Toerental

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Unknown User

Re: brandstofpomp

Bericht door Unknown User »

Ben schreef:Hoi Sandra, je zult ondertussen wel weer thuis zijn.
Hoe is het met de studie afgelopen?
Op de heenweg kon ik het niet laten om m'n favoriete hoofstukken (compressie, cylinders, motor algemeen) weer te herhalen.
Elke keer als ik het lees, heb ik tussendoor weer iets nieuws geleerd (verhalen van Leo bijvoorbeeld) en oik ik daardoor ook weer iets nieuws uit die hoofdstukken op.

Wilde de branfstofpomp op de terugweg doen..
Maar toen heb ik de hele reis geslapen :~)
ben schreef:Ik had op mijn beurt zeer grote problemen met luchtremmen en dat bleek achteraf zo simpel te zijn.
Leo mailde al iets soortgelijks over de brandstofpomp...
Ben schreef:Brandstofpompen zijn voor iedereen ingewikkeld, wij moeten daar ook niet aan sleutelen.
Ik kan me wel voorstellen dat je wilt weten hoe het werkt.
Precies :~) 'k wil het allemaal snappen.
Zal vast ook nooit de versnellingsbak uit elkaar halen, maar wil wel weten hoe het werkt. :~)

Nog lekker over de dijk gescheurd? :~)

Groet,
Sandra
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Viking schreef:hoi bedankt voor jullie antwoorden,

jammer dat er niet iets is waarmee jullie me kunnen helpen, dan dus maar naar de nog meer specialist
gr jacob
Hoi Jacob,

heb je er nog iets aan gedaan, of laat je het maar zo?
Ben gewoon ff benieuwd, en misschien hebben anderen er later iets aan..

Met vriendelijke groet, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

hoi Leo,

nee niks meer aan gedaan, ben wat gaan doen aan electriciteit enzo en verbruik etc allemaal te zelfde gebleven dus gewoon van t gas bij 90km/h dan zal t wel niet uitmaken, maar bij de volgende apk keuring vraag ik t wel bij de garage na en meld mijn bevindingen dan wel
gr jacob
Unknown User

Bericht door Unknown User »

hoi,

volgens mij heb ik iets gevonden wat t zou kunnen zijn. vanaf het olie luchtfilter komen twee slangen, een heel grote dikke, en een wat kleinere ca 2cm diameter. deze gaat naar de motor en hier zit een klein scheurtje in. ik ga em donderdag vervangen. kijken wat dat doet.
gr jacob
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Dat is je carter-ontluchtingsslang Jacob.
Maar repareren moet je hem toch wel, anders wordt het zo'n smeerboel in je machinekamertje.

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

hoi leo,

ok bedankt, weet ik dat ook weer, en die slang doet dus niet zoveel..?
maar goed idd ik moet em toch vervangen.
gr jacob
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Voor je toerental zal het alvast geen wereldschokkende gevolgen hebben Jacob. :P
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

hoi,

ik ben dus vandaag op zoek gegaan naar zo een slang, bij pordon de mb dealer in utrecht moet dat ongeveer 50 euro kosten. dat vind ik te veel voor een rubber slang, nu wil ik er een andere in zetten of er zelf een in elkaar zetten. maar dat is nog niet zo makkelijk. weet iemand hoe ik aan van die rubber knikken kan komen of andere oplossingen???
Of zou ik ook pvc knikken kunnen gebruiken, of andere materiaal?

gr jacob
Unknown User

toerental

Bericht door Unknown User »

Grinnnn. welkom bij de club.
En dat is nog maar dat dunne slangetje.
Wat je kunt proberen, althans dat heb ik gedaan, is een bezoekje brengen aan de plaatselijke sloperij en daar even onder de motorkap kijken van diverse slopers om te kijken of je een slang kunt vinden die een beetje rooit op de oude slang. Helaas ben ik vergeten uit welk merk die slang komt die er bij mij inzit. Ik meen mij te herinneren dat ie uit een opel komt, maar nogmaals ik weet het niet zeker.
Succes toine
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Hoi Jacob,

kijk eens in de afvalbak van een hydroliekboer, daar liggen vaak, voor jouw doel, perfecte stukken slang.

Maar waarschijnlijk ook gewoon bij Brezan te koop: De juiste maat oliebestendigen slang.
Als je 'm nou een stuk langer neemt dan heb je die knikken niet nodig.
Dan kun je de bochten geleidelijk laten verlopen.
Op de plaatsen waar je bang bent dat het in de loop van de tijd gaat knikken, verdubbel je de slang door een opengesneden stuk er overheen te zetten, dit vastgezet met tyribs.

Weer 40 euri verdiend.

Mvg, Leo:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

nou, na heel wat rondgebelt te hebben voor knikstukken had ik idd de moed opgegeven. heb die slang nog eens goed bekeken en denk dat ie t nog wel een jaartje red met een rolletje tape erom heen. datgene dus gedaan en net gereden, geen lek meer. gelijk de ruitenwissersproeier gerepareert en de koelvloeistof van de radiator bijgevult opdat deze nu niet meer 110 gr C aangeeft. dus toch nog productieve dag gehad.

wat betreft jullie antwoorden. hartstikke bedankt. ga t onthouden en op moment dat mijn tape is opgelost ga ik er gebruik van maken

gr jacob
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Ben schreef:
Viking schreef:yeah baby dream on....

ja naar de gaspedaal staaf hebben we gekeken voor de rest niet zitten schroeven of iets anders..
dus nog steeds raadsel idd
gr jacob
Nog nieuws?
Het blijft mij bezig houden.

Groeten Ben
Jij bent leuk. Dit is humor waar ik kan mee lachen.
Groetjes Geert
joop
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2006, 11:40
Locatie: Utrecht

ohoh, zuigerveren??

Bericht door joop »

Hallo,

ben nieuw hier maar heb samen met Jacob (viking heet hij hier) een mercedes 406L bus uit 1975 met een OM615 motor.
Tot zover alles goed, we hebben er veel aan geklust en verbouwd, maar nu is het probleem dat hij nogal veel zwarte rook uitwasemt, ons monster.
Heb hier rondgekekne en gelezen en dus luchtfilter schoongemaakt, als eerste, dat helpt niet. Toen warm gereden en olie vuldop afgedraaid en eens gekeken (terwijl de bus liep). Poeh, alles zwart van oliespetters.

Wil dit nu zeggen dat zuigerveren moe zijn?? Is dat een dure reparatie in garage?? Zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen checken, laag sleutelgehalte dat ik heb??

Oh ja, hij loopt ook niet zo mooi als hij deed bij lage toerentallen. Beetje schudden enzo.

Nou, ik hoop dat iemand een beetje tijd heeft voor een antwoord, alvast bedankt

Joop met de gele bus. Zal proberen er een foto bij te doen, even kijken hoe dat moet
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Geen toespraken, geen bloemen..

Bericht door Leo »

[quote="joop"]Hallo,
Hoi Joop, welkom op dit forum.

ben nieuw hier maar heb samen met Jacob (viking heet hij hier) een mercedes 406L bus uit 1975 met een OM615 motor.
Aha, dat is toch dat ding wat zo schrikkelijk hard liep vanwege een kapot membraam?
Heeft Jacob jou nu tot monteur gebombardeert? 8)


Tot zover alles goed, we hebben er veel aan geklust en verbouwd, maar nu is het probleem dat hij nogal veel zwarte rook uitwasemt, ons monster.
Oh oh..:shock:

Heb hier rondgekekne en gelezen en dus luchtfilter schoongemaakt, als eerste, dat helpt niet. Toen warm gereden en olie vuldop afgedraaid en eens gekeken (terwijl de bus liep). Poeh, alles zwart van oliespetters.
Oeps, stiekum te hard gereden met dat ouwe orgel?:wink:

Wil dit nu zeggen dat zuigerveren moe zijn??
Een goed teken is het alvast niet.. :roll:
Maar komen er alleen oliespetters uit, of blaast het ook werkelijk hard?


Is dat een dure reparatie in garage??
Als de veertjes naar de knoppen zijn dan is het antwoord: Yep.:(
Maar normaler wijze gaat hij met verrotte veren ook smeerolie zuipen, is dat het geval?


Zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen checken, laag sleutelgehalte dat ik heb??
Begin nu eens met dat membraam te (laten) vervangen, dan kun je hem a) niet meer over zn toeren jagen, en b) dan werkt z'n stationair-regeling ook beter..
Als dat membraam in orde is, dan kun je vervolgens de roetstop afstellen en, vermits je niet te hoge eisen aan dat torretje stelt, nog een tijdje doorkachelen.
Maar als hij werkelijk hard uit z'n carter blaast, dan heeft ie z'n meeste diesel wel gedronken.:?

Maar ok, geef eerst maar een paar antwoorden voordat we z'n overlijdensakte tekenen..:mrgreen:


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
joop
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2006, 11:40
Locatie: Utrecht

Bericht door joop »

Wieringen
Geplaatst: Do 10 Aug 2006, 4:04 Onderwerp: Geen toespraken, geen bloemen..

--------------------------------------------------------------------------------

[quote="joop"]Hallo,
Hoi Joop, welkom op dit forum.

Aha, dat is toch dat ding wat zo schrikkelijk hard liep vanwege een kapot membraam?
Heeft Jacob jou nu tot monteur gebombardeert?


Nou, ik heb hem samen met hem en ik ben meer van schilderen en dat soort dingen, maar ja, Ons aller Jacob is druk doende een huis te verbouwen, aldus.




Heb hier rondgekekne en gelezen en dus luchtfilter schoongemaakt, als eerste, dat helpt niet. Toen warm gereden en olie vuldop afgedraaid en eens gekeken (terwijl de bus liep). Poeh, alles zwart van oliespetters.
Oeps, stiekum te hard gereden met dat ouwe orgel?

Nou, dat valt volgens mij wel mee, maar....


Wil dit nu zeggen dat zuigerveren moe zijn??
Een goed teken is het alvast niet..
Maar komen er alleen oliespetters uit, of blaast het ook werkelijk hard?

Het blaast redelijk ja, geen storm, maar een flinke bries.

Is dat een dure reparatie in garage??
Als de veertjes naar de knoppen zijn dan is het antwoord: Yep.
Maar normaler wijze gaat hij met verrotte veren ook smeerolie zuipen, is dat het geval?

Nee, dat is dus het aparte, hij verbruikt bijna geen druppel olie, van het weekend toch wat km gemaakt maar geen verbruik.


Zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen checken, laag sleutelgehalte dat ik heb??
Begin nu eens met dat membraam te (laten) vervangen, dan kun je hem a) niet meer over zn toeren jagen, en b) dan werkt z'n stationair-regeling ook beter..
Als dat membraam in orde is, dan kun je vervolgens de roetstop afstellen en, vermits je niet te hoge eisen aan dat torretje stelt, nog een tijdje doorkachelen.
Maar als hij werkelijk hard uit z'n carter blaast, dan heeft ie z'n meeste diesel wel gedronken.

Maar ok, geef eerst maar een paar antwoorden voordat we z'n overlijdensakte tekenen..

Nou , dan dat membrraan maar eens, even kijken op de site dan ken ik aan de gang .
in ieder geval tot zover bedankt, laten we hopen dat we hem kunnen reanimeren en terughalen uit bussenhemel



Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

joop schreef:in ieder geval tot zover bedankt, laten we hopen dat we hem kunnen reanimeren en terughalen uit bussenhemel.
Het Emergency-team staat alvast tot je beschikking..:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten