ombouwen agegraat naar LPG

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
Unknown User

ombouwen agegraat naar LPG

Bericht door Unknown User »

Hallo,

Weet iemand hoe en waarmee je een kleine 4-takt (honda) agegraat kunt ombouwen naar LPG?

Groeten,
Paul
Onze Bus

Bericht door Onze Bus »

Hallo Paul,

Hoe het technisch in elkaar zit weet ik ook niet precies. in ieder geval is de originele tankdop vervangen door een dop waaraan de gasslang is bevestigd. Zag er eigenijk redelijk simpel uit. Heb dit gezien bij de fa Pieper in Gladbeck (Dld) op de EX 7 en EU10i van Honda waarvoor zij de set te koop aanbieden.

"Onze Bus"
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Het verhaal van "onze bus" kan ik niet helemaal plaatsen. Normalerwijze wordt gas ingespoten in het inlaatspruitstuk, d.w.z. nà de carburateur. Voor allerlei motoren zijn er speciale flenzen met een boring erin. Die flens wordt onder de carburateur vastgezet,
Onze Bus

Bericht door Onze Bus »

Ernst,

Dit verhaal wel of niet kunnen plaatsen? Feit is dat ik heb beschreven wat ik met eigen ogen heb gezien op het eerst gezicht.
Technisch gezien ben ik het ook eens met jouw uitleg, zo is het ook meestal, wat ook de reden was om te vermelden dat "ik niet weet hoe het technisch in elkaar steekt".

De door mij genoemde fa. zal ongetwijfeld het antwoord kunnen geven. Ben ik gewend van ze omdat ik meerdere malen vragen van allerlei aard bij hun hebt neergelegd waarna ik perfect zaken kon doen.

"Onze Bus"
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Pieper is inderdaad een bonafide bedrijf! Op hun website vind ik de LPG-kit niet, maar in Engeland is-ie kennelijk heel populair. Via eBay: "buy now £130".
Afbeelding Afbeelding

Alleen die tankdop zie ik niet. Ik denk dat de glimmende ring rechtsboven in de opgerolde slang de injectieflens is.

De vraag is natuurlijk of Paul een van de twee types Honda heeft, waarop deze kit past... Anders moet er een passende ring komen en daar zit wat draai- en freeswerk aan vast, maar het is goed te doen.

Succes!
Ernst
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Bedankt voor jullie antwoord, het ging mij om een theoretische oplossing van een "probleem" waar ik een eenvoudige (en goedkope) oplossing voor zocht.
Ik wil namelijk een gewone split-airco (€ 229, 800 W, pre charged) achterop mijn bus monteren aangedreven door een klein aggregaat (Honda-kloon, 900 W, in Spanje voor € 159 te koop). Wel airco, geen problemen met 12V voeding of omzetters en dat voor minder dan € 400 incl.aggregaat!
Benzine wilde ik niet meenemen, LPG heb ik aan boord.
Het enige wat ik nog zou willen is een electrische starter voor het aggregaat.

Groeten,
Paul
Plaats reactie