Vandaag weer APK goedgekeurd voor .......... Euro.
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Ook goed
Vanmiddag, op weg naar Bodegraven voor het technisch weekend, de bus ook meteen laten keuren bij APK Raets in Hoensbroek. Werkt zonder
afspraak en doet alleen keuringen. Snel aan de beurt, kundige keurmeester die de remnukken van ons type bussen kent.
Was vergeten, na al mijn remrevisiewerk, om de handrem opnieuw
te stellen en dit kwam er op de remmenbank uit. Ter plekke even 5 slagen
aangedraaid en goedgekeurd :D :D . Kosten 45 euro.
Een aanrader wat mij betreft.
Groeten,
Gerard
afspraak en doet alleen keuringen. Snel aan de beurt, kundige keurmeester die de remnukken van ons type bussen kent.
Was vergeten, na al mijn remrevisiewerk, om de handrem opnieuw
te stellen en dit kwam er op de remmenbank uit. Ter plekke even 5 slagen
aangedraaid en goedgekeurd :D :D . Kosten 45 euro.
Een aanrader wat mij betreft.
Groeten,
Gerard



Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
- Arnold Smeets
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
- Locatie: Hoevelaken
APK station
Gerard,
Geef even een berichtje naar Bedrijvenlijst@dubbellucht.nl. Wie weet een adres voor de nieuwe bedrijvenlijst.
Groet,
Arnold
Geef even een berichtje naar Bedrijvenlijst@dubbellucht.nl. Wie weet een adres voor de nieuwe bedrijvenlijst.
Groet,
Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
- berriaaf
- Berichten: 1331
- Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26
Toen wij vorige week onze 814 voor de APK keuring deden , wou een veiligheids riem niet sluiten,
Zegt de keurmeester haal ze er maar uit dan word de auto zo goed gekeurd want jij hoeft ze er nog niet in te hebben eerst vanaf bouwjaar 1996 is dit verplicht
Ter plekke de riemen er even uitgehaald en ik weet ook nog niet of ik ze er wel weer inzet
Bertus
Zegt de keurmeester haal ze er maar uit dan word de auto zo goed gekeurd want jij hoeft ze er nog niet in te hebben eerst vanaf bouwjaar 1996 is dit verplicht
Ter plekke de riemen er even uitgehaald en ik weet ook nog niet of ik ze er wel weer inzet
Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Onder het motto: "Goed nieuws is eigenlijk geen nieuws":
De F40 weer goedgekeurd voor een jaar.
Het was nogal een klusje om nieuwe deurstijlen te fabriceren, en omdat ik toch bezig was heb ik meteen ook maar een dwarsbalk en twee wielkasten aangepakt. 8)
Moest de remmen ff heet trappen, maar toen kwam ie er weer met glans doorheen.
Mvg, Leo.:D
De F40 weer goedgekeurd voor een jaar.
Het was nogal een klusje om nieuwe deurstijlen te fabriceren, en omdat ik toch bezig was heb ik meteen ook maar een dwarsbalk en twee wielkasten aangepakt. 8)
Moest de remmen ff heet trappen, maar toen kwam ie er weer met glans doorheen.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- cees booij
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 10 dec 2004, 22:48
- Locatie: Amstelveen
- cees booij
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 10 dec 2004, 22:48
- Locatie: Amstelveen
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Opnieuw goedgekeurd
Traditiegetrouw op de vrijdag voor het najaarsweekend met de bus naar de APK, Raets in Hoensbroek. De man heeft een mooie put en heeft twintig jaar in een Mercedesgarage gewerkt. Op de remmenbank, ik zou bijna zeggen zoals gewoonlijk, remverschil op de vooras te groot (26%). Dus maar een rondje inremmen en weer goed !
Prijs is net als vorig jaar 45 euro.
Groet,
Gerard
Prijs is net als vorig jaar 45 euro.
Groet,
Gerard
- berriaaf
- Berichten: 1331
- Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26
Vandaag ook weer een nieuwe APK gekregen, gelijk even de smeernippels aan de auto laten smeren en even na de Stuurbekrachtiging laten kijken, blijkt een bekrachtiging te zijn met V snaar
Bertus
Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
- berriaaf
- Berichten: 1331
- Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26
Wij waren 175,00 Euro kwijt
Dat is incl vet nippels smeren en naar de stuurbekrachtiging kijken
Bertus
Dat is incl vet nippels smeren en naar de stuurbekrachtiging kijken
Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 25 nov 2004, 19:22
- Locatie: Geffen
- Contacteer:
- Berthil
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32
Mijn 508 is gisteren niet goedgekeurd, een van de steunen van de cabine op het chassis is rot en moet gelast worden.
Echter het bedrijf waar ie was voor de keuring deed geen las werkzaamheden, dus nu een ander opgezocht die het wel doet.
Die man zei meteen: is het een 508, Ja bekend probleem, maar al meerdere keren gedaan. dus volgende week dinsdag gaat ie naar Berkel en Rodenrijs om gemaakt te worden.
Tevens kreeg ik de opmerking dat er zij knipperlichten op moesten omdat ie langer dan 6 meter is, maar voorheen is ie daar nooit op afgekeurd. Is dit een nieuwe regel?
Groeten Berthil.
Echter het bedrijf waar ie was voor de keuring deed geen las werkzaamheden, dus nu een ander opgezocht die het wel doet.
Die man zei meteen: is het een 508, Ja bekend probleem, maar al meerdere keren gedaan. dus volgende week dinsdag gaat ie naar Berkel en Rodenrijs om gemaakt te worden.
Tevens kreeg ik de opmerking dat er zij knipperlichten op moesten omdat ie langer dan 6 meter is, maar voorheen is ie daar nooit op afgekeurd. Is dit een nieuwe regel?
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
lezen
ach het is de bekende keurmeester die niet goed kan lezen truuk.
je roept wat en dan gaan de klanten vanzelf aan de slag met allerlei niet terzake doende dingen en in dit geval knipperlichten.
op een mercedesbus kun je de (voor) knipperlichten prima zien vanuit de voorgeschreven hoek . dus ik zou graag willen weten waar dat gegeven vandaan komt.
je roept wat en dan gaan de klanten vanzelf aan de slag met allerlei niet terzake doende dingen en in dit geval knipperlichten.
op een mercedesbus kun je de (voor) knipperlichten prima zien vanuit de voorgeschreven hoek . dus ik zou graag willen weten waar dat gegeven vandaan komt.
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Uit het APK handboek:Berthil schreef:
Tevens kreeg ik de opmerking dat er zij knipperlichten op moesten omdat ie langer dan 6 meter is, maar voorheen is ie daar nooit op afgekeurd. Is dit een nieuwe regel?
Groeten Berthil.
één zijrichtingaanwijzer aan elke zijkant van het voertuig, indien het voertuig langer is dan 6,00 m dan wel na 31 december 1997 in gebruik is genomen;Voor bedrijfsauto's die in gebruik zijn genomen voor 1 januari 1998 wordt de richtingaanwijzer aan de voorzijde van het voertuig tevens gezien als zijrichtingaanwijzer indien het uitgestraalde licht hiervan duidelijk te zien is vanuit een punt gelegen op 6 m achter de voorzijde van het voertuig en 1 m zijwaarts.
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
Ik vermoed dat jij een bedrijfsauto hebt die voor 1-1-1998 in gebruik is genomen en dat het licht goed te zien is; kun je zelf testen.
Groet,
Gerard
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
dat zeg ik
bedankt Gerard voor het opzoeken, en ja een 72'er heeft dat niet nodig.
kon die keurmeester ook maar zo goed jaartallen onthouden en meten.
kon die keurmeester ook maar zo goed jaartallen onthouden en meten.
Laatst gewijzigd door DVIII op 05 okt 2007, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 jun 2006, 17:32
- Locatie: Achter Drempt
Volvo Harbers Apeldoorn waardeloos
Nou mijn bussie is weer goedgekeurd maar vraag niet hoe. Mijn "normale" keuringsbedrijf Koenders in Eerbeek (prima garage met een 608 expert in de gelederen) kon geen APK1 meer keuren ( moeten hiervoor een nieuwe remmenbank aanschaffen) Ze waren wel bereid om mijn bussie voor te keuren en met het vetpistool in de aanslag, een nieuwe uitlaatophangbeugelen en een stadslichtje was alles weer tip tip top in orde. Toen naar de Volvo dealer in Apeldoorn (op aanraden van Koenders), veel glas, mooie vrouwen ( waren aanwezig voor een glossy promo filmpje waar mijn bussie niet voor in aanmerking kwam ondanks wat aandringen mijnerzijds). Vervolgens wordt de bus door de keuringsbeambte meegenomen en ik mocht samen met een maatje meekijken. Remmen OK, speling middels de schuifplaten OK, vervolgens blijft hij de schuifplaten bedienen terwijl hij bij de achteras gaat kijken naar de remleidingen!
