Hoi Dennis,
Die umweltzones schijnt een plaag te worden in Dld, zoonlief met de 207D zit 4 maanden in omg. Stuttgart en kan behalve de stad zelf,wat w wisten, ook niet naar diverse leuke plaatsjes in de buurt van Sindlfingen/Boblingen (ra ra waar ie werkt) :twisted:
Lijkt me goed voor het Duitse toerisme overigens.
Als je een mooie foto ervan kan maken zet hem dan even op het forum, (of nog mooier een PB)
kan ik hem naar bovengenoemde mailen, vindt ie vast wel leuk
vandaag "Nothing Left 2 Loose" of te wel Robin ontmoet die ook op deze site zit met zijn lekkende OM616
Blaast enorm uit zijn olievulpijp (overdruk), en lekkage uit beide krukas keerringen.
Hij heeft de bus pas gekocht, en volgens de oude eigenaar is er bij een zuiger de veerringen vervangen :shock:
Het motortje heeft inmiddels 320000 gelopen.
Hij zelf zal ook wel met vragen hierover komen (heb ik um geadviseerd), dus heren mercedesmotor kenners U bent gewaarschuwd :mrgreen:
Grt peter
Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
Frank,... :|
mocht je je daadwerkelijk aan het vervangen van die achterste keerring wagen...
dan hebben we er wat BusDus betreft weer een nieuwe HELD bij!! :mrgreen:
MB*L508DG/35*OM314*1972 ---=[ Roestig maar zeker ]=---
Die namaak Umweltplakete 4 werden in Düsseldorf uitgedeeld door vrijwel elke leverancier van partikelfilters. Ik had een bijzonder realistisch uitziende meegenomen, maar heb die later toch maar weer bij het oud papier gegooid. De Cummins B235 van Skoolie heeft trouwens een Euro-2 label en mag daarmee Londen in We gaan vooruit :mrgreen:
Vanmorgen met Skoolie bij onze zeer gewaardeerde Škoda-dealer geweest om met zijn testapparaat mijn dimlichten af te stellen. Met zo'n apparaat is dat gebeurd in 'n jiffy! Ze keken inderdaad vreselijk scheel, maar met twee stelschroeven per lamp volgden de lichtbundels binnen vijf minuten keurig de stippellijnen op het schermpje. Daar kun je niet voor gaan staan kl**tz*kken voor een (donkerbruine!) garagedeur.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
Na onze vakantie staat de camper wat uit te rusten op de oprit. Hij moet nog gekeurd worden en dan de stalling in. gisteren dacht ik ach laat ik hem eens meenemen.
Op de terugweg ging het bij het terugschakelen fout. Ik kon de pook alle kanten heen zwieren maar niet meer schakelen. Proberen weg te rijden... hé hij staat in zijn 4 (5-bak). Daar kun je mee thuis komen heb ik gemerkt. Heel veel toeren op de snelweg (niet harder dan 80 gereden) en veel gebonk en gekreun in het dorp.
Thuis er eens onder gekropen. Er is een klemveertje verdwenen en daardoor een schakelarmpje eraf geschoten. Vandaag eens een veertje regelen en proberen te monteren. Ik heb gisteren thuis maar niet lang geprobeerd want in de regen onder de bus liggen is ook niet zo'n feest.
En eigenlijk toch wel een blij gevoel. Pech bij het eerste ritje na de vakantie is altijd beter dan pech IN de vakantie.
Eens , een aantal jaar geleden , lag ik in de sluis te Bruinisse . Een platbodem , een 8 meter grundel ( dit voor de kenners)
ramde de sluisdeur . :shock: Dit omdat de lockpin van de keerkoppelings kabel er uit was gevallen .
Ook door het weg springen van een veertje , en een op z'n kop gemonteerde lockpin
Reserve veertje aan boord lijkt mij een HEEL goed plan
Alvast een paar veertjes aangeschaft. In ieder geval een goede tip (dank U) om voor reserve te zorgen. Ik zal er een paar in het bakje-met-allerlei-schroeven-en-ander-klein-spul doen.
Het is hier alleen zo'n beestenweer dat ik zelfs onder de bus niet droog lig. Dus maar even uitstellen.
Vanmorgen eerst naar de remmenboer in Hasselt. Die zou nog even de links/rechts afstelling checken, na de reparatie van een maand geleden. Op de rollenbank bleek dat ik bij de keuring geen problemen (met de remmen) had te verwachten. Aardige lui daar, alleen verschrikkelijk moeilijk te verstaan. Maar dat ligt aan mij. Als ik in dat dorp was geboren en getogen, had ik er vast geen enkele moeite mee gehad.
Dus vrolijk door naar Geel, waar we vanmiddag alweer allervriendelijkst werden ontvangen.
Het mistachterlicht dat ik linksachter had gemonteerd, brandde mooi rood. Goed zo: eerste afkeurpunt uit de weg!
De dimlichten bleken nu weer te laag te staan. Afkeur... Heel beleefd gevraagd of ik even met hun afstelapparaat ervoor twee stelschroefjes mocht bijdraaien. dat is vreeeeselijk verboden, maar omdat de stationschef even op z'n kantoor zat, mocht het toch eventjes. Dank je wel. Anderhalve minuut later brandden er twee groene LEDjes op het apparaat en was ik een afkeurpunt kwijt.
De remmen gaven exact dezelfde getallen te zien als 's morgens in Hasselt. Toen dat allemaal goed bevonden was, moesten we opnieuw beginnen, want Skoolie heeft ABS en daar hadden ze geen rekening mee gehouden. Maar ook dat was geen probleem.
Het enig resterende minpunt was dat het VIN dat door de TÜV in Duitsland was ingeslagen (in de States hebben ze alleen het plaatje achter de voorruit), slecht leesbaar is. Dat is als volgt opgelost: ik kreeg een fotokopie van de Duitse Fahrzeugbrief, waarin staat waar het nummer is ingeslagen, met een vet stempel van de Autokeuring erop. Als ik dat altijd bij me zou hebben, is het ook goed.
De logica ontgaat me, maar misschien snapt een van jullie het.
Al met al een uurtje pret voor € 9. Dat kan alleen in Vlaanderen!
Het dossier is nu weer onderweg naar de FOD (Federale OverheidsDienst) in Brussel. Maar weer afwachten wat ze daar nu weer gaan verzinnen...
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
Janneman schreef:Alvast een paar veertjes aangeschaft. In ieder geval een goede tip (dank U) om voor reserve te zorgen. Ik zal er een paar in het bakje-met-allerlei-schroeven-en-ander-klein-spul doen.
Het is hier alleen zo'n beestenweer dat ik zelfs onder de bus niet droog lig. Dus maar even uitstellen.
Groetjes,
Jan
Vandaag dan toch dat klemmetje erop gezet. Kostte me zomaar 5 minuten (inclusief looplamp pakken en stuk karton eronder en alles weer opruimen). Klusje van niks dus maar dat weet ik dan weer als het onverhoopt eens onderweg gebeurt.
Verder APK aangevraagd voor komende dinsdag. Mij lijkt alles wel in orde.
Dat is dan toch een afkeurtje :mrgreen: Kassa !!
Maar wat is er eigenlijk doorheen gegaan ?
Ik werk in de motorshop bij die witte zwaan op Schiphol oost en ben dus erg nieuwsgierig
Vandaag strandde vriendinlief met ons dagelijks vervoer, een '92 er Civic... kapotte ontsteking, uit het asje dat de rotor aandrijft was een lager gelopen waardoor de hele boel naar de gallemiezen was.
Ze is door de WW naar de sloop gebracht (die was vlakbij), daar hebben ze ff er een ander opgezet en rijdt weer. Helaas blijft het motormanagement (waarschuwing! Vies-woord alert!) lampje branden en blijft ie in noodloop, d.w.z. zuipen als Bonnie St. Claire en niet meer als 3500 toeren.
Nou zit daar zo'n mooie diagnosestekker op die de dealert kan uitlezen á €17,50 -hmmm, toch ff Googlen. Wat blijkt, draadje onder 't dashboard doorverbinden, lampje gaat knipperen, ff tellen en opzoeken in de extragratiesgedownloade service manual.
En...... Crank Sensor probleem... en waar zit die....? Juist, in het huis achter de verdelerkap wat net vervangen was! Sja, voor garantie moet u bij de Bouvier zijn, dus maar ff nog wat meten of ie echt stuk is en anders maar weer een ander huis d'r op. Ach ja, je zal maar niks te doen hebben met de Hano op stal!
Best lache om dat soort dingen uit te zoeken, ondanks al de gecomputeriseerde zooi -'t is net als die printers op het werk die ik wel eens uit elkaar sleutel, die werken precies hetzelfde! :mrgreen:
Jeroen
PS sorry voor het hoge electronica-gehalte! :-P
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Wat mij betreft mag je daar wel mee doorgaan!
Je koopt al een uitlees apparaat voor een € 169.00 (zie marktplaats) het ding geeft codes aan dus je moet die wel hebben.
Rest de vraag hoe een en ander aan te esluiten op bv een klapdoos die je toch al hebt + de softwhare
Ik dacht dat we hier TEGEN motormanagement systemen en andere electonische zooi waren
En nou staat het er hier vol van :(
Gelukkig heb ik GEEN auto waar die troep in zit .
Echter zojuist belde mijn zwager , het koppelings pedaal van mijn zusjes Morris Minor SeriesII ligt op de vloer en komt niet meer omhoog . Nou was dat ding vroeger van mij (hij is van '54), dus morgen maar effies kijken