Pagina 2 van 3
Ook goed
Geplaatst: 23 sep 2006, 00:19
door GerardM
Vanmiddag, op weg naar Bodegraven voor het technisch weekend, de bus ook meteen laten keuren bij APK Raets in Hoensbroek. Werkt zonder
afspraak en doet alleen keuringen. Snel aan de beurt, kundige keurmeester die de remnukken van ons type bussen kent.
Was vergeten, na al mijn remrevisiewerk, om de handrem opnieuw
te stellen en dit kwam er op de remmenbank uit. Ter plekke even 5 slagen
aangedraaid en goedgekeurd :D :D . Kosten 45 euro.
Een aanrader wat mij betreft.
Groeten,
Gerard
APK station
Geplaatst: 24 sep 2006, 20:24
door Arnold Smeets
Gerard,
Geef even een berichtje naar
Bedrijvenlijst@dubbellucht.nl. Wie weet een adres voor de nieuwe bedrijvenlijst.
Groet,
Arnold
Geplaatst: 25 sep 2006, 11:07
door berriaaf
Toen wij vorige week onze 814 voor de APK keuring deden , wou een veiligheids riem niet sluiten,
Zegt de keurmeester haal ze er maar uit dan word de auto zo goed gekeurd want jij hoeft ze er nog niet in te hebben eerst vanaf bouwjaar 1996 is dit verplicht
Ter plekke de riemen er even uitgehaald en ik weet ook nog niet of ik ze er wel weer inzet
Bertus
Geplaatst: 25 sep 2006, 15:41
door Anton
Hoi,
hallo Bertus waar heb jij de APK laten doen en wat koste dat?
Groet Anton
Geplaatst: 13 okt 2006, 17:16
door Leo
Onder het motto: "Goed nieuws is eigenlijk geen nieuws":
De F40 weer goedgekeurd voor een jaar.
Het was nogal een klusje om nieuwe deurstijlen te fabriceren, en omdat ik toch bezig was heb ik meteen ook maar een dwarsbalk en twee wielkasten aangepakt. 8)
Moest de remmen ff heet trappen, maar toen kwam ie er weer met glans doorheen.
Mvg, Leo.:D
Geplaatst: 14 okt 2006, 09:42
door Frank.fjph
Leo,
Was dat geluk op vrijdag de dertiende???!!
Frank
Geplaatst: 14 okt 2006, 10:53
door Leo
Frank.fjph schreef:Leo,
Was dat geluk op vrijdag de dertiende???!!
Frank
Kwam ik gelukkig pas achteraf achter!!:shock:
Geplaatst: 15 okt 2006, 20:26
door Unknown User
15 sept. jl. Voor 19 eulo met glans van de schans. Uitlaatreus in Den helder.
Is overigens een zeer coulante keurmeester.
Toine.
Geplaatst: 15 okt 2006, 21:25
door cees booij
hoe komt iemand uit United Urk a/d greppel in godsnaam in Den Helder bij een APK boer terecht?
Cees
Geplaatst: 15 okt 2006, 21:35
door Unknown User
Via Maastricht
Toine
Geplaatst: 15 okt 2006, 22:08
door cees booij
Zonder TomTom zou ik het niet gevonden hebben.
Cees
Opnieuw goedgekeurd
Geplaatst: 30 sep 2007, 16:19
door GerardM
Traditiegetrouw op de vrijdag voor het najaarsweekend met de bus naar de APK, Raets in Hoensbroek. De man heeft een mooie put en heeft twintig jaar in een Mercedesgarage gewerkt. Op de remmenbank, ik zou bijna zeggen zoals gewoonlijk, remverschil op de vooras te groot (26%). Dus maar een rondje inremmen en weer goed !
Prijs is net als vorig jaar 45 euro.
Groet,
Gerard
Geplaatst: 02 okt 2007, 20:00
door berriaaf
Vandaag ook weer een nieuwe APK gekregen, gelijk even de smeernippels aan de auto laten smeren en even na de Stuurbekrachtiging laten kijken, blijkt een bekrachtiging te zijn met V snaar
Bertus
Geplaatst: 02 okt 2007, 21:38
door yaco
Wat was je nou kwijt voor die truck van jou Bertus?
Geplaatst: 03 okt 2007, 06:54
door berriaaf
Wij waren 175,00 Euro kwijt
Dat is incl vet nippels smeren en naar de stuurbekrachtiging kijken
Bertus
Geplaatst: 03 okt 2007, 10:58
door Anton
Hpi Bertus,
Heb je nu de stuurbekrachtiging weer in orde?
Wat mankeerde er aan?
Groet Anton
Geplaatst: 03 okt 2007, 14:03
door Lambert
berriaaf schreef:Wij waren 175,00 Euro kwijt
Bertus
Ja Ja Bertus
wie het breed heeft laat het breed hangen
Geplaatst: 03 okt 2007, 18:30
door A_A
Nou, ik had getekend voor dat bedrag hoor. Was nu 400 euro kwijt aan onderdelen en een paar maanden werk. Offerte garage was minstens 3000 euro.
Geplaatst: 03 okt 2007, 22:44
door yaco
Kijken .......naar je stuurbekrachtiging doe ik wel voor slechts een biertje!!!
Geplaatst: 04 okt 2007, 07:47
door Berthil
Mijn 508 is gisteren niet goedgekeurd, een van de steunen van de cabine op het chassis is rot en moet gelast worden.
Echter het bedrijf waar ie was voor de keuring deed geen las werkzaamheden, dus nu een ander opgezocht die het wel doet.
Die man zei meteen: is het een 508, Ja bekend probleem, maar al meerdere keren gedaan. dus volgende week dinsdag gaat ie naar Berkel en Rodenrijs om gemaakt te worden.
Tevens kreeg ik de opmerking dat er zij knipperlichten op moesten omdat ie langer dan 6 meter is, maar voorheen is ie daar nooit op afgekeurd. Is dit een nieuwe regel?
Groeten Berthil.
lezen
Geplaatst: 04 okt 2007, 08:48
door DVIII
ach het is de bekende keurmeester die niet goed kan lezen truuk.
je roept wat en dan gaan de klanten vanzelf aan de slag met allerlei niet terzake doende dingen en in dit geval knipperlichten.
op een mercedesbus kun je de (voor) knipperlichten prima zien vanuit de voorgeschreven hoek . dus ik zou graag willen weten waar dat gegeven vandaan komt.
Geplaatst: 04 okt 2007, 18:33
door GerardM
Berthil schreef:
Tevens kreeg ik de opmerking dat er zij knipperlichten op moesten omdat ie langer dan 6 meter is, maar voorheen is ie daar nooit op afgekeurd. Is dit een nieuwe regel?
Groeten Berthil.
Uit het APK handboek:
één zijrichtingaanwijzer aan elke zijkant van het voertuig, indien het voertuig langer is dan 6,00 m dan wel na 31 december 1997 in gebruik is genomen;Voor bedrijfsauto's die in gebruik zijn genomen voor 1 januari 1998 wordt de richtingaanwijzer aan de voorzijde van het voertuig tevens gezien als zijrichtingaanwijzer indien het uitgestraalde licht hiervan duidelijk te zien is vanuit een punt gelegen op 6 m achter de voorzijde van het voertuig en 1 m zijwaarts.
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
Ik vermoed dat jij een bedrijfsauto hebt die voor 1-1-1998 in gebruik is genomen en dat het licht goed te zien is; kun je zelf testen.
Groet,
Gerard
dat zeg ik
Geplaatst: 04 okt 2007, 20:20
door DVIII
bedankt Gerard voor het opzoeken, en ja een 72'er heeft dat niet nodig.
kon die keurmeester ook maar zo goed jaartallen onthouden en meten.
Geplaatst: 05 okt 2007, 08:34
door Berthil
Gerard,
bedankt ik zal het dit weekend controleren.
Groeten Berthil
Volvo Harbers Apeldoorn waardeloos
Geplaatst: 08 okt 2007, 21:05
door Jan Meerbeek
Nou mijn bussie is weer goedgekeurd maar vraag niet hoe. Mijn "normale" keuringsbedrijf Koenders in Eerbeek (prima garage met een 608 expert in de gelederen) kon geen APK1 meer keuren ( moeten hiervoor een nieuwe remmenbank aanschaffen) Ze waren wel bereid om mijn bussie voor te keuren en met het vetpistool in de aanslag, een nieuwe uitlaatophangbeugelen en een stadslichtje was alles weer tip tip top in orde. Toen naar de Volvo dealer in Apeldoorn (op aanraden van Koenders), veel glas, mooie vrouwen ( waren aanwezig voor een glossy promo filmpje waar mijn bussie niet voor in aanmerking kwam ondanks wat aandringen mijnerzijds). Vervolgens wordt de bus door de keuringsbeambte meegenomen en ik mocht samen met een maatje meekijken. Remmen OK, speling middels de schuifplaten OK, vervolgens blijft hij de schuifplaten bedienen terwijl hij bij de achteras gaat kijken naar de remleidingen!
Ik zeg hem dat de speling er vanzelf wel opkomt als ie nog een tijdje zo doorgaat maar meneer blijft maar klootten en vooral overal met zijn vingers en zijn schroevendraaier aanzitten. Aangezien ik mijn bussie zelf onderhoud weet ikzelf aardig goed waar de knelpunten zitten maar die kon onze expert ( gelukkig) niet ontdekken. Vervolgens steekt hij met zijn schroevendraaier in de hoesjes van de fusees van de stuurstang
(vorig jaar nog prima afgekit door Koenders) en constateert vervolgens dat deze lek zijn, hij trekt ze er daarna helemaal vanaf en gooit ze triomfantelijk in de put op de grond. Inmiddels is mijn temperatuur tot boven het kookpunt gekomen en bel ik in de smeerput met mijn maatje bij de RDW om te vragen wat de eis voor de hoesjes zijn (helaas hij is telefonisch niet bereikbaar) en aangezien ik de volgende dag naar Oostenrijk wil met mijn bussie onderdruk ik de neigingen om die zakkenwasser in elkaar te rammen.
Uiteindelijk kan ik na 1,5 uur!!!! vertrekken met de opmerking "binnen 2 weken terugkomen met nieuwe hoesjes en dan is het OK"
Ik rij spoorslags naar Koenders en binnen een kwartier zitten er 3 nieuwe hoesjes op de stuurstangfusees en binnen een uur sta ik weer op de stoep bij Harbers. Na de eerste vraag "Zijn ze weer OK?"
Kijkt de keuringsknuppel onder de bus en vult met volle tegenzin de gegevens in de computer.
Overigens waren de stuurstang fusees nog in prima conditie minder dan 0,5mm speling.
Afrader Harbers in Apeldoorn. redenen:
slechte behandeling van gevoelige 608 bezitter
slechte keurmeester ( dhr Bouwmeester)
1,5 uur voor een keuring aan een busje waar minder onderdelen aan zitten dan aan een gemiddelde personenauto hoever kun je gaan!
te duur 130,- euro ex btw voor alleen de keuring is echt te veel!
Aanrader Koenders in Eerbeek prima garage helaas geen APK1 keuringsstation meer.