Ik zeg hem dat de speling er vanzelf wel opkomt als ie nog een tijdje zo doorgaat maar meneer blijft maar klootten en vooral overal met zijn vingers en zijn schroevendraaier aanzitten. Aangezien ik mijn bussie zelf onderhoud weet ikzelf aardig goed waar de knelpunten zitten maar die kon onze expert ( gelukkig) niet ontdekken. Vervolgens steekt hij met zijn schroevendraaier in de hoesjes van de fusees van de stuurstang
(vorig jaar nog prima afgekit door Koenders) en constateert vervolgens dat deze lek zijn, hij trekt ze er daarna helemaal vanaf en gooit ze triomfantelijk in de put op de grond. Inmiddels is mijn temperatuur tot boven het kookpunt gekomen en bel ik in de smeerput met mijn maatje bij de RDW om te vragen wat de eis voor de hoesjes zijn (helaas hij is telefonisch niet bereikbaar) en aangezien ik de volgende dag naar Oostenrijk wil met mijn bussie onderdruk ik de neigingen om die zakkenwasser in elkaar te rammen.
Uiteindelijk kan ik na 1,5 uur!!!! vertrekken met de opmerking "binnen 2 weken terugkomen met nieuwe hoesjes en dan is het OK"
Ik rij spoorslags naar Koenders en binnen een kwartier zitten er 3 nieuwe hoesjes op de stuurstangfusees en binnen een uur sta ik weer op de stoep bij Harbers. Na de eerste vraag "Zijn ze weer OK?"
Kijkt de keuringsknuppel onder de bus en vult met volle tegenzin de gegevens in de computer.
Overigens waren de stuurstang fusees nog in prima conditie minder dan 0,5mm speling.
Afrader Harbers in Apeldoorn. redenen:
slechte behandeling van gevoelige 608 bezitter
slechte keurmeester ( dhr Bouwmeester)
1,5 uur voor een keuring aan een busje waar minder onderdelen aan zitten dan aan een gemiddelde personenauto hoever kun je gaan!
te duur 130,- euro ex btw voor alleen de keuring is echt te veel!
Aanrader Koenders in Eerbeek prima garage helaas geen APK1 keuringsstation meer.
Ik zeg hem dat de speling er vanzelf wel opkomt als ie nog een tijdje zo doorgaat maar meneer blijft maar klootten en vooral overal met zijn vingers en zijn schroevendraaier aanzitten. Aangezien ik mijn bussie zelf onderhoud weet ikzelf aardig goed waar de knelpunten zitten maar die kon onze expert ( gelukkig) niet ontdekken. Vervolgens steekt hij met zijn schroevendraaier in de hoesjes van de fusees van de stuurstang
(vorig jaar nog prima afgekit door Koenders) en constateert vervolgens dat deze lek zijn, hij trekt ze er daarna helemaal vanaf en gooit ze triomfantelijk in de put op de grond. Inmiddels is mijn temperatuur tot boven het kookpunt gekomen en bel ik in de smeerput met mijn maatje bij de RDW om te vragen wat de eis voor de hoesjes zijn (helaas hij is telefonisch niet bereikbaar) en aangezien ik de volgende dag naar Oostenrijk wil met mijn bussie onderdruk ik de neigingen om die zakkenwasser in elkaar te rammen.
Uiteindelijk kan ik na 1,5 uur!!!! vertrekken met de opmerking "binnen 2 weken terugkomen met nieuwe hoesjes en dan is het OK"
Ik rij spoorslags naar Koenders en binnen een kwartier zitten er 3 nieuwe hoesjes op de stuurstangfusees en binnen een uur sta ik weer op de stoep bij Harbers. Na de eerste vraag "Zijn ze weer OK?"
Kijkt de keuringsknuppel onder de bus en vult met volle tegenzin de gegevens in de computer.
Overigens waren de stuurstang fusees nog in prima conditie minder dan 0,5mm speling.
Afrader Harbers in Apeldoorn. redenen:
slechte behandeling van gevoelige 608 bezitter
slechte keurmeester ( dhr Bouwmeester)
1,5 uur voor een keuring aan een busje waar minder onderdelen aan zitten dan aan een gemiddelde personenauto hoever kun je gaan!
te duur 130,- euro ex btw voor alleen de keuring is echt te veel!
Aanrader Koenders in Eerbeek prima garage helaas geen APK1 keuringsstation meer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten