bandenvraag
- dereiziger
Re: bandenvraag
Melvin, ik heb er 17,5 ondergezet niet alleen om het zicht maar het bevalt me beter dan de 16 "het stuurt fijner en het scheelt een beetje in het brandstofverbruik . Het hele weggedrag vind ik persoonlijk prettig dan met de kleine wielen eronder .
- melvin
er staan 2 setjes te koop op MP voor rond de 600 euro, beide is niet af te dingen.
is dit het waard? zoiezo moeten er 2 of meer banden vervangen worden voor nieuwe, en zoiezo wil ik er voor 2 dezelfde banden op met dezelfde km's, dus er komt aardig wat centen bij.
plus het oplappen van de velgen!
ik vraag me dus af of ze echt zoveel waard zijn, of zal ik verder zoeken voor een goedkoper setje?
is dit het waard? zoiezo moeten er 2 of meer banden vervangen worden voor nieuwe, en zoiezo wil ik er voor 2 dezelfde banden op met dezelfde km's, dus er komt aardig wat centen bij.
plus het oplappen van de velgen!
ik vraag me dus af of ze echt zoveel waard zijn, of zal ik verder zoeken voor een goedkoper setje?
- dereiziger
- melvin
kijk dat klinkt beter! :P
- melvin
zijn de banden zoiezo overzetbaar?
geen dikkere moeren nodig of dergelijke?
en de kilometer teller zal aangepast moeten worden
ik ga mischien morgen al een setje halen!
geen dikkere moeren nodig of dergelijke?
en de kilometer teller zal aangepast moeten worden
ik ga mischien morgen al een setje halen!
- dereiziger
Melvin de banden kunnen er zo op . mits je het juiste moergat hebt is dat groter moet je net als ik met centreerringen werken .. zijn bij iedere betere bandenhandel wel te krijgen . de km teller .. ik had mazzel mijn afwijking op de teller was zo groot dat ie nu gewoon goed is .. anders heb je een afwijking van ongeveer 11 % dus volgens je teller 70 . zit je op 80 .. bij benadering allemaal .
even een paar puntjes waar je op moet letten .. als je vering wat is doorgezakt dan zou het kunnen dat de 17,5 banden bij rotondes en drempels je wielkasten raken .. dus zorg ervoor dat je goede veren hebt , bij de voorbanden is er de kans dat als je een volledige draaicirkel maakt de rand van de band je veren pakket raakt .. dat schijnt te verhelpen te zijn door een stelmoer ergens welke ik nog niet heb gevonden ..
grt Ton
even een paar puntjes waar je op moet letten .. als je vering wat is doorgezakt dan zou het kunnen dat de 17,5 banden bij rotondes en drempels je wielkasten raken .. dus zorg ervoor dat je goede veren hebt , bij de voorbanden is er de kans dat als je een volledige draaicirkel maakt de rand van de band je veren pakket raakt .. dat schijnt te verhelpen te zijn door een stelmoer ergens welke ik nog niet heb gevonden ..
grt Ton
- melvin
ok dankje, met de vering zie ik geen problemen.
ik ga gelijk kijken of de moeren overeen komen, de verkoper zei van wel, dat het plug and play is.
ik ga ze morgen ochtend ophalen en erop letten dat het past, zo niet denk ik dat ze daar wel raad weten :P
ik ga gelijk kijken of de moeren overeen komen, de verkoper zei van wel, dat het plug and play is.
ik ga ze morgen ochtend ophalen en erop letten dat het past, zo niet denk ik dat ze daar wel raad weten :P
- melvin
nou ik heb 7 stuks gescoord met mooie banden erom.
eerst even de velgen opknappen want ze zijn flink aangeslagen, straks zijn het weer mooie als nieuwe velgen :P
eerst even de velgen opknappen want ze zijn flink aangeslagen, straks zijn het weer mooie als nieuwe velgen :P
- winand
Als je 17,5 inch wielen hebt, heb je nog niet per definitie een grote wielomtrek.
Dit hangt ook af van de banden natuurlijk.
Mijn hanomag heeft 6.50R16
Mijn nieuwe 508 heeft 205/75R17,5
Beide hebben nagenoeg dezelfde wielomtrek, de 508 zelfs ietsje kleiner!
Graag zou ik grotere banden monteren, maar vergis je niet, banden voor 17,5 inch bussen
zijn veel duurder dan 16 inch kwam ik achter.
Een 16 inch band kan je wel vinden voor 75 euro.
Een band voor 17,5 heb ik niet voor minder dan 200 euro kunnen vinden.
Als iemand een goeie tip heeft voor een goedkope leverancier hoor ik het graag!
Dit hangt ook af van de banden natuurlijk.
Mijn hanomag heeft 6.50R16
Mijn nieuwe 508 heeft 205/75R17,5
Beide hebben nagenoeg dezelfde wielomtrek, de 508 zelfs ietsje kleiner!
Graag zou ik grotere banden monteren, maar vergis je niet, banden voor 17,5 inch bussen
zijn veel duurder dan 16 inch kwam ik achter.
Een 16 inch band kan je wel vinden voor 75 euro.
Een band voor 17,5 heb ik niet voor minder dan 200 euro kunnen vinden.
Als iemand een goeie tip heeft voor een goedkope leverancier hoor ik het graag!
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop