Pagina 1 van 1

Voorwielen ( rolelementen)

Geplaatst: 14 mar 2006, 12:23
door Filip
Ik heb de remschoenen ( voorkant) opnieuw belegd en rempompjes vervangen. Bij het vastzetten van de tamboer moet het konische rolelement terug geplaatst worden, maar hoe.
- als ik de borgmoer te vast aandraai, kan dan het rolelement stuk gedraaid worden of zit er aan beveiliging op ( dikte van de tamboer?)
- als ze te los staan gaan ze ook stuk en krijg je spel op het wiel ( twee jaar geleden onderweg op vakantie aan d ehand gehad.
=> heb nu heel vast gezet ( pijptang van 60cm) en dan 3 mm terug gedraaid.
Is dit in orde zo of niet.
mvrgr
Filip M

voorwielen lagers afstellen.

Geplaatst: 15 mar 2006, 21:02
door Bert Steenhuis
Hallo Filip.

Dat is VEEL te vat !!!!!!. dat gaat STUK !!!!

Eerst het wiel er even op monteren (maar de stofdop niet) dan kun je goed rond draaien en de speling voelen,

Nu de zaak los daaien tot je een lichte speling op het wiel voelt dan weer zover vast tot de speling weg maar niet zo vast dat het wiel zwaarder rond gaat draaien, zo nodig weer iets los.

DUS: zo vast dat het wiel soepel draait....zo los dat je geen spelingvoelt.

En vergeet niet het borgboutje niet vast te draaien.

Na een paar honderd km. controleer ik vaak nog even op speling.

Groeten Bert Steenhuis.

Geplaatst: 15 mar 2006, 21:08
door Anton
Hoi Flip

Nee dit lijkt mij niet goed!!

Groet Anton

Geplaatst: 15 mar 2006, 21:25
door Anton
Hoi Flip

Nee dit lijkt mij niet goed!!

Kijkm maar eens op Chassis en Wielen.
Dan de laatste : Afgekeurd remverschil vooras 40%.

Bij het monteren moet de remtrommel, beslist vrij lopen.
Draai de moer zover vast dat de speling er uit uit is en dan iets terug.

Besliste geen grof geweld!
Let er op dat bij het borgen het lager niet te strak staat, iets speling mag.

Als dat gebeurt is kun je de rem (men) stellen.

Groet Anton

Geplaatst: 31 mar 2006, 10:48
door Masmeijer
Moer handvast zetten daarna 1/8 deel terug draaien en de moer borgen met de inbus bout.
Succes