Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
- Wim
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
- Locatie: Alkmaar
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Vandaag een hoop gedaan !
Nieuwe voorbandjes , lekke koelwaterslang ingekort (het lek is weg)
En ook nog een diesel lek gespot op de inspuitpomp , lekt langs de regulateur as .
Daar moet dus een nieuw bronzen busje in .
Maandag maar es ff bestellen , hij spuit nog niet
Tot overmaat van erg viel ook m'n licht schakelaar nog uit elkaar .
Daar kon ik nog net een nieuwe voor bestellen , die zou er dinsdag moeten zijn .
Trouwens toch de oude weer in elkaar en aan de praat gekregen , maar die vertrouw ik dus niet meer .
Ik moet zeggen , het was wel wat frisjes buiten .
Nieuwe voorbandjes , lekke koelwaterslang ingekort (het lek is weg)
En ook nog een diesel lek gespot op de inspuitpomp , lekt langs de regulateur as .
Daar moet dus een nieuw bronzen busje in .
Maandag maar es ff bestellen , hij spuit nog niet
Tot overmaat van erg viel ook m'n licht schakelaar nog uit elkaar .
Daar kon ik nog net een nieuwe voor bestellen , die zou er dinsdag moeten zijn .
Trouwens toch de oude weer in elkaar en aan de praat gekregen , maar die vertrouw ik dus niet meer .
Ik moet zeggen , het was wel wat frisjes buiten .
Groeten Wim
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Je bent goed bezig geweest Wim. Ik heb het bescheiden gehouden.
Overigens heb ik wel een trui aangetrokken omdat er een 1963-wind over de velden trok.
Overigens heb ik wel een trui aangetrokken omdat er een 1963-wind over de velden trok.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
- Wim
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
- Locatie: Alkmaar
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Zo ,
Vandaag de lekke inspuitpomp onderhanden genomen .
Dit keer lekker warm ;)
Bijrijders bank uit gebouwd (twee boutjes) op de stoep geparkeerd , deur dicht kachel aan en motorkap open .
Drie uurtjes bezig geweest , pomp lekt niet meer en de motor loopt weer piekfijn .
Vandaag de lekke inspuitpomp onderhanden genomen .
Dit keer lekker warm ;)
Bijrijders bank uit gebouwd (twee boutjes) op de stoep geparkeerd , deur dicht kachel aan en motorkap open .
Drie uurtjes bezig geweest , pomp lekt niet meer en de motor loopt weer piekfijn .
Groeten Wim
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 08 mei 2011, 22:36
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Hallo Wim,
ik heb ook last van lekkage van diesel langs dat asje. Ik zat te overwegen om de pomp te laten reviseren maar ik begrijp dat zelf repareren ook een optie is. Kun je wat meer toelichten over wat je hebt gedaan aan werkzaamheden aan vervanging van dat bronzen busje en waar haal ik dat ding vandaan?
Groet,
Paul
ik heb ook last van lekkage van diesel langs dat asje. Ik zat te overwegen om de pomp te laten reviseren maar ik begrijp dat zelf repareren ook een optie is. Kun je wat meer toelichten over wat je hebt gedaan aan werkzaamheden aan vervanging van dat bronzen busje en waar haal ik dat ding vandaan?
Groet,
Paul
- Wim
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
- Locatie: Alkmaar
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Paul ,
Het zou erg handig zijn als je zou vermelden waar je ergens zit , je zou hier om de hoek kunnen zitten .
Dan zou het een stuk handiger zijn dat ik gewoon even langs kom .
Voor mij werkt dat zo wie zo een stuk handiger , ter illustratie , ik ben dit stukkie nu voor de derde keer aan het typen , nadat de vorige teksten op onverklaarbare wijze verdwenen .
Maar goed , als eerste moet je zeker weten met welke pomp je te maken hebt .
Ergens op de pomp staan een serie getallen , vaak zijn dat een nummer van de autofabrikant en ook het partnummer van de pomp fabrikant staat er op .
Dat laatste was in mijn geval onleesbaar .
Wel kon ik via het net met het VW onderdeelnummer het typenummer vinden
Google is your friend (meestal) .
Heb je de pomp geïdentificeerd , zoek dan even een exploded view op google
Het VW onderdeelnummer is 460-406-013 en dat is dan een Bosch VE6/10F2150L104
Met dit nummer ben ik naar een motorrevisie bedrijf gegaan dat ook inspuitpompen reviseert .
Hier hebben ze voor mij een reparatie setje samen gesteld .
Met dit setje in de bus kon ik dus aan de slag .
Om te beginnen moet je de pomp goed schoonmaken , als er ook maar één korreltje zand in de pomp terecht komt kan dat een verder goede pomp ruïneren .
Voordat je nu begint met demonteren moet je de stand van de gashendel op het asje goed merken . Hij moet er weer exact op de zelfde stand weer op worden terug gezet .
Doe je dat niet goed , dan zit je straks of met een motor die niet stationair wil lopen of die veel te snel stationair loopt .
Heb je dat gedaan dan verwijder je de gashendel en het bracket dat de buitenkabel van de gaskabel vast houdt , ik heb ook de gaskabel van de gashendel afgehaald .
Als je de gashendel van het asje afpakt , dan komt er een terugtrek veer mee en die heeft aardig wat spanning . Even mee oppassen dus .
Ook moet je nu de banjobout van de brandstof retour losmaken .
Als dit is gedaan kun je het deksel losmaken , bij mij zijn dat vier inbusboutjes .
Zijn die eraf , dan geef je met de achterkant van een schroevendraaier een zijdelings tikje tegen het deksel , Nu kun je het deksel naar boven toe wegnemen .
Tegelijkertijd druk je het asje naar beneden door het deksel .
Nu kun je het oude lagerbusje er makkelijk uit tikken en de nieuwe er weer in tikken .
Op het asje zit een Oringetje die moet je nu ook vervangen .
Hierna kun je het deksel , liefst met een nieuwe pakking weer gaan monteren .
Druk van onderaf het asje weer door het , nu nieuwe , busje er is genoeg ruimte om met jouw vinger tussen de pompbody en het deksel het asje omhoog te drukken .
Bij mij zit de roetstop aan de zijkant van het deksel en moet je het deksel zijdelings tegen de veerdruk van de roetstop in drukken totdat het holle pasbusje op z’n plek zit .
De schroeven kunnen er nu in en , kruislings en gelijkmatig , worden vast gezet .
Nu moet je alleen nog maar de gashendel en gaskabel weer monteren .
Met het monteren van de gashendel moet je ook de terugtrekveer weer spannen .
Nou Paul dat was ‘m , je ziet ’t , simpel zat
Succes
Het zou erg handig zijn als je zou vermelden waar je ergens zit , je zou hier om de hoek kunnen zitten .
Dan zou het een stuk handiger zijn dat ik gewoon even langs kom .
Voor mij werkt dat zo wie zo een stuk handiger , ter illustratie , ik ben dit stukkie nu voor de derde keer aan het typen , nadat de vorige teksten op onverklaarbare wijze verdwenen .
Maar goed , als eerste moet je zeker weten met welke pomp je te maken hebt .
Ergens op de pomp staan een serie getallen , vaak zijn dat een nummer van de autofabrikant en ook het partnummer van de pomp fabrikant staat er op .
Dat laatste was in mijn geval onleesbaar .
Wel kon ik via het net met het VW onderdeelnummer het typenummer vinden
Google is your friend (meestal) .
Heb je de pomp geïdentificeerd , zoek dan even een exploded view op google
Het VW onderdeelnummer is 460-406-013 en dat is dan een Bosch VE6/10F2150L104
Met dit nummer ben ik naar een motorrevisie bedrijf gegaan dat ook inspuitpompen reviseert .
Hier hebben ze voor mij een reparatie setje samen gesteld .
Met dit setje in de bus kon ik dus aan de slag .
Om te beginnen moet je de pomp goed schoonmaken , als er ook maar één korreltje zand in de pomp terecht komt kan dat een verder goede pomp ruïneren .
Voordat je nu begint met demonteren moet je de stand van de gashendel op het asje goed merken . Hij moet er weer exact op de zelfde stand weer op worden terug gezet .
Doe je dat niet goed , dan zit je straks of met een motor die niet stationair wil lopen of die veel te snel stationair loopt .
Heb je dat gedaan dan verwijder je de gashendel en het bracket dat de buitenkabel van de gaskabel vast houdt , ik heb ook de gaskabel van de gashendel afgehaald .
Als je de gashendel van het asje afpakt , dan komt er een terugtrek veer mee en die heeft aardig wat spanning . Even mee oppassen dus .
Ook moet je nu de banjobout van de brandstof retour losmaken .
Als dit is gedaan kun je het deksel losmaken , bij mij zijn dat vier inbusboutjes .
Zijn die eraf , dan geef je met de achterkant van een schroevendraaier een zijdelings tikje tegen het deksel , Nu kun je het deksel naar boven toe wegnemen .
Tegelijkertijd druk je het asje naar beneden door het deksel .
Nu kun je het oude lagerbusje er makkelijk uit tikken en de nieuwe er weer in tikken .
Op het asje zit een Oringetje die moet je nu ook vervangen .
Hierna kun je het deksel , liefst met een nieuwe pakking weer gaan monteren .
Druk van onderaf het asje weer door het , nu nieuwe , busje er is genoeg ruimte om met jouw vinger tussen de pompbody en het deksel het asje omhoog te drukken .
Bij mij zit de roetstop aan de zijkant van het deksel en moet je het deksel zijdelings tegen de veerdruk van de roetstop in drukken totdat het holle pasbusje op z’n plek zit .
De schroeven kunnen er nu in en , kruislings en gelijkmatig , worden vast gezet .
Nu moet je alleen nog maar de gashendel en gaskabel weer monteren .
Met het monteren van de gashendel moet je ook de terugtrekveer weer spannen .
Nou Paul dat was ‘m , je ziet ’t , simpel zat
Succes
Groeten Wim
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 08 mei 2011, 22:36
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Hallo Wim,
heel erg bedankt voor je moeite. Het wordt zeer gewaardeerd.
Ik woon in Enschede, dat is niet bepaald bij jou om de hoek.
Ik heb je nijvere stukje typewerk zorgvuldig gekopieerd en opgeslagen op mijn PC.
Het is een erg duidelijke werkbeschrijving.
Groet,
Paul
heel erg bedankt voor je moeite. Het wordt zeer gewaardeerd.
Ik woon in Enschede, dat is niet bepaald bij jou om de hoek.
Ik heb je nijvere stukje typewerk zorgvuldig gekopieerd en opgeslagen op mijn PC.
Het is een erg duidelijke werkbeschrijving.
Groet,
Paul
- Wim
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
- Locatie: Alkmaar
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Paul ,
Dit gaat alleen op voor Bosch VE verdelerpompen .
Ik zag dat jij een MB 407 hebt .
MB heeft heel lang lijnpompen gebruikt , terwijl de Bosch VE serie , rotatie pompen zijn .
Heeft jouw wagen een lijnpomp , dan gaat het hele verhaal niet op .
Dit gaat alleen op voor Bosch VE verdelerpompen .
Ik zag dat jij een MB 407 hebt .
MB heeft heel lang lijnpompen gebruikt , terwijl de Bosch VE serie , rotatie pompen zijn .
Heeft jouw wagen een lijnpomp , dan gaat het hele verhaal niet op .
Groeten Wim
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Als onderhoud heb ik de Eberspacher vandaag een half uurtje laten draaien. Na enig tegenstribbelen sloeg het apparaat aan en verspreidde een weldadige warmte in die koude witte wereld van onze tuin.
Twee pluspunten: het ding doet het en daarnaast ontlaadt het de accu zodat ik die weer met een forse stroom kon vullen.
Door al dat geleur met die vermadelijde koelvin heb ik ontdekt dat de radiateur lekte. Uit vele piepkleine gaatjes spoot een groenachtige vloeistof. Kan het koelwater bedorven zijn? :shock:
Twee pluspunten: het ding doet het en daarnaast ontlaadt het de accu zodat ik die weer met een forse stroom kon vullen.
Door al dat geleur met die vermadelijde koelvin heb ik ontdekt dat de radiateur lekte. Uit vele piepkleine gaatjes spoot een groenachtige vloeistof. Kan het koelwater bedorven zijn? :shock:
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
- Detlev
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
- Locatie: De Bilt
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Mijn koelwater is ook groen, er is ook geel en blauw....
Mercedes 406 uit 1969
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Misschien slaat het op grote schaal toe? :P
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
- dereiziger
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
- Locatie: visvliet
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
pure algvorming in je koelwater :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
geloof niet dat groen een afwijking is ..
geloof niet dat groen een afwijking is ..
- rienold
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 01 okt 2010, 21:54
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Typefoutje?De Rooie Reus schreef:Als onderhoud .......
Door al dat geleur met die vermadelijde koelvin heb ik .... :shock:
Het is vermaledijde.
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Ik stoor me niet aan tiepvouten.
Groeten,
Martin
Groeten,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
over bosch VE pompen , ben net terug uit het warmere zuiden waar een vriend een lekke as had aan de beroemde VE pomp op zijn mitsubishi pajero , die gebruikt ook een VE van bosch , het asje was zo weer dicht maar de deksel was lek tegelijkertijd. dus die krijg je niet zomaar weer dicht omdat de pomp onderdruk maakt , na een paar pompen van de sloop geprobeerd te hebben waren we voor 180 euro weer up to date met een iets nieuwere VE pomp met luxe watertemperatuur stationair en electrische handgas/cruise control solenoide. afijn dat soort fratsen had het ouwe ding niet dus dat zit er nu voor spek en bonen op . we zijn wel Meester Op Tijdzetters geworden na een demontage / montage of tien en de turbodiesel van de pajero trekt weer prima !!
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
vandaag , de dynamo uitgebouwd , de borstels zijn versleten , ook aan het klooien met het contactslot wat niet meer terug draait als de dynamo niet werkt argggggg , maar gelukkig kantelcabine en volop koffie met scheut , (carajillo, een wondermiddel uit spanje) dus nu morgen wat koolstaafjes inbrengen , heb nog losse ergens in de onderdelenpool !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
DVIII schreef:over bosch VE pompen ... maar de deksel was lek tegelijkertijd. dus die krijg je niet zomaar weer dicht omdat de pomp onderdruk maakt
Amateurs hou je altijd natuurlijk. :mrgreen:
Er heerst zeker een incontinentieziekte in VE-land... Vanmiddag: Rubber peesje van het deksel = €2,43. Montagetijd 15 minuten omdat ze zo'n verdomd achterstevorenbinnenstebuitenkanhijnietmeerlos-boutje hebben gebruikt. Anders was het binnen 5 minuten gefixt.
Daarna weer een uur allerlei klerezooi monteren wat ik weg moest halen om bij de VE te kunnen komen (Merc E 290TD van Resi).

Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Je moet er wàt voor over hebben om in een representatieve auto te rijden 

Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Wim
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
- Locatie: Alkmaar
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Prima pompen die VE's .
Ook zo'n klussie achter de rug .
Was wel lekker sleutelen in de verwarmde LT met de motor kap open .
Alleen heeft niemand erop gerekend dat ook monteerders benen hebben .
Waar laat je die dingen :mrgreen:
Overigens geven de pompspecialisten bij www.nhmr.nl de huidige diesel de schuld , teveel biodiesel
Ook zo'n klussie achter de rug .
Was wel lekker sleutelen in de verwarmde LT met de motor kap open .
Alleen heeft niemand erop gerekend dat ook monteerders benen hebben .
Waar laat je die dingen :mrgreen:
Overigens geven de pompspecialisten bij www.nhmr.nl de huidige diesel de schuld , teveel biodiesel

Groeten Wim
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Nah, aan de slee van madam mag ik slechts sleutelen.Admin schreef:Je moet er wàt voor over hebben om in een representatieve auto te rijden

Voor mijn persoonlijk transport kan ik gaan zitten vernikkelen van de kou op m'n snorscooter. Of de ouwe F40 aanslingeren, waarin ik alsnog kan gaan zitten vernikkelen van de kou.

Het leven van een zünnige pseudo-agrariër gaat niet uitsluitend over zachte hooibaaltjes mien jong!

Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- dereiziger
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
- Locatie: visvliet
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
misschien een idee om met die hooibaaltjes je f 40 te isoleren :P :mrgreen:
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Dan zakt ie door z'n assen. 

Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
zo , vandaag de kooltjes gesoldeerd in mijn brug/regelaar , heb effe wat prijzen gechecked maar voor een half uurtje pielen met bril en loeplamp en tangetjes koop je nog geen nieuwe regelaar/brug . ben wel een stuk wijzer over de stroombende in zo'n ecoliner , ik was gewend dat mercedes zijn electrische schema's nog uit de tijd van de Romeinen gebruikten, er waren schaarse verbeteringen en wat hupsche aanvullingen en mijn vermoeden toen het stuurslot niet meer werkte was maar al te waar , er zit een ralais in de schakeling die als de motor nog draait je het contact niet uit kan zetten . die logica zit ook in de 2/307 en dat soort . in de ecoliner kan je dan het stuurslot niet terug draaien en waar haal je die voorwaarde vandaan , juist uit je laadstroom ! , dus als je laadstroom wegvalt kan je de sleutel niet meer gebruiken omdat de solenoide niet lost ! ( een solenoide is een electromagneet palletje ) dan blokkeert de cilinder zodat je niet contact uit kan zetten maar ook niet kan starten. mooie romein daar in stuttgart , ik heb gelukkig een massa schakelaar dus dan kan je de boel nog uitzetten voor de nacht of andere periode dat je niet meteen gaat sleutelen . maar goed, ik heb meteen gevonden hoe je dan de boel kan simuleren en toch nog kan starten zonder de cabine te kantelen (daar zit nog een kleppenstel startknop) . klantenbinding ? ik vermoed van wel ...
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Naar haar gekeken. De bus is het eerste wat ik zie als ik thuiskom en ze maakt me blij.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Ed's508
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
- Locatie: Purmerend eo
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Vandaag weer aan de gang met vernieuwen en uitbreiden van de elektrische installatie in de woon/werk ruimte.
Aardlekautomaat geplaatst. Nu de rest 230 wal, 230omvormer en de DC verdeelkasten plaatsen en aansluiten.
Gisteren een draad van de cyrix naar achteren getrokken. Toch wel te vaak door de bagger gereden de laatste tijd
en ik draag (nog) geen bril... De draad wel mooi weggewerkt. Lekker dat je je relatief makkelijk onder een 508
kan bewegen terwijl hij op z'n wielen staat....
Aardlekautomaat geplaatst. Nu de rest 230 wal, 230omvormer en de DC verdeelkasten plaatsen en aansluiten.
Gisteren een draad van de cyrix naar achteren getrokken. Toch wel te vaak door de bagger gereden de laatste tijd
en ik draag (nog) geen bril... De draad wel mooi weggewerkt. Lekker dat je je relatief makkelijk onder een 508
kan bewegen terwijl hij op z'n wielen staat....
Groet, Ed.
Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Slanke jongeman zeker...Ed's508 schreef:Lekker dat je je relatief makkelijk onder een 508 kan bewegen terwijl hij op z'n wielen staat....
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten