Wat is er vandaag gebeurd?
-
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Kan het geen kwaad dat de accuplaat droog is?
Lopen alle cellen leeg of zijn het compartimenten?
Ik wil morgen best wel even een RVS boutje erin draaien. Ben alleen bang voor lekkage. De accuboor heeft geleden onder het zuur, het uitlaatdempertje had ook een vreemde aanslag en zelf was ik ook even niet optimaal.
Dennis
Lopen alle cellen leeg of zijn het compartimenten?
Ik wil morgen best wel even een RVS boutje erin draaien. Ben alleen bang voor lekkage. De accuboor heeft geleden onder het zuur, het uitlaatdempertje had ook een vreemde aanslag en zelf was ik ook even niet optimaal.
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Leo
- Site Admin
De aangetaste kleding ed in sodawater gooien Dennis.
Dat neutraliseert zwavelzuur.
Mvg, Leo.:D
Dat neutraliseert zwavelzuur.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
Mijn kluskleding wil je niet zien Leo,... Dat kwam voor mijn 'boor eens door de onderkant van de accu' incident al nooit meer goed.
Wel echt een rare gewaarwording, Je boort een gat, verwacht daglicht te zien door een klein gaatje onder de bus en dan komt er water omlaag. Dan denk je meteen: Ik heb nog geen watertanks erin! Daarna denk je zou ik ergens een waterlek hebben gehad? Pas toen ik IN de bus de accu zag staan ging er een lampje branden. Dan denk je: "het zal toch niet waar zijn?"
Het iriterende gevoel op hoofd en armen kwam toen ook pas.
Dennis

Wel echt een rare gewaarwording, Je boort een gat, verwacht daglicht te zien door een klein gaatje onder de bus en dan komt er water omlaag. Dan denk je meteen: Ik heb nog geen watertanks erin! Daarna denk je zou ik ergens een waterlek hebben gehad? Pas toen ik IN de bus de accu zag staan ging er een lampje branden. Dan denk je: "het zal toch niet waar zijn?"
Het iriterende gevoel op hoofd en armen kwam toen ook pas.
Dennis
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Leo
- Site Admin
Grinn, dat irriterende gevoel ken ik maar al te goed.. 8)
Daarom heb ik altijd een zakje soda in de buurt, dan ben je er zó vanaf.
Voor de rest is het niks bijzonders dat je ergens doorheen boort hoor.
Meestal is het slechts een elec-leiding die je meepakt.
Je leest; ook hier is ervaring zát met dat soort zaken.. :oops:
Zo prikte ik in mijn onbezonnen jeugdjaren met een laselectrode door de bodem van een Renaultje 4.
Helaas zat daar de benzineleiding onder, en werd het Franse karretje spontaan een crematorium van allure.. :mrgreen:
Wat zou ut, het was maar een auto.:)
Daarom heb ik altijd een zakje soda in de buurt, dan ben je er zó vanaf.
Voor de rest is het niks bijzonders dat je ergens doorheen boort hoor.
Meestal is het slechts een elec-leiding die je meepakt.
Je leest; ook hier is ervaring zát met dat soort zaken.. :oops:
Zo prikte ik in mijn onbezonnen jeugdjaren met een laselectrode door de bodem van een Renaultje 4.
Helaas zat daar de benzineleiding onder, en werd het Franse karretje spontaan een crematorium van allure.. :mrgreen:
Wat zou ut, het was maar een auto.:)
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
... Helaas zat daar de benzineleiding onder, ...
Da's pas echt een "déstructeur d'automobiles" :shock: (Sorry, Jeroen.)
Da's pas echt een "déstructeur d'automobiles" :shock: (Sorry, Jeroen.)
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
- Leo
- Site Admin
Als je iets doet, moet je het góéd doen.. :twisted:
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:

Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Anton
Hoi Dennis,
Ik kreeg een keer een accu waar een barst in zat.
Ik heb dat gedicht met een polyesterglasmatje.
Voorwaarde is dat het oppervlak en de barst 100%droog zijn!
Ik heb daar nog jaren plezier van gehad!
Succes!
Groet Anton
Ik kreeg een keer een accu waar een barst in zat.
Ik heb dat gedicht met een polyesterglasmatje.
Voorwaarde is dat het oppervlak en de barst 100%droog zijn!
Ik heb daar nog jaren plezier van gehad!
Succes!
Groet Anton
-
Ik heb 2 platren geraakt die op de bodem van de accu rusten dus dat komt niet meer goed. Loodschilfers links en rechts.
Dennis
Dennis
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
-
Wordt dan vrees ik ook niks meer..........je kan kijken of je er een 6 volt accu van kan maken, ik kan altijd die vriend van mij vragen of ie interesse heeft, wand die halve van mij is immiddels afgeschreven
:(
Frank

Frank
- Arnold Smeets
Vandaag was de tweede dag van het Dubbellucht voorjaarsweekeinde. Nee, geen gezeur over wat er allemaal fout ging, voorafgaand en tijdens. Trouwens, Ernst vindt het toch niet goed als ik dit forum in mijn eentje opvul 8).
Ik ben er speciaal naar toe gegaan voor het technisch uurtje. Dat kwam aarzelend op gang, en dat is niets nieuws. Met een beetje geluk en wat geduld kwam er vervolgens toch een leuk aantal interessante vragen op tafel, waarbij er onderwerpen aan de orde kwamen die niet ieder half jaar passeren.
Het onderlinge geduld was beter dan voorheen, waardoor er een zeer leuke uitwisseling van min of meer (min en meer....) technische informatie tot stand kwam. Gewoon lekker simpel en helder, aangevuld door info van vakmensen.
Dit alles maakte het de moeite waard om naar dit onderdeel van het clubweekeinde te gaan. Mijn dank aan alle aanwezigen!
Groet,
Arnold
Ik ben er speciaal naar toe gegaan voor het technisch uurtje. Dat kwam aarzelend op gang, en dat is niets nieuws. Met een beetje geluk en wat geduld kwam er vervolgens toch een leuk aantal interessante vragen op tafel, waarbij er onderwerpen aan de orde kwamen die niet ieder half jaar passeren.
Het onderlinge geduld was beter dan voorheen, waardoor er een zeer leuke uitwisseling van min of meer (min en meer....) technische informatie tot stand kwam. Gewoon lekker simpel en helder, aangevuld door info van vakmensen.
Dit alles maakte het de moeite waard om naar dit onderdeel van het clubweekeinde te gaan. Mijn dank aan alle aanwezigen!
Groet,
Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
-
Zojuist met de UPS een groot zwart voorwerp geraakt op de A2 (op de streep rijbaan/vluchtstrook,.. heb wat moeite met de plaats op de weg
) ter hoogte van st.Joost.
Een fikse klap. :shock:
Uiteraard gestopt op een afrit en ff gechecked, geen schade zichtbaar.
Bij het tankstation politie gebeld. Eerst proberen ze het af te schuiven op KLPD en Rijkswaterstaat. Uiteindelijk zijn ze (politie) zelf even polshoogte gaan nemen.
Dennis

Een fikse klap. :shock:
Uiteraard gestopt op een afrit en ff gechecked, geen schade zichtbaar.
Bij het tankstation politie gebeld. Eerst proberen ze het af te schuiven op KLPD en Rijkswaterstaat. Uiteindelijk zijn ze (politie) zelf even polshoogte gaan nemen.
Dennis
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
-
Groot , zwart,..........
had ie ook witte vlekken , staart en hoorns?????
dan zal ie er wel vandoor zijn als die mannen gingen kijken

dan zal ie er wel vandoor zijn als die mannen gingen kijken

-
@Arnold,
Ik vindt jouw berichtgeving juist een uitstekend initiatief, want ik constateer bij mezelf dat ik zelden meer de DL site bekijk, in tegenstelling tot dit forum,wat voor mij meer nuttige info (en sfeer) oplevert dus is voor mij enige kruisbestuiving wel makkelijk.
Eventuele andere info komt op en andere manier wel weer tot mij.
Ik hoop dat ik daarmee niemand tegen de schenen schop of zo, want dat is niet mijn intentie, ik heb me in het verleden daar zelf teveel aan gestoord.
Frank
Ik vindt jouw berichtgeving juist een uitstekend initiatief, want ik constateer bij mezelf dat ik zelden meer de DL site bekijk, in tegenstelling tot dit forum,wat voor mij meer nuttige info (en sfeer) oplevert dus is voor mij enige kruisbestuiving wel makkelijk.
Eventuele andere info komt op en andere manier wel weer tot mij.
Ik hoop dat ik daarmee niemand tegen de schenen schop of zo, want dat is niet mijn intentie, ik heb me in het verleden daar zelf teveel aan gestoord.
Frank
-
Wat ik in een flits heb kunnen zien had veel weg van een speciekuip of vrachtwagenband.Frank.fjph schreef:Groot , zwart,..........
dan zal ie er wel vandoor zijn als die mannen gingen kijken![]()
![]()
Ik heb in ieder geval geen en benen/poten en tanden gezien.
Dennis
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Over Dubbellucht gesproken, wat mij helemaal gekkie opviel vandaag was dat op http://www.dubbellucht.nl de nieuwe site te zien is, maar ik door toeval op dubbellucht.eu blijkbaar een mislukte redirect vond want daar stond nog de oude site? (incl. foto van mijn grijze kuif tijdens een slooppartij... :oops:
=======================
Genoeg off-topic want er was weer genoeg te beleven, tijdens dat afgelopen clubweekend. Met proppen in de oren voor zowel voor- als tegenstanders van het bestuursdinges enzo (blablabla) want daar had ik ff geen zin in!
Tijdens de heenreis naar Nieuwegein (overnachting bij vriend van me met dat Hanomag vrachtwagentje) viel het me in de plenzende regen al op, dat alle plassen bij stoplichten enzo van die mooie regenboogkleurtjes kregen. Hmmm. Toch maar even gekeken en de brandstofpomp lekt bij het asje van de stopknop, de pomp die van de stukkende vastgelopen motor kwam lag nog bij de fa. Stam ter nakijking en die was als het goed is vandaag klaar, dus die kan erop, anders komen we weer niet door de APK.
Wat dan ook gelijk in die mooie regenbui opvalt, is dat het ene achterwiel bijna droog was en de andere gewoon nat, hmmm, lijkt op een hangende rem, maar ze waren niet echt heet of zelfs maar echt warm.
Uiteindelijk kwam tijdens de thuiskoms in W'werf bij mijn ouders de stinkende aap uit de mouw; beide remmen liepen nu aan en waren behoorlijk warm, ondanks de uit de truck-racing afkomstige waterkoeling in de vorm van lekker plenzende regen. Maar weer ff met vaders aan het knoeien geweest, die remmenzooi moest toch nog los om de vloeistof te verversen en het bleek dat het enigste onderdeeltje dat nog niet vervangen was aan die remmen de boosdoener van het aanlopen was: de slang boven de achteras... En prompt breekt bij het weer monteren van de schoenen één veer af van een achtelijke maat die ik dus niet meer had liggen. En toen het ook nog begon te regenen hebben we gauw de trommel erop gegooid, wiel eraan, als de flikker de gereedschapskar naar binnen gereden en een biertje gepakt :)
Zaterdag maar weer verder, vaders zou vandaag om een slang en een veer uit, benieuwd of dat nog gelukt is en wat de reparatie van de brandstofpomp gaat kosten.
Groeten Jeroen
=======================
Genoeg off-topic want er was weer genoeg te beleven, tijdens dat afgelopen clubweekend. Met proppen in de oren voor zowel voor- als tegenstanders van het bestuursdinges enzo (blablabla) want daar had ik ff geen zin in!
Tijdens de heenreis naar Nieuwegein (overnachting bij vriend van me met dat Hanomag vrachtwagentje) viel het me in de plenzende regen al op, dat alle plassen bij stoplichten enzo van die mooie regenboogkleurtjes kregen. Hmmm. Toch maar even gekeken en de brandstofpomp lekt bij het asje van de stopknop, de pomp die van de stukkende vastgelopen motor kwam lag nog bij de fa. Stam ter nakijking en die was als het goed is vandaag klaar, dus die kan erop, anders komen we weer niet door de APK.
Wat dan ook gelijk in die mooie regenbui opvalt, is dat het ene achterwiel bijna droog was en de andere gewoon nat, hmmm, lijkt op een hangende rem, maar ze waren niet echt heet of zelfs maar echt warm.
Uiteindelijk kwam tijdens de thuiskoms in W'werf bij mijn ouders de stinkende aap uit de mouw; beide remmen liepen nu aan en waren behoorlijk warm, ondanks de uit de truck-racing afkomstige waterkoeling in de vorm van lekker plenzende regen. Maar weer ff met vaders aan het knoeien geweest, die remmenzooi moest toch nog los om de vloeistof te verversen en het bleek dat het enigste onderdeeltje dat nog niet vervangen was aan die remmen de boosdoener van het aanlopen was: de slang boven de achteras... En prompt breekt bij het weer monteren van de schoenen één veer af van een achtelijke maat die ik dus niet meer had liggen. En toen het ook nog begon te regenen hebben we gauw de trommel erop gegooid, wiel eraan, als de flikker de gereedschapskar naar binnen gereden en een biertje gepakt :)
Zaterdag maar weer verder, vaders zou vandaag om een slang en een veer uit, benieuwd of dat nog gelukt is en wat de reparatie van de brandstofpomp gaat kosten.
Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Leo
- Site Admin
Een goeie sleutelaar herken je aan zijn sterke acties.. :mrgreen:Jeroen_Hanomaf schreef:En toen het ook nog begon te regenen hebben we gauw de trommel erop gegooid, wiel eraan, als de flikker de gereedschapskar naar binnen gereden en een biertje gepakt :)
Doe die ouwe de groeten van me.

-
Hmm vandaag op de weegbrug geweest, 2750 kilo op kenteken.
maar mijn 406 met om314 weegt nu leeg, nou ja zonder al te veel zooi 3830 kilo.
hmmm zou die om314 zoveel verschillen tov de om 615 die er in hoort? nehhhhh
Denk dat ze in 1969 een chassis kabine gewogen hebben.
maar mijn 406 met om314 weegt nu leeg, nou ja zonder al te veel zooi 3830 kilo.
hmmm zou die om314 zoveel verschillen tov de om 615 die er in hoort? nehhhhh
Denk dat ze in 1969 een chassis kabine gewogen hebben.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
406/8 D '69
-
Een 314 weegt zeker veeeeeeeel zwaarder dan de OM636.
Een 508D hoge en langeuitvoering weegt volgens specs van MB : 2950 kg .
Frank
Een 508D hoge en langeuitvoering weegt volgens specs van MB : 2950 kg .
Frank
-
Frank,
Dat klopt als een zwerende vinger,
Mijn 608 woog 3490 kg op kenteken, ook lang hoog maar vlgs mij hetzelfde als een 508 buiten het zware verenpakket en de dikkere remmen.
Alles eruit gesloopt en er alfgehaalt (voor de omkeur naar B rijbewijs) opnieuw gewogen en toen was de dame 2950 kg schoon aan de haak
Op dit moment word er ook een 608 ''B" rijbewijs aangeboden op de dubbellucht site, als ik zie wat daar allemaal op en aan zit kan dat vlgs mij van geen kant kloppen, het meeste word meestal achteraf ingebouwd.
Groet, Peter.
Dat klopt als een zwerende vinger,
Mijn 608 woog 3490 kg op kenteken, ook lang hoog maar vlgs mij hetzelfde als een 508 buiten het zware verenpakket en de dikkere remmen.
Alles eruit gesloopt en er alfgehaalt (voor de omkeur naar B rijbewijs) opnieuw gewogen en toen was de dame 2950 kg schoon aan de haak

Op dit moment word er ook een 608 ''B" rijbewijs aangeboden op de dubbellucht site, als ik zie wat daar allemaal op en aan zit kan dat vlgs mij van geen kant kloppen, het meeste word meestal achteraf ingebouwd.
Groet, Peter.
Vandaag is een Kadootje
-
Jijwil niet weten wat die van mij nu weegt bij de APK: ..........................maar zeker meer dan de jouwe destijds leeg.
En toch blijkt het allemaal legaal te kunnen ( met BE zelfs...) maar maakt als ik rij toch niet uit.
Frank
En toch blijkt het allemaal legaal te kunnen ( met BE zelfs...) maar maakt als ik rij toch niet uit.
Frank
-
:mrgreen: Tenzij ze je aanhouden en wegen....... :( :( maar dat heb ik in de afgelopen 21 jaar nog niet meegemaakt 

Vandaag is een Kadootje
-
Vandaag een ongelofelijke K#*dag gehad.
Dennis
Dennis
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
Waarom Dennis???
Ben vandaag in NL aangekomen, direct afspraak gemaakt voor de Webasto, Jehhhh vrijdag ga ik naar dat bedrijf, denk en hoop dat het allemaal goed kom met het kacheltje, dan kunnen we een verwarmingssysteem gaan aanleggen, met een wisseldinges en een boiler lijkt me wel wat, maar okay, eerst goed uitdokteren.
Ben vandaag in NL aangekomen, direct afspraak gemaakt voor de Webasto, Jehhhh vrijdag ga ik naar dat bedrijf, denk en hoop dat het allemaal goed kom met het kacheltje, dan kunnen we een verwarmingssysteem gaan aanleggen, met een wisseldinges en een boiler lijkt me wel wat, maar okay, eerst goed uitdokteren.
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Hi Gerard,
Welkom op de Nederlandse pannenkoek!
Van boilers weet ik iets, maar kun je misschien een foto van je wisseldinges plaatsen? Lijkt me interessant...
Welkom op de Nederlandse pannenkoek!
Van boilers weet ik iets, maar kun je misschien een foto van je wisseldinges plaatsen? Lijkt me interessant...
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin