Pagina 2 van 2
Re: Remmen van, van Hool
Geplaatst: 30 mei 2009, 09:15
door DVIII
het gaat in elk geval de goede kant op met de componenten , de Nw HrCr is niet de groot , houd je wel de pedaalslag van de sprinter in de gaten , de verhouding met je pedaal moet wel overeenkomen. anders maakt je voet een te grote slag of bereikt de cilinder niet zijn hele werkslag die 10% groter verzet is wel gunstiger. meet voor de zekerheid de arm van de sprinter nog na zodat je iets hebt om je aan vast te houden.
ps remtrommels worden veel warmer dan 100 graden in het gebruik , dus verven is alleen zinvol als de verf tegen wamte kan.
ik gebruik menie.
Re: Remmen van, van Hool
Geplaatst: 30 mei 2009, 19:58
door vanhooltje
Kijk hier heb ik een foto van de nieuwe rembekrachtigger en accumulator :D
grt peter
Re: Remmen van, van Hool
Geplaatst: 14 jun 2009, 20:14
door vanhooltje
En hier zit ie in de van Hool :D

By
vanhooltje
Na wat passen en meten zit hij op zijn plek :D
grt peter
Re: Remmen van, van Hool
Geplaatst: 06 aug 2009, 17:03
door Arnold Smeets
Frank.fjph schreef:Volgens mij is het ook al eens gemeld, maar ik dacht dat als je ook maar iets aan een auto verandert zeker aan remmen, de typekeuring vervalt.
Als je meer dan dit verandert zit je mogelijk toch aan een ander soort keuring vast.
Als Arnold dit ziet reageert die mogelijk wel omtrent de regelgeving.
Sorry, beetje erg traag.....:
Die typegoedkeuring omvat essentiƫle dingen die er vrij algemeen in omschreven zijn. Daarin gaan ze niet zo ver dat een specieke aanduiding van bijvoorbeeld een hoofdremcilinder wordt gegeven. Dat zou kunnen: merk X, type 1.
Vervolgens wordt de auto in productie genomen en merk X heeft na een aantal maanden te maken met een leverprobleem. Dan zou de productie moeten stoppen omdat merk Y met een perfekt toepasbare hoofdremcilinder type 2 niet toegestaan is vanwege die typegoedkeuring. Dat gaat te ver.
Je mag niet zomaar van hydraulisch naar luchtdrukremmen gaan, dat is weer wel omschreven.
De APK stelt bepaalde eisen maar verlangt niet van de keurmeester dat er gekeken wordt of een onderdeel als een hoofdremcilinder wel origineel is of misschien van een heel ander type voertuig afkomstig is. (zou een lange keuringstijd vergen

) Wel moet de werking binnen de aangegeven grenzen liggen.
Dus als je verbouwd hoef je het hier niet voor te laten. Zorg er wel voor dat het perfect in orde is, als bij een technisch onderzoek na een ongeval blijkt dat je hobbywerk niet voldoende goed was en daardoor heeft bijgedragen aan de ernst van het ongeval dan heb je vrij automatisch een gesprekje met je verzekeringsmaatschappij tegoed. Mogelijk moet je dan iets anders slikken dan een kop koffie......
Groet,
Arnold
Re: Remmen van, van Hool
Geplaatst: 30 sep 2009, 19:48
door Maxer
Wel een beetje off-topic maar hoe zit dat dan met schijfremmen? Ik heb laatst een gerestaureerde Fiat 500 gezien met op alle wielen schijfremmen en dat had ie zeker niet standaard. Stel dat Peter die trommels laat voor wat ze zijn en hij stapt over op schijfremmen. Moet je dan een rdw herkeuring doen? Zal wel denk ik.
Re: Remmen van, van Hool
Geplaatst: 30 sep 2009, 20:07
door vanhooltje
Daar zit wat in nIco, maaaarreee schijfremmen op mijn van hool???
Denk niet dat dat te verwezelijken is, overigs remt hij als een beest dus dat is wel ok.
Maar ik weet dat remschijven beter remmen als trommels maar ok dat gaat us nie.
grt peter
Re: Remmen van, van Hool
Geplaatst: 30 sep 2009, 20:13
door DVIII
ik denk dat als je de regels strikt volgt dan is dat een consequentie. maar strikt genomen , is als het goed werkt ook goed. verder is iedereen die auto's verlaagt , van stuggere veering voorziet , en de wielen op stokjes monteert , (wordt de wagen breder van ) ook niet helemaal conform bezig, en dan hebben we het helemaal niet over al die rommel die ze voor de ruiten hangen !
(van mij mogen ze)