achterrem iveco 45-10
-
Re: achterrem iveco 45-10
remcylinders zijn al gedaan kosten 40 euro en weer als nieuw.
heb nu 2 opties nieuwe voeringen er op laten zetten ong 150 euro plus 2 keer verzendkosten of nieuwe kosten nog niet bekend die hoor ik morgen (eigen schuld was vergeten het chassisnr te noteren)
als de kosten van nieuwe mee vallen doe ik dat mits voorradig, dan kan ik woensdag tenminste weer verder en ontloop ik hopelijk een boete voor te late apk, dat is toch ook weer 96 euro.
heb nu 2 opties nieuwe voeringen er op laten zetten ong 150 euro plus 2 keer verzendkosten of nieuwe kosten nog niet bekend die hoor ik morgen (eigen schuld was vergeten het chassisnr te noteren)
als de kosten van nieuwe mee vallen doe ik dat mits voorradig, dan kan ik woensdag tenminste weer verder en ontloop ik hopelijk een boete voor te late apk, dat is toch ook weer 96 euro.
- Anton
Hoi,
Ik weet niet waar je woont maar er zijn toch genoeg bedrijven die dat kunnen?
Als je de voering hebt en de bijpassende nieten (klinknagels) dan kun je dat ook zelf.
Heen en weer sturen heb ik nog nooit gedaan.
Groet Anton
Ik weet niet waar je woont maar er zijn toch genoeg bedrijven die dat kunnen?
Als je de voering hebt en de bijpassende nieten (klinknagels) dan kun je dat ook zelf.
Heen en weer sturen heb ik nog nooit gedaan.
Groet Anton
-
gemak dient de mens toch!
is toch weer anders gelopen als verwacht.
geinformeerd bij de dealer en bij hun 399 ex btw levering ergens eind vol ende week, dat gaan we dus niet doen.
bij 3 bedrijven geinformeerd om er nieuwe voeringen op te laten klinken of lijmen en dat werd dan toch weer duurder als in eerste instantie verteld.
uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat wil ik hem dit weekend weer rijdend hebben ik ergens nieuwe moest bestellen.
uiteindelijk gelukt en onder rembours naar mijn werk laten versturen.
word morgen of donderdag bezorgd, kosten 218 euro maar dan kan ik zondag tenminste rijden en hou ik toch een hoop geld in mijn zak.
is toch weer anders gelopen als verwacht.
geinformeerd bij de dealer en bij hun 399 ex btw levering ergens eind vol ende week, dat gaan we dus niet doen.
bij 3 bedrijven geinformeerd om er nieuwe voeringen op te laten klinken of lijmen en dat werd dan toch weer duurder als in eerste instantie verteld.
uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat wil ik hem dit weekend weer rijdend hebben ik ergens nieuwe moest bestellen.
uiteindelijk gelukt en onder rembours naar mijn werk laten versturen.
word morgen of donderdag bezorgd, kosten 218 euro maar dan kan ik zondag tenminste rijden en hou ik toch een hoop geld in mijn zak.
- Berthil
Waar en met wie is het uiteindeljk gelukt, misschien kunnen andere forumleden het adres ook gebruiken, mits jou ervaringen goed zijn.marcellus schreef:uiteindelijk gelukt en onder rembours naar mijn werk laten versturen.
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
-
sorry natuurlijk niet aan gedacht om dat adres met jullie te delen.
http://www.vgr-parts.nl
http://www.vgr-parts.nl
-
alles in goede orde ontvangen en vandaag gemonteerd.
echter alles ging goed tot ik de trommels wilde monteren.
ze gaan niet over de remschoenen heen alleen met veel geweld zou ik het voor elkaar krijgen.
lijkt mij niet de juiste manier dan zitten ze veel te strak.
alles is max teruggesteld dus dat is het niet.
iemand een tip wat te doen?
echter alles ging goed tot ik de trommels wilde monteren.
ze gaan niet over de remschoenen heen alleen met veel geweld zou ik het voor elkaar krijgen.
lijkt mij niet de juiste manier dan zitten ze veel te strak.
alles is max teruggesteld dus dat is het niet.
iemand een tip wat te doen?
- Anton
Hoi,
Bekijk de remtrommels eens goed van binnen, waarschijnlijk zit daar een randje
Dit kun je voorzicht wegslijpen dan moet het passen tenzij je te dikke voeringen hebt.
Groet Anton
Bekijk de remtrommels eens goed van binnen, waarschijnlijk zit daar een randje
Dit kun je voorzicht wegslijpen dan moet het passen tenzij je te dikke voeringen hebt.
