doorstarten met easy start en gaan :D
Er zat een duidelijk gat in de lucht!!!

Nu nog ff de puntjes op de i en dan loopt hij weer als daarvoor :D
Maar nu eerst op vakantie...... Met het vliegtuig :p

Geplaatst: 01 aug 2007, 11:41
door Froukje
KOERT schreef:lang doorstarten idd. (vraag me niet waarom...)

Eenmaal lopen is blijven lopen.
heeft iets met de kettingspanner te maken. Die automatisch is (met olie druk) en ook misschien toch nog wat lucht in de leidingen...

Ikke blij :D

Geplaatst: 01 aug 2007, 11:47
door A_A
Ok goed zo, blij is goed :-)

fijne vakantie dadelijk!!

the end

Geplaatst: 01 aug 2007, 21:31
door DVIII
eind goed al goed, maar alles is pas gaan goedkomen toen de geschiedenis duidelijk was van de storing. en ja , het helpt echt als alle feiten en details op tafel komen . ik kom nog niet zo lang op dit forum , maar ik verbaas me wel eens over de achterstevoren aanpak van sommige problemen . en dan de hulp van buitenaf die al snel sloop in het gesprek brengen . afijn de motor doet het weer en alle goede hulp mag trots zijn dat de laatste bobbel in de mini revisie verholpen is.
bijna alle diesels hebben moeite met ontluchten , maar als de verstuiverleidingen van een 615/616 langdurig los zijn geweest is het soms erg lastig weer op te starten.