koppeling is weer gemaakt met paar foto's
- janvds
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
- Locatie: Amerongen
koppeling is weer gemaakt met paar foto's
gelukkig is de koppeling weer gemaakt
voor de techneuten onder ons enkele foto's
voor de techneuten onder ons enkele foto's
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Prijsvraag
Lijkt me een goede voor een prijsvraag, waarbij de top-10 van deelname is uitgesloten... Ik ben benieuwd !
Groet,
Gerard
Groet,
Gerard
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Prijsvraag
Shitttt..GerardM schreef:...waarbij de top-10 van deelname is uitgesloten...
Ut is nie eerlijk, ooohh néé... :x
Zo win ik nooit wat.. :?
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Sorry
Da's óók niet eerlijk, een organisator van een prijsvraag mag zelf nooit meedoen toch?? :shock:GerardM schreef:Ik gok zelf dat het de scharnierpen van de geleidestang aan het pedaal is geweest die is afgebroken.
Is meteen de hele spanning uit het verhaal weggevallen..
Dááág kijkcijfers.. :?
Mvg, Leo.:D
ps, maar ik vind het wel een lelijke breuk, nét of ie uit elkaar getrokken is.
Ff te vast aangedraaid misschien?
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Goed dus ?
Okee, had ik het dus goed ? Dan heb ik zelf de Limburgse vlaai gewonnen ! Ik zal 'm meenemen naar Otterlo en jullie moeten me dan maar helpen met opeten :D
Groet,
Gerard
Groet,
Gerard
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Grijnssss, weet ik veel of jij het goed hebt???
Ik zie alleen dat het een balscharnier-pen is, verder heb ik geen idee hoe dat bij een 508 zit, ikke heb een Hanomag met errug veel van die balletjes en pennetjes en veertjes en frutsels..:P
En als ik op die combinatie trap, dan ontkoppelt 'ie..
Maar een lekkere vlaai is nooit weg! :D
Mvg, Leo.:D
Ik zie alleen dat het een balscharnier-pen is, verder heb ik geen idee hoe dat bij een 508 zit, ikke heb een Hanomag met errug veel van die balletjes en pennetjes en veertjes en frutsels..:P
En als ik op die combinatie trap, dan ontkoppelt 'ie..
Maar een lekkere vlaai is nooit weg! :D
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Berthil
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32
He,
Zo te zien heb jij ook een mechanische koppeling.
Bij mij zit deze ball-links ook op de stangen van de mechanische koppeling.
Het ziet er uit naar een gedeeltelijke vermoeiingsbreuk, dat kleinere vlakkere vlakje, de rest is nadat er een vermoeiingscheur is onstaat afgebroken.
De vermoeingscheur is onstaan door eenzijdige belasting, waardoor je een recht scheurfront krijgt.
Als je 'm meeneemt naar otterloo kan ik het met zekerheid zeggen.
Het maken en kijken naar vermoeiingscheuren is namelijk een van mijn dagelijkse bezigheden.
Leo,
Ha, Ha ik mag antwoord geven want ik sta op nr 11
Groeten Berthil.
Zo te zien heb jij ook een mechanische koppeling.
Bij mij zit deze ball-links ook op de stangen van de mechanische koppeling.
Het ziet er uit naar een gedeeltelijke vermoeiingsbreuk, dat kleinere vlakkere vlakje, de rest is nadat er een vermoeiingscheur is onstaat afgebroken.
De vermoeingscheur is onstaan door eenzijdige belasting, waardoor je een recht scheurfront krijgt.
Als je 'm meeneemt naar otterloo kan ik het met zekerheid zeggen.
Het maken en kijken naar vermoeiingscheuren is namelijk een van mijn dagelijkse bezigheden.
Leo,
Ha, Ha ik mag antwoord geven want ik sta op nr 11
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
- janvds
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
- Locatie: Amerongen
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 25 nov 2004, 19:22
- Locatie: Geffen
- Contacteer:
- Berthil
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32
Dit is inderdaad de tekening van het gaspedaal, want het oogje vooraan zit de kabel van de stationair afstelling/stopknop.
Maar de mechanische koppeling werkt ook met dit soort stangen.
Er zitten inderdaad zoals Sandra al noemde smeernippels die af en toe gesmeert moeten worden en een lik vet op de ball-links.
Op het technisch weekend heeft Krijn mij er op attent gemaakt en hij heeft het toen meteen gesmeerd en de koppeling ging meteen een stuk soepeler.
De mensen met een hydraulische koppeling hoeven eens per jaar alleen het vetdopje een kwartslag te draaien.
Op het techniesch weekend hadden bijna alle bussen een hydraulische koppeling. Ik was de enige met een mechanische.
Groeten Berthil
Maar de mechanische koppeling werkt ook met dit soort stangen.
Er zitten inderdaad zoals Sandra al noemde smeernippels die af en toe gesmeert moeten worden en een lik vet op de ball-links.
Op het technisch weekend heeft Krijn mij er op attent gemaakt en hij heeft het toen meteen gesmeerd en de koppeling ging meteen een stuk soepeler.
De mensen met een hydraulische koppeling hoeven eens per jaar alleen het vetdopje een kwartslag te draaien.
Op het techniesch weekend hadden bijna alle bussen een hydraulische koppeling. Ik was de enige met een mechanische.
Groeten Berthil
Laatst gewijzigd door Berthil op 22 mar 2006, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Jah, en een paar cilinders vervangen, lekkende slangetjes en meer van dat soort ongein...Berthil schreef:De mensen met een hydraulische koppeling hoeven eens per jaar alleen het vetdopje een kwartslag te draaien.
Doe mij maar gewoon een paar stukjes staal die eens in de 37 jaar afbreken.. :P ( 'n mens moet iéts verzinnen om z'n ouwe zooitje te verdedigen.)
Owww? Dacht dat Sandra er óók 1 had, want ondanks het gebrul van haar kapotte uitlaat hoorde ik haar kreunen en steunen bij het overschakelen.. :twisted:Berthil schreef:Op het techniesch weekend hadden bijna alle bussen een hydraulische koppeling. Ik was de enige met een mechanische.
Snap trouwens niet waarom je bij opschakelen een koppeling nodig hebt, maar dat zal aan mij liggen.. :P
Wat doe jij voor een werk dat je de hele dag breukjes zit te bekijken??
Kan ik misschien nog iets van jou leren? :P :P
Inderdaad Jan, dit is het eindstation van je ándere linkerpedaal.. :Djanvds schreef:hey Leo,volgens mij gevonden nu
Ben je de borgpennetjes niet vergeten, anders flikkert het hele zooitje binnen de kortste keren uit elkaar.. ( ondervinding binnen een week nadat ik 'm gekocht had.. )
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4381
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
- Contacteer:
- Berthil
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32
Leo,
Een hele mond vol.
Maar waar het op neer komt is:
-we ontwikkelen nieuwe materialen en productie processen, met name gericht op lichtgewicht constructie en materialen.
-en als we dit gedaan hebben, komt het leukste, we maken alles weer kapot wat we gemaakt hebben. Ik wordt betaald om dingen kapot te maken. Welk kind droomt hier nu niet van.
Maar alle materialen worden vervolgens getest op sterkte, stijfheid en vermoeiingsgedrag.
Daarnaast ben ik ook nog voorzitter van de nederlandse contactgroep mechanische beproevingen, waarin allerlei bedrijven en instituten zitten die zich bezighouden met kapot maken (mechanisch beproeven).
Zodoende kom ik ook nog wel eens in wieringerwerf, waar het testcentrum staat voor het testen van windmolenbladen.
Groeten Berthil.
Ik ben werkzaam in het laboratorium voor Constructies en Materialen aan de facultiet Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek van de TU Delft.Leo schreef:Wat doe jij voor een werk dat je de hele dag breukjes zit te bekijken??
Kan ik misschien nog iets van jou leren?
Een hele mond vol.
Maar waar het op neer komt is:
-we ontwikkelen nieuwe materialen en productie processen, met name gericht op lichtgewicht constructie en materialen.
-en als we dit gedaan hebben, komt het leukste, we maken alles weer kapot wat we gemaakt hebben. Ik wordt betaald om dingen kapot te maken. Welk kind droomt hier nu niet van.
Maar alle materialen worden vervolgens getest op sterkte, stijfheid en vermoeiingsgedrag.
Daarnaast ben ik ook nog voorzitter van de nederlandse contactgroep mechanische beproevingen, waarin allerlei bedrijven en instituten zitten die zich bezighouden met kapot maken (mechanisch beproeven).
Zodoende kom ik ook nog wel eens in wieringerwerf, waar het testcentrum staat voor het testen van windmolenbladen.
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Aha Berthil,
jij bent het haasje bij mijn kennisvergaring.. :D
Kom beroepsmatig de stomste breuken tegen, en bij sommige zet ik vraagtekens wbt fabrikagefouten.
En daar ik eigenlijk álles beter wil weten dan zo'n, met stropdas en gladde babbel uitgeruste, vertegenwoordiger..
Dus als ik je niet ontrief zou ik zo hééél nu en dan ff van je expertise gebruik willen maken.. :P
Waar kan ik trouwens GOEDE info vinden over materiaalbreuken en materiaal-kennis?
( bedoel ik dus niet die internet-shit die niet dieper gaat dan de dikte van een sigaretten-vloeitje.. )
Mvg, Leo.:D
jij bent het haasje bij mijn kennisvergaring.. :D
Kom beroepsmatig de stomste breuken tegen, en bij sommige zet ik vraagtekens wbt fabrikagefouten.
En daar ik eigenlijk álles beter wil weten dan zo'n, met stropdas en gladde babbel uitgeruste, vertegenwoordiger..
Dus als ik je niet ontrief zou ik zo hééél nu en dan ff van je expertise gebruik willen maken.. :P
Waar kan ik trouwens GOEDE info vinden over materiaalbreuken en materiaal-kennis?
( bedoel ik dus niet die internet-shit die niet dieper gaat dan de dikte van een sigaretten-vloeitje.. )
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Berthil
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32
Leo,
Elk materiaal heeft een ander vermoeiingsgedrag, want het is afhankelijk van de structuur. Dus eerts moet je weten voor welk materiaal.
En dan zal je de boeken in moeten duiken.
Veel vermoeiings onderzoek is gedaan in het pre internet tijdperk, dus alle basis principes vindt je in nog in boeken.
Ik kan wel een kijken of ik een dictaat kan regelen die hier aan de studenten geven wordt, waarin de principes van vermoeiing staan met een aantal voorbeelden.
Maar als je een breuk hebt wil ik er wel eens naar kijken.
Groeten Berthil.
Elk materiaal heeft een ander vermoeiingsgedrag, want het is afhankelijk van de structuur. Dus eerts moet je weten voor welk materiaal.
En dan zal je de boeken in moeten duiken.
Veel vermoeiings onderzoek is gedaan in het pre internet tijdperk, dus alle basis principes vindt je in nog in boeken.
Ik kan wel een kijken of ik een dictaat kan regelen die hier aan de studenten geven wordt, waarin de principes van vermoeiing staan met een aantal voorbeelden.
Maar als je een breuk hebt wil ik er wel eens naar kijken.
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Hoi Berthil, ik snuffel toch liever in boeken dan op internet, da's dus geen probleem.
Als jij het 1 en ander aan titels en misschien ISDN nummers voor me hebt zou je me zeer verblijden.
Maar dat dictaat wil ik natuurlijk óók heel graag hebben.. :P
Zal je aanbod van kijken zeker in mn achterhoofd houden, bvd.
Mvg, Leo.:D
Zowww, en nu als de donder weer aan het timmeren.. :?
Als jij het 1 en ander aan titels en misschien ISDN nummers voor me hebt zou je me zeer verblijden.
Maar dat dictaat wil ik natuurlijk óók heel graag hebben.. :P
Zal je aanbod van kijken zeker in mn achterhoofd houden, bvd.
Mvg, Leo.:D
Zowww, en nu als de donder weer aan het timmeren.. :?
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten