Het busje van David

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Het busje van David

Bericht door David 1046 »

Ik rij alweer een half jaar met dubbellucht mee, maar heb me nooit voorgesteld. Bij deze doe ik dat alsnog.

David Wessels is de naam en ik ben 23 jaar. Naast mijn werk als bouwkundig tekenaar op een architectenbureau studeer ik verder voor architect. Evengoed blijft er nog genoeg vrije tijd over. Deze vul ik in met hardlopen, fitness maar voornamelijk mountainbiken.
En vooral dat mountainbiken vraagt om een grote auto. Want op zo’n vakantie gaat het er hard aan toe. Zo heeft iedereen een fiets, een reserve fiets, reserveonderdelen en een heleboel gereedschap mee. Natuurlijk is het eten en drinken ook niet aan te slepen. je auto zit dan zo vol als je ook nog eens de campeerspullen meeteld. Afgelopen zomer zijn we begonnen met wedstrijd rijden in ischl (oostenrijk). Dan moet je nog meer reservespullen meenemen. als je een paar dagen voor de wedstrijd iets kapot rijdt moet je vervangend materiaal hebben.
Afbeelding
Afbeelding

Eerst had ik een ford courier. Deze was, aangezien we in een tentje sliepen, toen nog groot genoeg, mits er geen reservefietsen meegingen. Uiteraard als je die niet bij je hebt, rij je je fiets onherstelbaar stuk en zodoende moesten we de vakantie eerder afbreken. Voor mij genoeg reden om een andere auto te zoeken.

Afbeelding

Een neef van me had een 508 te koop staan. (en als familie heb je uiteraard voorrang op andere kopers) dus ik snel kijken. Meteen verliefd. Dat gevoel hoef ik jullie niet uit te leggen. het dubbelluchtvirus. Op de terugweg na het bezichtigen van de 508 kaptte m’n ford ermee. ik heb nog geprobeerd de kleppen te stellen, maar dat was meer een klompje roest op z'n plek leggen dan afstellen. De keuze was toen makkelijk gemaakt en maakte ik mezelf blij met het groene busje.
We zijn meteen met de bus op vakantie gegaan, en hebben daar ondervonden wat voor mij wel en niet noodzakelijk is in een camper. We sliepen op de bovenste brancards en de fietsen stonden onder ons. Zo hadden we genoeg ruimte en konden de fietsen met modder aan de banden gewoon vervoerd worden. alleen heb je geen aflegplekken. ik moet wel zeggen dat het een erg handige manier is om een indeling te bedenken terwijl je de bus gebruikt.

Nu ben ik bezig met inbouwen. Dit probeer ik zo tijds- en stijlgetrouw mogelijk te doen. Een aanrecht met gaspitten uit 1980. bestek uit het leger. Pannetjes uit het leger (1965) bekers uit het leger enz. Zelfs dit soort kleine dingetjes moeten goed uitgezocht zijn. Zo heb ik aluminium munitiekisten omgebouwd tot waterreservoirs en is de voortent gemaakt van camouflagenetten. ik ben dus nog wel even bezig met scharrelen naar spullen.

Afbeelding

ondertussen geniet ik van ieder ritje dat ik mag maken met mijn busje.

David
Laatst gewijzigd door David 1046 op 16 jan 2005, 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Voorstellen

Bericht door berriaaf »

Hallo David

Dat noem ik nog eens voorstellen, weeet iedereeen wat de hobby's wat voor bus je hebt. laat natuurlijk ook eens foto's zien van je inbouw in de bus.
Veel plezier op het Forum, en wie weet misschien tot op een treffen van Dubbellucht of ergens onderweg

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

doe ik, zodra die van binnen een beetje toonbaar is. het is nu nog een enorme klerezooi in dat ding. en nog niet af.
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

het is nog steeds een troep in de bus, maar ach. toch even een paar fototjes van de vorderingen.

Afbeelding

Afbeelding

leuke ideetjes zijn uiteraard welkom (NET ALS ORIGINELE GREEPJES, VAN DE WITTE KAST DIE TEGEN HET TUSSENSCHOT AAN STOND.)
maar goed, dat staat ook bij vraag en aanbod.
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

David

Dat ziet er goed uit zo , over kleuren zal men het niet gauw eens zijn, maar oke zo kan men toch goed op het forum laten zien wat er zoal mogelijhk is in een Bus.

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

vandaag is mijn busje omgekeurd naar camper. voor de inbouw was nagenoeg geen interesse. tafel, zitplaatsen en kook met wasgelegenheid, ja dit is vanaf nu een camper.
en dan te bedenken dat de slijpresten van de oude tussenwanden er nog inhangen, de electrabedrading nog helemaal ontbreekt en de bedden los staan.
gelukkig geen bpm hoeven betalen, er was zelfs geneens sprake van, of schein. volgens mij is het doorgedrongen bij de rdw.

Marten Bruins, bedankt voor de nodige informatie.

nu alleen nog even een goedkopen verzekering opzoeken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hallo David,

Je weet toch dat Dubbellucht een speciale verzekering voor "busjes" heeft laten ontwikkelen? Als je een aanvraagformulier voor een vrijblijvende offerte wilt hebben, moet je even mailen naar secretariaat@dubbellucht.nl.

Succes met je BPM-vrije bus!

Groeten,
Ernst
Laatst gewijzigd door Admin op 18 jun 2005, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

ja, ik heb al een offerte aangevraagd, maar evengoed ook bij enkele anderen. ik wed altijd op de complete range, dan zit het winnende paard er altijd tussen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Proficiat

Bericht door GerardM »

met je goedgekeurde bus; ik ben a.s. vrijdag aan de beurt.
Wat is het gewicht geworden ?

Groet,

Gerard
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

uiteindelijk een miserabele 2820 kilo. ik kan dus nog aardig wat extra gaan inbouwen.

sccs vrijdag. en je weet het: geduld is een schone zaak. het heeft bij mij ongeveer anderhalf uur geduurd. dat mensen binnen een kantoor zo langs elkaar heen kunnen werken. echt geweldig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

na een aantal mensen gesproken te hebben die stuk voor stuk enthousiast waren over hun opbergmagelijikheden, heb ik besloten om een vliering te bouwen. er zitten nog wat kinderziektes in, maar dat werk ik wel nog wel weg.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Bericht door Saskia »

Dat ziet er goed uit David. Je ziet zo: daar is met liefde aan gewerkt!
:P
Groetjes Saskia
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

David

Kleuren kun je over twisten, maar het past zeker mooi bij de buitenkant en ik denk dat je er een mooie inbouw van maakt, en inderdaad opbergruimte is nooit weg want je hebt altijd te kort ruimte

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

maar bertus, daar gaat het toch om bij een zelfbouwcamper. ik maak hem puur voor mezelf en daarom hoef ik geen concessies te doen. natuurlijk als je kijkt naar serieproducties dan moet het verkoopbaar zijn bij een groot publiek. ik snap ook wel dat, dat wat ik gemaakt heb veel mensen lelijk zullen vinden. andere vinden het juist geweldig. maar wat de kleur betreft heb ik puur naar mezelf geluisterd.
het heeft wel een bepaalde charme om een camper in te bouwen volgens een bepaald thema, inplaats van standaard campermateriaal. die houttinten en deurtjes met fasetjes erin is ook mooi, maar daar voel ik me nog te jong voor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

David
Concessies doe jij ook natuurlijk want dat moet je toch met een zelfbouw dat hebben wij toen ook wel gemerkt
Je zit met de breedte de hoogte en de lengte ook nog een keer

En ja de een vind strak mooi ( wie niet) en de ander houd van franje

Maar het belangrijkste je moet je er zelf in thuis voelen, en ik weet zeker dat het biertje net zo goed bij jouw smaakt als bij een (kant en klaar gebakje)

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

wel grappig dat je over dat biertje begint, want ik heb net een koelkast gekocht voor in de bus: een hertog jan kratkoeler !!! dus de ideale temperatuur voor een perfect biertje :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Inbouw

Bericht door De Rooie Reus »

Ik vind dat je het heel netjes doet David. je moet er gewoon de tijd voor nemen en de koelkast goed aansluiten, heb je er meteen plezier van tijdens het karweien.


Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 11 aug 2007, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

vandaag één van de kinderziektes weggewerkt. na een paar flinke kopstoten tegen de vliering heb ik de oplossing er spontaan ingeramd gekregen.
nu zal ik zelfs in het donker de vliering niet over het hoofd zien.

Afbeelding
foto van in het donker.

dus wie met hetzelfde probleem zit, schaf een zakje LED-tjes aan (12 cent pst.) en wat weerstandjes, een paar uurtjes solderen en je busje heeft de meest coole look in het donker. het zijn overigens (hoe kan het ook anders) groene led-tjes. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Ledden

Bericht door De Rooie Reus »

Dat ziet er feestelijk uit David, knipperen ze ook mee met geluid of blijft het statisch?


groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

David dat is nog eens wat anders dan die kant en klare lampen, maar er gaat natuurlijk nogalk wat tijd inzitten omdat een beetje redelijk aanelkaar te solderen

Zou men dat ook niet met die lichtslangen kunnen doen die je tegenwoordig overal kunt kopen.

Maar dat zal wel weer met een omvormer moeten

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

ja, dat kan wel. alleen dan heb je een minimale afname van 12 meter ivm oververhitting. ik heb daarnaast ook elk ledje afzonederlijk van en weerstandje voorzien. dus als er eentje kapot gaat dan doet de rest het nog. dat is bij die slangen niet zo. en daarnaast is het nu in deplint weggewerkt. overdag zie je dus alleen maar hele kleine gaatjes. (4mm.)

dus je begrijpt dat de keuze tussen vier uur solderen, draadjes knippen en weerstandjes ritsen, gaatjes boren, vijlen en lakken of kabeltjeleggen snel gemaakt was. :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

vroeger ooit weleens een boomhut gemaakt? dan ken je dat gevoel wel. zodra die af was, was de lol ook verdwenen. hetzelfde geld voor zelfbouwcampers. die moeten voor sommige ook nooit klaar komen. ik ben er ook zo één. dus wat is er nu weer verandert:

1- het dubbele bed met de tafel in het midden is vervangen door een hoogslaper waar de fietsen onder kunnen staan. de hoogslaper kan worden uitgeschoven tot een tweepersoons bed.
2- het keukenblok is naar achteren gegaan. (zat toch maar met vier schroefjes vast. dus die stond er na paar flinke bochten vanzelf al.)
3- een nieuwe zithoek met neerklapbare tafel, goed voor nog eens twee slaapplaatsen.

Afbeelding
de hoekbank bekleed met skai van de brancards, met de opklaptafel
Afbeelding
de hoogslaper met daaronder de fietsenberging. rechts het keukenblok en links in de toekomst een koelkast met bureautje.

overigens demonteer ik altijd alles wat ik niet meer gebruik heel netjes, zodat ik al het hout zo weer kan zagen voor de nieuwe inbouw.

ik was altijd een tegenstander van een toilet in de bus, maar na de koude wintersport en veel op marktpleinen te hebben gestaan, begin ik daar een beetje van terug te draaien. dus ik ben aan het schetsen hoe ik met zo min mogelijk ruimteverlies een eenvoudig toiletje kwijt kan. alleen als het echt heel simpel en klein kan wil ik hier aan beginnen.

tijd zal het leren.

volgens mij zijn jullie zo dan weer op de hoogte en ga ik weer verder schilderen.

doei
David 1046
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten