Inbouwen waterinstallatie

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Mario
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2005, 18:16
Locatie: Rotterdam

Inbouwen waterinstallatie

Bericht door Mario »

Hallo allemaal,

wij willen erg graag een ex-legerambulance kopen. Nu hebben we die al gevonden. Met inrichting. Het probleem is alleen dat de vorige eigenaren er geen water installatie in hebben gebouwd. Wel een jerrycan boven een wasbakje met daaronder ook een jerrycan als vuilwater opvang. Maar dit is dus niet genoeg om de bus als camper te laten keuren.

Nu is uiteraard mijn vraag hoeveel werk het is om dit erin te bouwen en of het een beetje te doen is aangezien de rest al is ingebouwd. En wat de kosten zijn van 2 tanks en een pomp. Misschien zijn er bezitters van een ambulance of andere bus natuurlijk die mij verder kunnen helpen. Het zal hier van afhangen of we de bus nu wel of niet gaan kopen.

Alvast bedankt allemaal!!!

Groetjes Mario
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Bericht door janvds »

hey Mario

het is toch vrij simpel om dat in te bouwen, paar uurtjes werk

op b.v. marktplaats , speurders kun je veel watertanks en pompjes vinden
je kunt het net zo simpel of lux maken als je zelf wilt

je kunt ook een jarrycan met een simpel waterpompje erin doen met een kraantje van 12 v klaar is mario
2e hands hooguit 20 euro

jan vds
jan vds
Hobby 600 1986
Mario
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2005, 18:16
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mario »

hallo,

maar hoe ver moet je gaan met deze installatie. Moet alles per se onder de bus gehangen worden?? De tanks bedoel ik dan. Of mag je ook met uitneembare jerrycans in de bus, wel met kraantje en een pompje, werken??
Of dat je alleen de vuilwater tank onder de bus hangt. Ik weet niet hoe streng ze bij de rdw zijn met het keuren. Heb wel gebeld om het te vragen maar dan verwijzen ze alleen naar de site van de belastingdienst. En daar hebben ze het dan over een niet volledig uitneembare watervoorziening met kraan en afvoer. Wat mag er dan wel en wat niet uitneembaar zijn. Als je een wasbak met kraantje en pompje met afvoer hebt die niet uitneembaar is ben je ik er toch al??

ThanX!!! Mario
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hi

Volgens mij is een jerry can genoeg , ik ga het in iederegeval daar mee
proberen, ook de rest van de camper is overduidelijk camper.
Echt keuken blok met laden en gas en afwas bak, vaste bed, zithoek in riching.

Ook al is mijn bus een oldtimer will ik hem toch op camper, omdat het wel eens kan gebeuren dat de vrijstelling afgeschaft kan worden en dan is het niet zo'n schok voor de houderschap belasting.

Bart
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Unknown User op 07 mei 2006, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Inbouwen waterinstallatie

Bericht door GerardM »

Mario schreef:
wij willen erg graag een ex-legerambulance kopen.
Dat lijkt me een prima aanschaf, welkom bij de club :D
Maar dit is dus niet genoeg om de bus als camper te laten keuren.
Waarom niet ? Op de sites van RDW en Belastingdienst staan inderdaad de inrichtingseisen uitgebreid beschreven en je bus moet voldoen aan allebei. Is dit het enige punt dat afwijkt ? In de eisen van de Belastingdienst schrijft men over een eventueel uitneembare wasgelegenheid, is dat niet precies wat jij al hebt ?
Nergens staat dat je alles onder de bus moet hebben, dat het met een pomp moet werken of dat je een vuilwatertank zou moeten hebben.
Uit eigen ervaring kan ik melden (en elders op het forum kun je soortgelijke ervaringen van anderen lezen) dat er bij de keuring maar weinig aandacht is voor de inrichting.
Zelf heb ik een watertank in de bus (ivm vorst) en de afvoerslang gewoon recht door de bodem. Als ik van plan ben veel te vervuilen zet ik er een emmer onder die ik dan voor het wegrijden leegkieper in een putje (ook wel eens vergeten trouwens :oops: )

Succes met de aanschaf !

Groet,

Gerard
Mario
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2005, 18:16
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mario »

Hallo allemaal,

bedankt voor de antwoorden op mijn vragen. Ben weer helemaal gerust gesteld!! Zag alles alweer helemaal in het water vallen door moeilijke vebouwingen. Maar goed, de "installatie" zal zo ook wel voldoen. Jerrycan met wasbak eronder met een afvoer naar buiten.
Weer twee eigenaren blij met een mooie ex-abulance!!

Ben trouwens niet nieuw hier bij de club hoor Gerard. Wel nieuw in de club met eigenaren van deze abuus. Maar ben inmiddels alweer zn 4 jaar lid!! Heb ook een andere bus die nu dus het veld zal moeten ruimen. Toch ook wel met pijn in het hard!!

Tot snel en groetjes Mario
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Waarom

Bericht door GerardM »

Fijn dat je gerustgesteld bent. Ik vraag me nog wel af als de bus al helemaal ingericht was, waarom de huidige eigenaar het ding dan niet heeft laten omkeuren naar kampeerauto. Heb je enig idee ?

Groet,

Gerard
Mario
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2005, 18:16
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mario »

Hoi Gerard,

de bus is nog helemaal niet door de rdw gekeurd en heeft dus nog geen Nederlands kenteken. Waarom ze dat nog niet gedaan hebben weet ik niet precies. Te druk met andere dingen en ze wonen in Belgie waar ze wel met de bus naar de keuring zijn geweest maar de keurmeester hem afkeurde omdat dus die watervoorziening niet helemaal volgens hun norm was.
Vandaar ook een beetje mijn paniekaanval :)
Ik hoop dat het dus gewoon helemaal goed komt. Heb er het volste vertrouwen in. Er zit een wasbakje met afvoer naar buiten in dus neem aan dat ze hier niet over zullen struikelen.
We gaan naar het keuringsstation in Elsloo dus als iemand daar ervaring me heeft hoor ik het graag.

Tot later, groetjes Mario
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Mario schreef:.
We gaan naar het keuringsstation in Elsloo dus als iemand daar ervaring me heeft hoor ik het graag.
Elsloo is okee, is was er zelf ook (3 keer :( ). Gebruik even de zoekoptie met het woord Elsloo en je kunt de ervaringen lezen, samen met alle verhalen rondom BPM, ik weet niet of dat voor jou ook actueel is als je een bus uit Belgie importeert.

Succes,

Gerard
Unknown User

Re: Inbouwen waterinstallatie

Bericht door Unknown User »

Bericht verwijderd
Mario
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2005, 18:16
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mario »

hallo allemaal,

ben dus vorrige week in Elsloo geweest en niets anders dan dat het toppie was!! Erg gezellige keurmeesters!! Waren ook erg onder de indruk van de bus (508 Ex-ambu). Hadden er nog niet eerder een gezien in hun station. Inrichting was voor hem ook niet van erg groot belang. Heeft even binnen gestaan en vond het gewoon erg leuk!! Maar over hoe de waterinstallatie finctioneerde vroeg hij helemaal niets. Volgens mij is het gewoon zo dat als het er als een camper uitziet het het al helemaal ok is. De technische staat van de bus vond ie veeeeel interessanter!! En al zijn collega's ook. Was dus ook erg goed voor mijn vertrouwen in de bus :D
Dus de club is weer een zeer trotse ex-ambu bezitter rijker! :wink:

Groetjes Mario
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Mario schreef:
ben dus vorrige week in Elsloo geweest en niets anders dan dat het toppie was!! Erg gezellige keurmeesters!! Waren ook erg onder de indruk van de bus (508 Ex-ambu). Hadden er nog niet eerder een gezien in hun station.
Ahumm, of ze hebben allemaal nieuwe keurmeesters aangenomen nadat ik er 3 keer was geweest, of ze hebben wel een erg kort geheugen :D !

Proficiat met de goedkeuring !

Groet,

Gerard
Mario
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2005, 18:16
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mario »

Dat is wat ie tegen mij zei. "heb er nog niet eerder zo een hier gehad. Wel een oude ford uit Oostenrijk"

Dus of ze waren inderdaad nieuw of ze zijn je vergeten. Maar dat lijkt me erg sterk!!

Groetjes Mario
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten