Pagina 2 van 2

Geplaatst: 08 apr 2006, 12:37
door henryb
ja ben eruit hoe ik het ga doen .. een cyrix laadstroomverdeler aansluiten op 2 in serie geschakelde nieuwe accus (heb nog 2 accus staan, maar die zijn ongelijk en dat zijn startaccus (beide wel 110A) .. ik wil het liefste semi tractie accus)
ik was in 2004 nog geen dubbellucht lid hoor :)

die omvormer levert 20A .. er zat een 10A zekering in mijn autoradio dus dat leek mij wel voldoende ..

Geplaatst: 08 apr 2006, 12:50
door beatrix18
Hallo Henryb,

20 Ampère is mooi, toevallig ook nog 13.8 Volt????
Dan kan je dmv een relais 24V/30A (paar euri bij bv.Brezan) je HH accu laden.
Dit is misschien geen 100% oplossing maar werkt als een speer en dus is de prijs/prestatie verhouding hoog!

Peter

Geplaatst: 08 apr 2006, 13:01
door henryb
beatrix18 schreef:Hallo Henryb,

20 Ampère is mooi, toevallig ook nog 13.8 Volt????
Dan kan je dmv een relais 24V/30A (paar euri bij bv.Brezan) je HH accu laden.
Dit is misschien geen 100% oplossing maar werkt als een speer en dus is de prijs/prestatie verhouding hoog!

Peter
ja hij is 12-13.8 volt
ik heb nu al een cyrix besteld (91 Euro .. ach ja toch bonus gehad van mijn werk:) ).. maar is misschien een goede tip voor iemand anders .. bedankt in ieder geval

Geplaatst: 08 apr 2006, 13:19
door beatrix18
Hallo Henryb,
ik heb nu al een cyrix besteld
Dan ga je dus blijkbaar een 24 V HH-net opzetten met twee accu's.
Dat is een mogelijkheid echter zijn er meer dingen voor 12V voorhanden.
Dat is opzich ook weer geen probleem daar je die 20A omvormer hebt!
Zo zie je, overal is een oplossing voor!
Je kan nog even op de volgende link klikken om te kijken hoe het niet moet of wel zou kunnen, http://members.chello.nl/p.jak/mercedes/index.html.
Het maakt niet uit voor welk systeem je kiest als het maar goed en veilig is!
Suk6,

Peter

Geplaatst: 08 apr 2006, 13:48
door henryb
ja, kies voor een 24V huishoud net, wellicht kan ik de koelkast nog op 24 volt laten lopen, die andere dingetjes die ik nog heb, telefoonopladers, en autoradio, kunnen dan via de omvormer worden aangesloten...

ik zat ook eerst te denken aan een diodeblok, maar dit leek mij toch makkelijker, en een vriendin van mij heeft haar dynamo gesloopt met een diodoblok en dat wil ik natuurlijk voorkomen Ik wil het gewoon goed en dan heb ik er wel wat extra eurotjes voor over .. Hoop trouwens wel mijn kabels beter weg te stoppen als jou :)

Geplaatst: 08 apr 2006, 14:59
door beatrix18
Hallo Henry,
wellicht kan ik de koelkast nog op 24 volt laten lopen
Als je een koelkast hebt met een Danfoss compressor dan kan dat en is dan zelfs de beste oplossing.
In een VW T3 die ik ook nog heb, zat bij aankoop ook een diodeblok van een type die ik niet ken, kapot was, of verkeerd aangesloten, of alle drie.
Het effect was wel dat beide accu's permanent parralel stonden......, was door een garage gedaan.....
Hoop trouwens wel mijn kabels beter weg te stoppen als jou
Dat hoop ik ook! En ik hoop ook dat je de oude situatie, zoals ik hem gekocht heb, bedoelde :cry: ,

Peter

Geplaatst: 08 apr 2006, 15:23
door henryb
ja doelde op die 1e plaatjes :)

ik heb overigens een absorptie koelkast .. moet net al te moeilijk zijn lijkt mij ...

Geplaatst: 08 apr 2006, 15:38
door beatrix18
Hallo Henry,
ja doelde op die 1e plaatjes
Gelukkig :lol: !
ik heb overigens een absorptie koelkast
Let wel op dat die, uit mijn hoofd, 8 Ampère trekt!
Dan is 12 Volt alleen een optie tijdens het rijden (Via je omvormer).
Gebruik een relais want je accu (accu's) is (zijn) na een paar uur leeg als je stopt. Want met de hand omschakelen vergeet je vroeg of laat :? !

Peter