janvds schreef:Hevelgever
Standaard brandstofgever CE 12-24V, voor tanks met een diepte van 150 mm tot 600 mm.
€ 70 Nu: € 65
Hoi Jan,
het is nogal een dure liefhebberij, de goedkoopste combinatie incl. klokkie is altijd nog zo'n 120 euri.. :shock:
Heeft de onderdelencommissie geen originele gever meer liggen?
De lengte van de hevelarm aanpassen aan de diepte van de tank en klaar is Jan? (of misschien heb je er nog 1 liggen uit je oude tank?)
janvds schreef:En dan heb ik het volgende probleem hoe boor ik gaten in de rvs brandstoftank zonder plofgevaar en troep in de tank
ik hoorde van iemand om de gehele tank vol met diesel te laten lopen zodat het niet ontploft
Nou jah, weer 1 van die onzin-verhalen.
We lassen zelfs aan de buitenkant van halfvolle en lege dieseltanks zonder te ontgassen en zonder dat het spulletje ploft.
(NB: Dit voorbeeld is alléén om duidelijk te maken dat het niet zo snel ontploft als soms wordt beweerd. Op het blikken tankie van je bus valt weinig te lassen, als je er alleen al naar wÃjst met een lastang, dan valt er al een gat in. Lees de aanvulling/verbetering van L1 onder dit bericht.)
Diesel heeft een temperatuur van minimaal 65 graden nodig om überhaupt brandbaar te worden.
De damp in zo'n tank stelt bij Nederlandse temperaturen ook niks voor, het ontploft echt niet door een beetje boren, anders zou het op schepen niet gebruikt mogen worden.
Boren is dan ook heel goed mogelijk, je houd gewoon de stofzuigerslang er bij tijdens het boren.
Bij RVS moet je ook altijd een vet of olie gebruiken, anders verbrand je boor.
Die paar stukjes boorsel die in je tank vallen worden wel tegengehouden door je groffiltertje (als die er nog zit bij jou).
Als je ziet wat voor een troep er in scheepstanks geflikkerd wordt, incl. keiharde deeltjes (roest, staal, zand, koolstof) zou ik me niet zo ongerust maken om een paar stukjes rvs die op de bodem van je tank liggen.
En áls het al opgezogen wordt; je opvoerpomp is niet zo gevoelig, en je filters houden alles wel tegen.
Met vriendelijke groet, Leo.:D