was inderdaad een lekje .. opvoerpompje wat lek .. vervangen gelijk maar even de filters weer vervangen .. en lopen als een zonnetje .. volgens weekend mag ie weer de weg op .. raadeens wat deze jongen gaat doen
van de week de vochtafschijder vervangen van de compressor het ding bleef blazen .. wat een klote klus .. het is volgens mij de meest ontoegankelijke plek van mijn bus .. maar goed na 4 uur kloten zie ie erin en heb ik weer voldoende luchtdruk .ik kan weer rijden ;)
zo dan .. 16 dagen door Noorwegen getuft en erg goed bevallen .Dit was eigenlijk de eerste echte vuurdoop van de bus voor ons .. ze heeft het goed gehouden . een schokbreker onderweg is overmatig gaan kraken en zuchten .. dus die is aan vervanging toe , verder nogal wat stroom probleempjes .. wat uiteindelijk viel te herleiden tot een verrot startrelais . en de draad van de dynamo naar toerenteller had ergens een breuk . die heb ik dus moeten vervangen .. en een 6 tal relais ( van de 21)die het een voor 1 begaven .. ouderdom ten top denk ik dan maar . En het differentieel lekt nu wat olie ..dus ik ben best tevreden .. vrijdag apk .. eens kijken wat daar uitkomt ;)
Comfort is prima . luchtvering .kwam erachter dat deze ook verstelbaar schijnt te zijn , volgens het werkplaatshandboek .. daar wil ik nog een x mee gaan spelen ze mag wel wat stugger .. zeker bij drempels .. maar dat is een luxeprobleem .. en de motor achterin is ideaal .. de mb 508 was een herriemonster in verhouding tot deze ;)