Pagina 4 van 4

Geplaatst: 13 dec 2007, 00:12
door Helmut
Hoi Leo,

Bedankt voor het snelle antwoord ,dat slaapt nog lekkerderderder..

Helmut.

:D

Geplaatst: 14 dec 2007, 00:14
door Helmut
Ik heb het voor elkaar, de bus loopt weer.Was nog een heel gehannes met dat ontluchten maar ineens deed hij het.
Ook al een testritje gemaakt van 75 km. Ben hier toch maar een beetje in de buurt gebleven met testen ,heb namelijk geen bovaggarantie.
Eerste kilometers met een hele hoge hartslag, en maar denken,zal hij het blijven doen,hoor ik geen terminale geluiden enz.
Alles ging goed en hij loopt prima. Maar ja, dat zeg ik als leek.
Ik zal toch de echte kenners moeten laten luisteren.
Maar nu ben ik superblij dat hij weer loopt.

Groeten Helmut.

Geplaatst: 14 dec 2007, 01:50
door Leo
Gefeliciteerd Helmut.:D

Woonde Anton niet bij jou in de buurt om even te luisteren?
Ik zit helaas een stukkie verder..:(


Mvg, Leo.:D

Geplaatst: 14 dec 2007, 01:51
door Saskia
Hoera!!!!

Geplaatst: 14 dec 2007, 07:59
door Berthil
Gefeliciteerd,
Moet een geweldig gevoel zijn, dat ie het weer doet en dat je het zelf hebt gedaan.

Groeten Berthil.

Geplaatst: 14 dec 2007, 10:19
door Janneman
Knap dat je het voor elkaar hebt gekregen. Respect. :)

We hebben er nu natuurlijk gelijk een deskundige bij op het forum.

Groetjes,
Jan

Geplaatst: 14 dec 2007, 16:54
door Anton
Hoi
Anton schreef:Hoi Helmut,

Ik zet er een paar koud..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Groet Anton
Dus binnenkort zie ik hem bij mij op de inrit !!!
Maar zover ik het kan overzien, en de contacten die we hebben gehad is het dik voor elkaar!

Mijn complimenten, het is toch een beste klus !!
Door goed advies in te winnen en goed te luistern, niet onbezonnen te werk te gaan kom je een heel eind, dat zie je dus wel aan Helmut!!

Dus Helmut, tot binnenkort!

Groet Anton

Geplaatst: 14 dec 2007, 17:55
door Helmut
Bedankt allemaal.
Anton je ziet me binnenkort.
Groeten Helmut.

Geplaatst: 14 dec 2007, 19:33
door BT-BS-31
Helmut, dat je dit zo effe doe. Super !! Heel veel fijne, probleemloze en veilige km's toegewenst!
Gerard

Geplaatst: 16 dec 2007, 19:32
door Peter MERCAMPO
Hoi Helmut,

Hartstikke top dat je de klus geklaard en aangedurft hebt! Zelf zou ik er denk ik niet zo snel aan begonnen zijn, deze tik zoektocht op een parkeerplaats met mindere weerscondities. Nogmaals respect!!!!! Zelf een tijdje afwezig geweest van het forum. Wel actief geweest met de Mercampo. Groot onderhoud gepleegd: verstuivers laten testen, kleppen stellen, remmen nazien, filters vervangen en een nieuwe eindpijp voor de uitlaat (in elkaar gebakken en gebogen :lol: ). Het blijft alleen een ouwe zuipschuit, Had een kleine hoop de 1:7 te kunnen halen maar bij de laatste meting was het nog beroerder 1:6,2 ipv 1:6.5 :( . Trouw Ultimate wezen tanken en serieus mijn rijstijl aangepast, rustiger optrekken en 80 à 85 op de grote weg. Helaas het maakt geen zak uit dus ik ga maar weer over op de (goedkopere) witte pomp diesel.
Erg fijn voor je dat de boel weer in elkaar zit en het euvel is verholpen, kun je nu verder met je ramen en inrichting, ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken en op wat voor inrichting je uit gaat komen.
Groet Peter.

Geplaatst: 16 dec 2007, 23:45
door Roger 1100
Helmut, gefeliciteerd met het volbrengen van deze megaklus! Een voorbeeld voor elke aspirant monteur alhier.

Groeten,

Roger

Geplaatst: 17 dec 2007, 14:40
door Helmut
:D Wat een positieve reacties, ik krijg er een kleurtje van.
Het is echt geen moeilijke klus, heel goed zelf te doen(zeker met hulp van het forum).
En wat betreft buiten werken en kou,dat valt wel mee. Er zitten maar een paar moeren en bouten onder de bus, het meeste van de motor zit binnen,
dus lekker overdekt sleutelen.
En het meeste zit zo vast dat je wel warm wordt tijdens het getrek aan de sleutels.
Om de motor zover los te krijgen, zoals ik heb gedaan ,moet je denk ik ongeveer 60 moeren en bouten losdraaien, waarvan alleen de kop al 17 bouten heeft. Het is echt niet eng.Ik schroef hem zo weer los.
En ik heb weinig sleutelervaring, vroeger wat geprutst met brommertjes,meer niet.
( En nu maar hopen dat hij door de keuring komt bij keurmeester Anton).

Met vriendelijke sleutelgroetjes Helmut.

Geplaatst: 17 dec 2007, 22:50
door Roger 1100
Helmut schreef: En ik heb weinig sleutelervaring, vroeger wat geprutst met brommertjes,meer niet.
Dat getuigd wel van gezond lef om met die ervaring je 508-motortje uit elkaar te gaan sleutelen :wink:. Alhoewel ik moet zeggen dat ik zelf ook steeds een stapje verder ga.

Succes (en plezier uiteraard) met het inrijden,

Roger

Geplaatst: 19 dec 2007, 00:27
door Peter MERCAMPO
Ik heb ook heel wat brommertjes ervaring en er ook heel wat naar de klote geholpen ben wellicht daardoor wat (te) voorzichtig geworden en wil graag zeker weten wat ik doe. Vroeger kocht je zo een pruttelpot voor 5 piek dus dan maakte het niet zoveel uit als je er een zooitje van maakte, kocht je gewoon weer een verse :lol: en begon je opnieuw. Maar met dit huidige bezit ben ik iets voorzichtiger maar wel net zo nieuwsgierig :wink:

Groet Peter.

Geplaatst: 19 dec 2007, 13:14
door Dennis en Nancy
Gewoon aan beginnen.

No guts,... no glory!

Ik ben ook gewoon zonder enige ervaring begonnen met laswerk aan de bus. Ging me vrij aardig af!

Vaak kun je meer dan je zelf denkt.

Dennis

Geplaatst: 23 dec 2007, 18:34
door Helmut
Hallo allemaal.
Ben vandaag bij Anton geweest , en de wagen is door de keuring... joepie...
Er is nu ongeveer 400 km. mee gereden en hij loopt als een tierelier (goed ,dus).
Anton, Leo en de rest , nogmaals bedankt voor de hulp.
Groeten Helmut.

Geplaatst: 23 dec 2007, 23:18
door Saskia
Harstikke goed! Weet je trouwens wat tierelier in 't Frans betekent???

Geplaatst: 24 dec 2007, 01:29
door Helmut
Hoi Saskia,
ik heb het even opgezocht, en stond wel even te kijken, die maffe fransen. Ik maak er nu maar van" hij loopt als een tiet" staat toch wat netter :D

Groetjes Helmut.

Re: Drijfstanglager, cilindervreter?

Geplaatst: 01 feb 2008, 13:20
door janbenz1
Petje af, dat heb je toch maar effe geflikt.
Knap hoor dat je dat zonder hulp hebt gedaan.
Veel gelukkige kilometers toegewenst.

Groet Jan.