En dat heeft op mannen een onweerstaanbare aantrekkingskracht :mrgreen:Dennis en Nancy schreef:Ik zie alles met 4 wielen en een motor als vrouwelijk.
Een nieuw project!!!
-
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
- Locatie: 'T Gooi
Re: Een nieuw project!!!
Vandaag is een Kadootje
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Re: Een nieuw project!!!
Hi Ernst,
Best leuk die bus, het lijkt mij ook wel wat.
Tot mijn verbazing zijn ze nog goed verkrijgbaar bij onze oosterburen, vrij recent, niet te lang, weinig kilometers, lage prijs
.
Ik kom wel kijken, en dan hebben we het ook maar over eventuele nadelen, niet metrisch? :mrgreen:
Voor dromers
:
http://www.skoolie.net/gallery/main.php
Mvg. Paul
Best leuk die bus, het lijkt mij ook wel wat.
Tot mijn verbazing zijn ze nog goed verkrijgbaar bij onze oosterburen, vrij recent, niet te lang, weinig kilometers, lage prijs

Ik kom wel kijken, en dan hebben we het ook maar over eventuele nadelen, niet metrisch? :mrgreen:
Voor dromers

http://www.skoolie.net/gallery/main.php
Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Een nieuw project!!!
@Paul
Die verkrijgbaarheid viel ons ook mee. Ook in Nederland worden ze regelmatig geïmporteerd, maar dan veelal om bruiloften en partijen mee te rijden. In Duitsland zijn er meer, dat is het nut van een bezettingsleger...
Ik heb tot dusverre alleen gemerkt dat de lampekapjes binnen met onversneden M5 boutjes vastzitten.
Voor het vastzetten van een van de buitenspiegels heb ik een inbussleutel nodig van 4.5 mm (heb ik niet) of van 3/16" (heb ik ook niet). Dat wil zeggen: ik heb ze niet onder handbereik, mogelijk ergens onder in een kist. Moet nodig verder met uitmesten :(
Wat betreft Skoolie, daar heb ik al de nodige gegevens weggehaald. Je merkt wel meteen het verschil tussen Amerikaanse en Europese camperaars: een Amerikaan staat met zijn RV op een KOA (of andera) campground of trailer park en haakt meteen z'n water, afvoer, 110 V en antennekabel aan, allemaal perfect gestandaardiseerd, terwijl de Europeaan meer probeert autark te zijn.
@Dennis
Leuk dat jij dat vindt.... Maar ik heb moeite om een 6 l diesel die onderin met 2400 RPM ligt te grommen, als vrouwelijk te beschouwen. Zal wel aan mij liggen :oops:
Stahoogte is 77" (1.956 m). Voor ons dus voldoende, mijn vrienden Godwin, Paul en Fred zullen wat door de knieën moeten. Foto's volgen binnenkort, als we ècht aan de slag gaan.
@Anton/Dennis
Volgens de vorige eigenaar sterk afhankelijk van de rijstijl. Zou tussen de 19 en 25 l/100 km liggen. Ik ben op weg naar huis al aan het zoeken geweest naar de beste toeren/snelheid-verhouding. Ben geen automaat gewend. Maar daar kom ik nog wel uit.
@MB508
In Amerika worden ze aan de lopende band op SVO gestookt. Ik zit wat te rekenen aan de aanschaf van een warmtewisselaar (zelfbouw kan ook altijd nog), zodat ik de grote tank voor SVO kan gaan inzetten en een kleiner tankje voor diesel kan toevoegen.
Je merkt het al: SVO (straight vegetable oil) i.p.v. PPO of Pöl. Het Amerikavirus slaat toe
Die verkrijgbaarheid viel ons ook mee. Ook in Nederland worden ze regelmatig geïmporteerd, maar dan veelal om bruiloften en partijen mee te rijden. In Duitsland zijn er meer, dat is het nut van een bezettingsleger...
Ik heb tot dusverre alleen gemerkt dat de lampekapjes binnen met onversneden M5 boutjes vastzitten.
Voor het vastzetten van een van de buitenspiegels heb ik een inbussleutel nodig van 4.5 mm (heb ik niet) of van 3/16" (heb ik ook niet). Dat wil zeggen: ik heb ze niet onder handbereik, mogelijk ergens onder in een kist. Moet nodig verder met uitmesten :(
Wat betreft Skoolie, daar heb ik al de nodige gegevens weggehaald. Je merkt wel meteen het verschil tussen Amerikaanse en Europese camperaars: een Amerikaan staat met zijn RV op een KOA (of andera) campground of trailer park en haakt meteen z'n water, afvoer, 110 V en antennekabel aan, allemaal perfect gestandaardiseerd, terwijl de Europeaan meer probeert autark te zijn.
@Dennis
Leuk dat jij dat vindt.... Maar ik heb moeite om een 6 l diesel die onderin met 2400 RPM ligt te grommen, als vrouwelijk te beschouwen. Zal wel aan mij liggen :oops:
Stahoogte is 77" (1.956 m). Voor ons dus voldoende, mijn vrienden Godwin, Paul en Fred zullen wat door de knieën moeten. Foto's volgen binnenkort, als we ècht aan de slag gaan.
@Anton/Dennis
Volgens de vorige eigenaar sterk afhankelijk van de rijstijl. Zou tussen de 19 en 25 l/100 km liggen. Ik ben op weg naar huis al aan het zoeken geweest naar de beste toeren/snelheid-verhouding. Ben geen automaat gewend. Maar daar kom ik nog wel uit.
@MB508
In Amerika worden ze aan de lopende band op SVO gestookt. Ik zit wat te rekenen aan de aanschaf van een warmtewisselaar (zelfbouw kan ook altijd nog), zodat ik de grote tank voor SVO kan gaan inzetten en een kleiner tankje voor diesel kan toevoegen.
Je merkt het al: SVO (straight vegetable oil) i.p.v. PPO of Pöl. Het Amerikavirus slaat toe

Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Een nieuw project!!!
Op verzoek van Dennis een paar plaatjes van het interieur die we de allereerste keer dat we deze bus gingen bekijken, hebben gemaakt. De bus is in Duitsland gekentekend als "Wohnmobil", maar de inrichting beperkt zich tot een koelkast, een driepersoons lattenbodem en twee leren tweezitsbanken. Plus natuurlijk een heleboel oorspronkelijke busbanken. Die zitten zo lekker, dat we er zeker wat mee gaan doen!




Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
-
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
- Locatie: 'T Gooi
Re: Een nieuw project!!!
Wat een zee aan ruimte, 't motor :mrgreen: tje ziet er mooi schoon en droog uit, die rode knop op het dashbord is?;
A: Om het schakelprogramma te kiezen
B: De handrem te bedienen
C: De schietstoel te activeren
D: Niets van bovenstaands
Wie doet een gok?
Ziet er allemaal goed uit, veel bedenk en knutselplezier
Peter.
A: Om het schakelprogramma te kiezen
B: De handrem te bedienen
C: De schietstoel te activeren
D: Niets van bovenstaands
Wie doet een gok?
Ziet er allemaal goed uit, veel bedenk en knutselplezier

Peter.
Vandaag is een Kadootje
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Een nieuw project!!!
Hallo Peter,
Ten eerste: het spijt me te horen van jullie hond. Is 14 jaar voor een herder niet een stevige leeftijd? In elk geval sterkte met de lege plek!
De knop op het dashboard is ... je raadt het al ... antwoord B
Gaat u door voor de Hfl 1000?
De handle van antwoord A is wat lastiger te zien op de foto, maar zit net wat lager op het verticale stuk van het dashboard. R omhoog vanuit N. D, 3, 2 en 1 naar beneden. Een P is er niet, daarvoor hebben we een handrem (zie B)
Het schijnt dat de versnellingsbak ook een retarder bevat die aanspreekt bij het half indrukken van het rempedaal. Als het type bak tenminste klopt met de papieren die ik erbij heb, is nog niet helemaal duidelijk...
Ten eerste: het spijt me te horen van jullie hond. Is 14 jaar voor een herder niet een stevige leeftijd? In elk geval sterkte met de lege plek!
De knop op het dashboard is ... je raadt het al ... antwoord B

De handle van antwoord A is wat lastiger te zien op de foto, maar zit net wat lager op het verticale stuk van het dashboard. R omhoog vanuit N. D, 3, 2 en 1 naar beneden. Een P is er niet, daarvoor hebben we een handrem (zie B)

Het schijnt dat de versnellingsbak ook een retarder bevat die aanspreekt bij het half indrukken van het rempedaal. Als het type bak tenminste klopt met de papieren die ik erbij heb, is nog niet helemaal duidelijk...
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
-
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
- Locatie: 'T Gooi
Re: Een nieuw project!!!
Hoi Ernst, Guusje was een appart geval, met 5 maanden totaal verdroogt, verschurft en uitgemergeld aan een hek gebonden en gevonden, drie maanden heeft ze nodig gehad om op te knappen, 't was een overlever. Guus was toendertijd voor mij ook 'Een nieuw project', onze Josje ging een konijn achteraan de A27 op, net ontslagen, de herder van mijn tante heeft mij ooit eens voor een groot onheil behoed.. en daar was ineens Suus, zo hadden ze haar in het asiel genoemd. 8 maanden jong, overenthousiast, sprong op je kop als je aardig tegen haar deed. Het daarop volgende jaar lang is ze dagelijks mee op pad geweest en heeft zij zich sociaal wenselijk aangepast, niet iedereen is er van gedient als een duitse herder op je nek springt
, We hebben een goed leven met haar gehad en 14 jaar is uniek, de herders uit mijn jeugd hebben dat bij lange na niet gehaald. Ik kijk met plezier terug en het gemis is er tegelijkertijd ook, het een gaat niet zonder het ander.
Nu even terug naar de foto serie, kan het niet zijn dat die retarder de nodige energie terugpompt in je accu's? Wellicht voor die airco (?) die ik in de gang heb zien hangen? volgens mij kun je dat wel testen door een multimeter aan te sluiten. Ik geloof niet dat jij daar NIET uit zult komen, gewoon effuh lekker doortrappen, het rempedaal de onderkant van je schoenzool laten zien, oren en ogen open houden en meten maar! Anders is er altijd wel ergens op het wereld wijde web een deskundige te vinden. Waar zijn toch die mensen gebleven de mensen die niet bang zijn voor vieze handen? 'k weet zeker dat jij ze vinden zult, als je ze al niet zelf krijgt!
Groet Peter.

Nu even terug naar de foto serie, kan het niet zijn dat die retarder de nodige energie terugpompt in je accu's? Wellicht voor die airco (?) die ik in de gang heb zien hangen? volgens mij kun je dat wel testen door een multimeter aan te sluiten. Ik geloof niet dat jij daar NIET uit zult komen, gewoon effuh lekker doortrappen, het rempedaal de onderkant van je schoenzool laten zien, oren en ogen open houden en meten maar! Anders is er altijd wel ergens op het wereld wijde web een deskundige te vinden. Waar zijn toch die mensen gebleven de mensen die niet bang zijn voor vieze handen? 'k weet zeker dat jij ze vinden zult, als je ze al niet zelf krijgt!

Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
- Saskia
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
- Locatie: Zuid-Hollandse Klei
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Re: Een nieuw project!!!
Sow,...... Bus wint! :D
Dennis
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Een nieuw project!!!
Joepie! Nooit gedacht dat die achterbumpers zo stevig waren. Verdwijnt zomaar een hele halve Hummer onder. Niet gezond voor die Hummeraar, lijkt me.
Veel plezier bij de SNCF
Veel plezier bij de SNCF

Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Re: Een nieuw project!!!
Gefeliciteerd Ernst!
Ben je even niet op het forum, herken ik dadelijk al jullie bussen niet meer :shock:
Ik ga het op de voet volgen, je ombouw, ben erg benieuwd
Prima timing zo'n slurper kopen met de huidige dieselprijzen, maarja, een hobby mag wat kosten he?
Ben zelf een website aan het maken over mijn bus (had vaak veel tijd in oostenrijk
) en als we weer gesetteld zijn in Eindhoven (vanaf 15 juni) komt ie online.
Zal dan ook weer regelmatiger hier zin en onzin verkopen :mrgreen:
Ben je even niet op het forum, herken ik dadelijk al jullie bussen niet meer :shock:
Ik ga het op de voet volgen, je ombouw, ben erg benieuwd
Prima timing zo'n slurper kopen met de huidige dieselprijzen, maarja, een hobby mag wat kosten he?
Ben zelf een website aan het maken over mijn bus (had vaak veel tijd in oostenrijk

Zal dan ook weer regelmatiger hier zin en onzin verkopen :mrgreen:
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Een nieuw project!!!
[Past eigenlijk ook in "Wat is er vandaag gebeurd?"]
Tussen alle drukte door stond er vanmorgen opeens een vrachtwagenchauffeur hier uit de straat voor de deur met het verzoek onze Skoolie (voorlopige werknaam voor de Blue Bird) ergens anders te zetten, want hij had iets van verworven rechten op de plek waar wij nu stonden.
Ter wille van de goede vrede wij naar de parkeerplek, starten... helemaal naks! Was de radio aan blijven staan.
Dus de accu's (samen goed voor 12 V/450 Ah/2.3 kA) losgesleuteld (zo'n slee op wieltjes werkt super!) en in serie aan de druppellader van Dr. Wolff gezet. Die floepte meteen van 1.9 A naar 35 A.
Na vier uren de accu's weer achter in de Skoda gesjord en naar Skoolie terug. En ja, gelukkig startte die meteen. Naar een ander plekje en voor de veiligheid de accu's maar weer mee naar huis genomen. Zal binnenkort een wat meer structurele oplossing verzinnen, nu even geen tijd.
Tussen alle drukte door stond er vanmorgen opeens een vrachtwagenchauffeur hier uit de straat voor de deur met het verzoek onze Skoolie (voorlopige werknaam voor de Blue Bird) ergens anders te zetten, want hij had iets van verworven rechten op de plek waar wij nu stonden.
Ter wille van de goede vrede wij naar de parkeerplek, starten... helemaal naks! Was de radio aan blijven staan.
Dus de accu's (samen goed voor 12 V/450 Ah/2.3 kA) losgesleuteld (zo'n slee op wieltjes werkt super!) en in serie aan de druppellader van Dr. Wolff gezet. Die floepte meteen van 1.9 A naar 35 A.
Na vier uren de accu's weer achter in de Skoda gesjord en naar Skoolie terug. En ja, gelukkig startte die meteen. Naar een ander plekje en voor de veiligheid de accu's maar weer mee naar huis genomen. Zal binnenkort een wat meer structurele oplossing verzinnen, nu even geen tijd.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten