Kleppen stellen OM615
Geplaatst: 20 feb 2006, 00:08
Hoi dubbelluchters,
Heb de kleppendeksel er af gehaald, zag de nokkenas en de klepstoters
zitten en dacht die ga ik zelf even stellen.
Dus op de CD-rom werkplaatsboek gekeken.
Het volgende viel me op:
De kleppen gezien vanaf de ketting, eerst een uitlaat dan 2x inlaat
dan 2x uitlaat, dan weer 2x inlaat en als laatste weer een uitlaat.
Dat was nieuw voor mij.
Nu dacht ik, als de nok niet naar beneden staat kan je de klep stellen.
Dat betekent in mijn beleving dat je gelijk al een hoop kleppen kunt stellen.
Is dit wel een juiste gedachte?
Bij de laaste cylinder gezien van af de ketting, lukte het aardig.
Kwam er achter dat je met de bovenste moer de spleet kan stellen en met de onderste moer borg je het geheel.
Gebruiken jullie nog speciale sleutels, want bij de andere cilinders kan ik er niet goed bij?
Groeten Nandor.
Heb de kleppendeksel er af gehaald, zag de nokkenas en de klepstoters
zitten en dacht die ga ik zelf even stellen.
Dus op de CD-rom werkplaatsboek gekeken.
Het volgende viel me op:
De kleppen gezien vanaf de ketting, eerst een uitlaat dan 2x inlaat
dan 2x uitlaat, dan weer 2x inlaat en als laatste weer een uitlaat.
Dat was nieuw voor mij.
Nu dacht ik, als de nok niet naar beneden staat kan je de klep stellen.
Dat betekent in mijn beleving dat je gelijk al een hoop kleppen kunt stellen.
Is dit wel een juiste gedachte?
Bij de laaste cylinder gezien van af de ketting, lukte het aardig.
Kwam er achter dat je met de bovenste moer de spleet kan stellen en met de onderste moer borg je het geheel.
Gebruiken jullie nog speciale sleutels, want bij de andere cilinders kan ik er niet goed bij?
Groeten Nandor.