Groet Anton
- Leo
- Site Admin
En als de truc van Anton niet werkt, heb je remschoenen voor een uitgedraaide trommel gekregen.
Daar zijn dan 2 oplossingen voor: Je remtrommels uitdraaien, of met je trommels en schoenen naar een remmenboer gaan die vervolgens je schoenen op maat maakt.
Daar zijn dan 2 oplossingen voor: Je remtrommels uitdraaien, of met je trommels en schoenen naar een remmenboer gaan die vervolgens je schoenen op maat maakt.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
dank voor de tips maar na ff rustig van de maaltijd en een biertje genoten te hebben kwam ik zelf ook nog met een idee en kan ik me zelf wel voor mijn kop slaan dat ik daar niet eerder aan gedacht heb,
het mechanisme voor de automatische verstelling zit met 1 bout vast maar op een sleufgat,
misschien zit dat wel niet in het midden dat zou een boel verklaren.
woensdag heb ik weer tijd dus dat eerst maar eens controleren of ben ik nu van het paadje af?
het mechanisme voor de automatische verstelling zit met 1 bout vast maar op een sleufgat,
misschien zit dat wel niet in het midden dat zou een boel verklaren.
woensdag heb ik weer tijd dus dat eerst maar eens controleren of ben ik nu van het paadje af?
- Leo
- Site Admin
Niet geschoten = altijd mis Marcellus.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
was dus niet dat ze niet in het midden zaten.
alles weer gedemonteerd en de oude en nieuwe remschoenen maar eens even op elkaar gelegd.
bleek dus toch wel wat verschil te zitten, aan bijde schoenen was de rand die in de automatische verstelling komt ong 4 mm langer totaal dus een verschil van bijna 1 cm.
logisch dat het niet past.
stukje afgeslepen en weer gemonteerd nu alles in orde.
zaterdag de andere kant doen.
een les geleerd ,met niet orginele onderdelen dus kritisch vergelijken voor montage.
alles weer gedemonteerd en de oude en nieuwe remschoenen maar eens even op elkaar gelegd.
bleek dus toch wel wat verschil te zitten, aan bijde schoenen was de rand die in de automatische verstelling komt ong 4 mm langer totaal dus een verschil van bijna 1 cm.
logisch dat het niet past.
stukje afgeslepen en weer gemonteerd nu alles in orde.
zaterdag de andere kant doen.
een les geleerd ,met niet orginele onderdelen dus kritisch vergelijken voor montage.
-
vandaag de andere kant gedssn en eindelijk is het klaar.
remmen moeten nog wel beter ontlucht worden want had niet zo een handig hulpje.
mogen ze woensdag bij de garage ff doen.
viel alles bij elkaar nog best tegen maar ben blij dat ik het uiteindelijk zelf heb gedaan.
totale kosten zijn 350 euro en dan houd ik ook nog een set assteunen over.
al met al bijna 1300 euro in mijn zak gehouden en das toch veel diesel!
allen bedankt voor de tips.
gr marcellus.
remmen moeten nog wel beter ontlucht worden want had niet zo een handig hulpje.
mogen ze woensdag bij de garage ff doen.
viel alles bij elkaar nog best tegen maar ben blij dat ik het uiteindelijk zelf heb gedaan.
totale kosten zijn 350 euro en dan houd ik ook nog een set assteunen over.
al met al bijna 1300 euro in mijn zak gehouden en das toch veel diesel!
allen bedankt voor de tips.
gr marcellus.
-
vanmiddag herkeurd voor de apk en is nu wat betreft remmen helemaal ok.
ze vonden nog wel een scheurtje in een stofhoesje maar dat hebben ze geplakt zodat hij nu weer goedgekeurd is.
nu op zoek naar nieuwe stofhoezen want die moeten uiteraard wel vervangen worden.
helemaal blij en kunnen weer op weg. :D
ze vonden nog wel een scheurtje in een stofhoesje maar dat hebben ze geplakt zodat hij nu weer goedgekeurd is.
nu op zoek naar nieuwe stofhoezen want die moeten uiteraard wel vervangen worden.
helemaal blij en kunnen weer op weg. :D
- Anton
Hoi,
Das mooi om te horen!
Zoek je stofhoezen voor de voorwielaandrijving?
Of voor de stuurinrichting?
Die zijn er in diverse soorten te koop maar ook universele die je zelf op maat kunt maken.
Groet Anton
Das mooi om te horen!
Zoek je stofhoezen voor de voorwielaandrijving?
Of voor de stuurinrichting?
Die zijn er in diverse soorten te koop maar ook universele die je zelf op maat kunt maken.
Groet Anton
-
is van de wielophanging zal je morgen een foto mailen.