Pagina 3 van 3
Geplaatst: 22 okt 2006, 09:25
door Unknown User
henryb schreef:ja joh ... geen geouwehoer meer .. koop ik gewoon een spiksplinternieuwe Vito, en bij ieder kuchje rij ik naar de Mercedes ermee FIXEN!!! :)
goed idee man, hup naar de sloop met die gare onbetrouwbare roestige maandagochtend auto van je!
wel een vito met 5 spaaks lichtmetalen velgen, vleugel achterop, verlaagt en een plee en douche ruimte met jacuzzi dan he?!
en een fatsoenlijk entertainment centre met courts ;)
Vito
Geplaatst: 22 okt 2006, 11:22
door Ben
geen bericht
Geplaatst: 22 okt 2006, 13:32
door Gerard
De vito's staan erom bekend, dat de koppakking er regelmatig uitgaat, evenals de aandrijfassen.
Voor je werk gewoon een VW kopen, kun je in je vrije tijd aan zo'n Mercedes sleutelen.

Geplaatst: 22 okt 2006, 15:38
door Leo
Ik denk dat het probleem van Henry niet zo zeer bij 't bussie ligt, maar meer aan z'n manier van sleutelen.
Als je een probleem hebt, dan zou je de adviezen allemaal eens kunnen opvolgen en dus ff flink doorsleutelen.
Nu wordt er 1 dingetje uit de rij gepakt en daarna gekeken of ie het weer blijft doen.
Is dat niet het geval, dan wordt het weer op het forum geschreven onder de noemer: "maar het zou ook nog dit of dat kunnen zijn (oftewel dit of dat advies heb ik nog niet opgevolgd)".
Dan denk ik : pak dan %$#@ dan ding eens goed aan, of haal een nieuwe als je daar te beroerd voor bent.
Misschien een beetje harde woorden, maar ik heb al meer tijd verspild aan typen dan dat de gehele controle van dat ding ooit zou duren.
Het ligt niet aan je bus Henry, want dat ding is te simpel om moeilijke problemen te hebben.
Het ligt aan jezelf.
(weer eens te) Veel woorden om hetvolgende te zeggen: "Ik ben er klaar mee en zoek het maar lekker uit".
Leo.
Geplaatst: 22 okt 2006, 15:47
door Ben
geen bericht
Geplaatst: 22 okt 2006, 16:14
door Leo
Ben schreef:Nu al Leo
Grinnnn.. 8)
Enneuh wbt die Vito's:
Mercedes is zowieso een waardeloos merk..:P
Een Ster is alleen mooi in je voorruit, want die kun je tenminste snel vervangen..
Als ie op je grille staat ben je het haasje.. 8)
Mvg, Leo.:D
Geplaatst: 23 okt 2006, 19:20
door henryb
Leo schreef: "Ik ben er klaar mee en zoek het maar lekker uit".
Leo.
beetje harde woorden? ik doe gewoon mijn best met die bus ... ik had ook niet verwacht dat er zoveel mis zou kunnen gaan met een 508 met 90.000 km op de teller, maar ik laat mij niet ontmoedigen hoor, en ik heb best al veel zelf gerepareerd, mede door jouw hulp
volgens mij vat je het allemaal een beetje te negatief op
ik snap ook niet wat ik nu verkeerd gezegd zou hebben dat je opeens zo tegen mij begint? ik sla je adviezen heus niet in de wind
ik wil best mijn hele bus aanpakken maar dan moet ik wel tijd hebben, en een goede plek ervoor ..en daarbij, ik ben nu al vaak het hele weekend aan mijn bus bezig maargoed, dat wist ik toen ik er aan begon ik wist ook toen dat ik nog een hoop moest leren..
maar ik heb dus tot nu toe best een hoop problemen met de bus gehad en over het algemeen ook zelf opgelost, waaronder de koppelingscilinders vervangen (zelf gedaan) en een kapotte bladveer (laten doen). ik weet dat de techniek niet super ingewikkeld is maar je moet het toch een keer gedaan hebben, dan praat het veel makkelijker
ik vind het wel jammer dat je iemand die minder weet dan zonodig publiekelijk een beetje te kakken moet zetten maargoed .. als ik je irriteer moet je gewoon maar niet reageren ofzo ... het is dus pertinent niet zo dat ik er niets aan wil doen en je adviezen bewust in de wind sla, jij kan dingen wel brengen alsof ze heel makkelijk zijn, maar ik moet daar echt allemaal de tijd voor nemen om het uit te zoeken en het mij eigen te maken
Geplaatst: 23 okt 2006, 20:39
door Leo
Neem dan voortaan de tijd Henry, óf doe het niet.
Een bussie is geen ding om met internet-snelheid te benaderen.
Ouwe troep is een zaak van kalmpies an denken, analyseren, nog een keer of 10 denken en dán pas doen.
Zo snel als jij je vragen tikt, zo snel heb ik het antwoord hier.
Maar zo langzaam als jij sleutelt, zo langzaam schrijf ik ze op het forum omdat ik alles in Dummie-taal moet uitleggen.
En dat valt verdomd niet mee voor iemand bij wie die duffe bussiestechniek een vanzelfsprekende simpelheid is.
Stel dus voortaan je vragen nadat je er zwaar over nagedacht hebt.
Schrijf bij de volgende startweigering eens rustig op wat je allemaal wél gedaan hebt én in welke volgorde. (zonder je eigen chaos-theorie er op los te laten..:P)
Dat bespaart iedereen een hoop werk.
Verder hebben we het uitgepraat op PB, dus zand er over.
Mvg, Leo.:D
Geplaatst: 23 okt 2006, 20:48
door henryb
:)
mooi ... en nogmaals .. bedankt voor de vele hulp die je hebt geboden
Geplaatst: 23 okt 2006, 20:51
door Leo
YW.

Geplaatst: 23 okt 2006, 21:18
door henryb
De volgende busmeeting moest ik ook maar es langs komen ... Kan je dat barrel waar je al zoveel tijd aan hebt besteed es met eigen ogen aanschouwen :) En er een bakkie thee ofzo in komen drinken (kheb de inbouw helemaal overnieuw gedaan dit jaar dus dat zit perfect) :D
Geplaatst: 27 jan 2007, 10:48
door henryb
Inmiddels is het al een tijdje geleden dat ik startproblemen had, alleen nu met het koude en natte weer start ie niet meer in 1 keer.
Voor de goede orde, ik heb het oorspronkelijke probleem kunnen oplossen door de brandstoffilters te vervangen, en de handgaskabel te stellen. Als ik het gas vol intrap bij het starten, start ie vaak in 1 keer of anders vrij snel.
Als de bus koud is een paar dagen heeft stilgestaan start ie nu wat moeilijker, hij start wel, maar na 5 a 10 seconden. En dan is het nog niet eens echt koud. Waar kan dit aan liggen?
Geplaatst: 27 jan 2007, 11:31
door Frank.fjph
Als je een 314 motor hebt, dan moet je de koudstart gebruuiken, dat gaat zo:
voor het starten de gaspedaal een paar keer tot op de bodem stampen (1x zou al moeten volstaan, maar ze zij wat oud , dus een keer extra kan geen kwaad.
Daarna gewoon starten en het moet lukken.
Geplaatst: 27 jan 2007, 13:31
door henryb
dat gaan we es proberen .. hopenlijk is het zo simpel :)
Geplaatst: 27 jan 2007, 14:26
door it camperke
Hoi Henry,
vergeet niet dat diesel ontbrand onder hoge druk en dus temperatuur. Wordt de ene minder dan start deze ook minder. Ik heb nog van die oude gloeibougies (minuutje gloeien dus...) en ik kan nu ook al merken dat het minder wordt. Zou er niet teveel achter zoeken.
Groet,
Otto.
Geplaatst: 27 jan 2007, 20:29
door henryb
tot nu toe lijkt het starten weer beter te gaan, bedankt voor de tip :)
Geplaatst: 27 jan 2007, 20:29
door Dennis en Nancy
Zien jullie de gloeibougies flink gloeien of lichten ze maar een klein beetje op?
Ik heb een ford ( :oops: ) gehad die erg slecht starte na doorstarten meestal behoorlijke rookpluim de ene keer wit de andere keer blauw zwart. Uiteindelijk had die een lek op het dieselfilter waarop een soort van vacuumpompje/potje lek was. Na vervanging was hij weer 100% met starten. Zit er echt geen lucht in je leiding?
Dennis
Geplaatst: 27 jan 2007, 21:28
door henryb
heb een OM314 dus ik hoef niet voor te gloeien
Geplaatst: 27 jan 2007, 22:14
door Dennis en Nancy
Oeps,....... :oops:
dan zijn het in elk geval niet de gloeibougies!
Bij mijn Golf TDI is het van belang dat de dieselpomp 'op tijd' staat. Dat heeft met het inspuitmoment te maken. Is dat bij deze motoren ook niet het geval?
Zou dat kunnen? dat een pomp van een OM314 niet op tijd staat? Dus van zijn inspuitmoment af is?
Dennis
Geplaatst: 27 jan 2007, 22:33
door Anton
Hoi,
Dennis dat kan heel goed hoor!
Stel ze.
Groet Anton
Geplaatst: 01 mar 2007, 18:10
door melhof
Zit er op een 307D (OM616.912) ook een ontluchtings pompje?
Zoiets heb ik nog niet kunnen ontdekken.
De ontluchings knop is bij mij een grote rode knop, maar ik heb hem nog nooit hoeven gebruiken.
Groet,
Melchior
Geplaatst: 01 mar 2007, 19:09
door Leo
Issie weer met z'n
http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtopic.php?t=1151
Opvoerpomp, ontluchtingspomp, lekt als een zeef-pomp, zuigpomp, lagedruk brandstofpomp..
Allegaar hetzelfde pompje. 8)
Maar een ontluchtingsknop is wel nieuw voor mij; wat is dat voor moois, waar zittie en hoe werkt ie?? :shock:
Mvg, Leo.:D
Geplaatst: 01 mar 2007, 19:20
door 21-GB-69
laat deze b(r)oer ook wat zeggen.....
bij mij op de trekker zit er op de brandstofpomp ook een rode knop, deze kan je eraf schroeven en eventueel wat smeerolie in het cartertje van de brandstof(lijn)pomp gooien...
deze onlucht /belucht dit cartertje uiteraard wel maar dit heeft niks te maken met het ontluchten van het brandstofsysteem, dan kom je toch echt bij het plaatje van Leo uit (van die brandstof opvoerpomp, niet van zn kop natuurlijk)
groetjes vanuit het groene hart.....
Kees