Weekendje weg....
Zaterdagavond uit eten bij de dochters in Utrecht. Daartoe de mobilhome (B) bij Truckstop De Meern geparkeerd, de moto (B) erafgereden en het centrum van Utrecht ingereden. Bij aankomst bleek het hele blok bedekt met een dikke laag pikzwarte olie. Wat voor effect dat op een hete cylinder heeft, laat zich raden
's Avonds met de (Connexxion) bus naar De Meern, Bushalte ca. 10 m van waar de mobilhome geparkeerd stond. Soms is openbaar vervoer zo gek nog niet. Soms!
Op de stoep in de Lange Nieuwstraat de moto weer op z'n plekje gesjord en gaan rijden naar Handel (NB) waar we zondagmorgen moesten zijn. Van Den Bosch richting Veghel rijdend zag Sylvia opeens aan de overkant van het Kanaal campers staan, ja, ook Düsseldorfers! Wij erop af! De eerste brug was in Den Dungen, een heel eind verder. En er bleek ook geen jaagpad aan de overzijde van het Kanaal te lopen, dus we hebben vast wel wat hardwerkende boeren uit hun welverdiende nachtrust opgeschrikt langs het smalle kronkelweggetje. Het was inmiddels rond de 1 uur.
Bij de gemeentegrens van Den Bosch was het een Betrieb van belang. Het stond er vol met bussen en luxewagens en taxi's reden af en aan. Het viel niet mee een plekje te vinden om de mobilhome te parkeren.
Toen ik uitstapte kwamen er meteen wat geüniformeerde medemensen met grote zaklantaarns op me af om me mee te delen dat het daar geen camping was. Desgevraagd wilden ze me nog wel vertellen dat het een illegale houseparty betrof. Pas toen hoorden we een dof gedreun uit het struweel komen... Terwijl Sylvia genoemde heren uitlegde dat we alleen leden kwamen werven voor de Hanomag- en Mercedesclub, heb ik een praatje gemaakt met een paar collega-camperaars. Die vertelden dat er op het binnenterrein nog minstens 15 508-en stonden, dat de politie dreigde iedereen die het terrein opliep te arresteren, maar dat ze dat meestal niet deden...
Als jullie, partygangers, dit binnenkort lezen, welkom bij Dubbellucht! Het was een heel aparte beleving, daar langs het Kanaal.
Maar een plek om relaxt te slapen was het niet. Die hebben we uiteindelijk (vrij laat dus) gevonden op een industrieterrein in Gemert, een paar honderd meter van waar we zes uur later moesten zijn.
Sylvia heeft zich voorgenomen nooit meer te melden dat ze ergens campers ziet staan. Van mij hoeft dat beslist niet, want het was allemaal best grappig :D
Van de week maar eens kijken wat er mis is met de Condor. Ik hoop dat het meevalt.
Goede reis,
Ernst