12 Volt halogeen spotjes in een 24 Volts wagen
12 Volt halogeen spotjes in een 24 Volts wagen
Bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Unknown User op 08 mei 2006, 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Hi Cees,
Twee aan twee in serie is natuurlijk een voor de hand liggende oplossing.
Ik heb een alternatief daarvoor gevonden: een groot centrum met camperonderdelen op het industriegebied in Turnhout heeft het hele assortiment in 12 V en vervangt de pitjes desgevraagd aan de balie zonder meerkosten voor 24 V-exemplaren :D
V.w.b. lampen nog een praktijktip: ik weet niet hoe het komt, maar de 28 V/40W E27 lampen van het bunkerschip zijn binnen de kortste keren kapot bij gebruik aan boord van een camper. Ondanks het feit dat er een hamertje op gestempeld staat...
Een gewoon 21W remlichtlampje met twee stukjes VD-draad op de fitting van een kapotte lamp gesoldeerd heeft daarentegen zo ongeveer het eeuwige leven.
Groeten,
Ernst
Twee aan twee in serie is natuurlijk een voor de hand liggende oplossing.
Ik heb een alternatief daarvoor gevonden: een groot centrum met camperonderdelen op het industriegebied in Turnhout heeft het hele assortiment in 12 V en vervangt de pitjes desgevraagd aan de balie zonder meerkosten voor 24 V-exemplaren :D
V.w.b. lampen nog een praktijktip: ik weet niet hoe het komt, maar de 28 V/40W E27 lampen van het bunkerschip zijn binnen de kortste keren kapot bij gebruik aan boord van een camper. Ondanks het feit dat er een hamertje op gestempeld staat...
Een gewoon 21W remlichtlampje met twee stukjes VD-draad op de fitting van een kapotte lamp gesoldeerd heeft daarentegen zo ongeveer het eeuwige leven.
Groeten,
Ernst
- Leo
- Site Admin
LED
Hoi Cees en Ernst.
Over het eeuwige leven gesproken;
hoe denken jullie over de nieuwste LED-techniek?
Is dat al een goed alternatief voor camperverlichting of kleven er ook nog nadelen aan?
Mvg, Leo.:D
Over het eeuwige leven gesproken;
hoe denken jullie over de nieuwste LED-techniek?
Is dat al een goed alternatief voor camperverlichting of kleven er ook nog nadelen aan?
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.