De linker instap helemaal afgemaakt en ook de bodem is van binnenuit (op een paar kleine gaatjes na) dicht. Beetje plamuren en dan oogt ie weer helemaal strak. De plaat die je nog los ziet liggen schroef ik zodat ik altijd de binnenzijde van het spatbord kan bekijken/behandelen.

Vanuit de wielkast heb ik de instap afgemaakt en ik heb een plaatje in het spatbord gezet waardoor ik dadelijk de gaten in het spatbord dicht kan plamuren. Tzt komt er ook een nieuw spatbordje in.

De stoel terug op zijn plaats gezet met de nodige aanpassingen. Kon het frame nu mooi in positie zetten zoals ik er lekker in zit en dat heb ik dus meteen gedaan.
Toen de ruiten: De bedoeling was om de lassen waar het ruitrubber overheen zou vallen af te dichten met plamuur, echter sprak ik een man die me vertelde dat ik daar gewoon de ruitenkit voor moest gebruiken: "gewoon iets dikker in die nekjes leggen"

De vorige eigenaar had kennelijk geen zin om af te plakken en heeft over het ruitrubber geschilderd.... Gepoogd er dat met afbijt af te halen, maar dat wil niet. Misschien heeft de temperatuur daar iets mee te maken want de ideale verwerkingstemperatuur is tussen de 15 en 20 graden. Dan het rubber zo maar terug, plak ik tot halverwege het rubber netjes af en schilder ik er ook gewoon overheen. Het rubber is redelijk hard aan het worden dus binnen een jaar of 2/3 moeten er toch nieuwe in...
De ruit met een flinke dot vaseline in het rubber gezet en de sponning in de kit gezet. Toen een touwtje erin, ruit tegen de carrosserie aandrukken en met het touwtje het rubber over de opstaande randen heen trekken. Stelt niks voor zolang je maar niet een te dun touwtje neemt, daar snij je mee in het rubber

Het begint waarempel ergens op te lijken. Ik ben in ieder geval blij dat hij nu van binnen droog blijft (althans, dat hoop ik). De rest kan ik mooi op mn gemakje doen.
Volgende punt: het gootje: verlengen aan de voor- en achterzijde