Fiamma Vent

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Fiamma Vent

Bericht door Arnold Smeets »

Ik heb een Fiamma Vent dakluik van 50x50 met handvaten. Zo'n dakluik kun je naar iedere kant openzetten en ook in zijn geheel.

Als we rijden bij regen lekt dit luik :evil: . Het gaat niet onder de rand door, die zit waterdicht op het dak.
Wel constateer ik water tussen de beide schalen (het luik bestaat uit een bovenkap die helemaal dicht is en een onderkap met ventilatieopeningen.)
Ook constateer ik dat er water aan de rubber afdichting hangt.

Wat ik niet kan constateren is hoe het water nu binnenkomt. Tussen de schalen door, over de randen van de ventilatieopeningen en dan langs de zijkant en dus via het rubber naar beneden? Of tussen de onderste schaal en het rubber door? Ik zie eigenlijk nergens leksporen.

Ter info: het hele dak is recent voorzien van een extra laag polyester, het was al waterdicht en moet nu nog veel meer waterdicht zijn 8) .

In de folder van Fiamma staat een soort spoiler, kennelijk bedoeld voor montage voor een dakluik. Als ik in een winkel vraag waarvoor dit ding nu echt bedoeld is weten de verkopers het niet.

Wie heeft ervaring met dit probleem en wie heeft een oplossing?

Ik wil met alle liefde een spoilertje maken en plaatsen als dat helpt.
Maar misschien is vervanging van de rubber afdichting of vervanging van de veren die het luik gesloten houden de oplossing?

Als alternatief dacht ik aan een rondgebogen stripje langs de rand van het luik, om te voorkomen dat water door de rijwind omhoog gedreven wordt.

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen en de oplossingen hiervoor.

Alvast bedankt!


Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Ellada
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2006, 13:54
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Ellada »

Hallo Arnold, wij hebben bij onze camper, een alkoof op MB-817, hetzelfde probleem bij onze 2 nieuwe dakluiken gehad. Na van alles te hebben uitgeprobeerd heb ik bij een grote camperzaak in Schijndel een 2-tal kunststof spoilertjes gekocht van het merk Fiamma. Deze passen precies om de standaard dakluiken. Na montage hebben we nooit enige lekkage meer gehad. Blijkbaar door de luchtstroming over het dak kwam het regenwater tussen de schalen van de dakluiken. Spoilertjes kosten geloof ik ongeveer Euro 7,50 per stuk.
vriendelijke groeten,
Hannie en Kock.
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Fiamma Vent

Bericht door Arnold Smeets »

Hartelijk dank!

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Gebruikersavatar
melhof
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jun 2006, 19:41
Locatie: Zuid Spanje

Bericht door melhof »

Wij hebben wel 3 van die Fiamma vents 50x50cm op het dak.
(en gaan ook nog een Heki 2: 100x60cm installeren)

Nog geen last gehad met lekken tijdens het rijden, maar die er last van kunnen hebben zitten er nog niet zo lang in.

Bedankt voor de tips.

Melchior
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Dat spoiletje dient om de lucht over het luik te leiden!
Die lekkage is dan weg!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
melhof
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jun 2006, 19:41
Locatie: Zuid Spanje

Fabrikage fout in Fiamma Vent 50x50!!

Bericht door melhof »

Oja, in de Fiamma vent 50x50 die we begin dit jaar gekocht hebben zat een fabrikage fout!

Er braken 4 van de 12 plastic schroefgaten af!

Bij melding heeft Fiamma toegegeven en wordt kostenloos een nieuw dakraam geleverd!

Dus allemaal let op: heb je dit probleem ook gehad... ff melden bij de leverancier!

Alleen wel lullig dat het me een dag kitten en een bus kit heeft gekost...

Groet,
Melchior
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten