chassis balken

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Berthil

Bericht door Berthil »

Beste Thorvald,

Ik weet niet wat ze orgineel gebruiken,
maar ik kan wel mijn ervaring tot zo ver vertellen.
Ik ben ook bezig met een anti roestbehandeling aan de onderkant en deuren e.d. zodat ie nog jaren me kan.

Ik gebruik hiervoor Waxoyl.

http://www.pardonverf.nl/
Je hoeft alleen de loszittende roest en vuil te verwijderen.
Het is een wax olie mengsel opgelosd in terpetijn.
Deze zuigt zich in de roest en laar daarna een lucht dicht waxlaag achter waardoor het niet verder roest.
Het is doorzichtig dus je kunt altijd zien wat er onder zit en of het verder gaat roesten.
De waxlaag blijft flexibel als het opgedroogt is en gaat niet barsten.
Het lijkt op de waxlaag die je tegewoordig bij nieuwe auto's zit.

Ik heb het en de buitenlucht moeten doen en bij deze temperaturen moet je het wel behoorlijk verdunnen met terpetijn om het een beetje vloeibaar te houden. Nadeel is wel als je het bijvoorbeeld voor de binnenkant van je deuren gebruikt dat je een paar weken met een terpetijnlucht in je camper zit.

De waxoyl starterspaket wordt met een drukspuit geleverd en met een speciaal slangetje om balken aan de binnenkant te behandelen.
Voor het starters pakket en 5 liter extra wax was ik 100 euro kwijt.

Groeten,

Berthil.
Bert Steenhuis
Contacteer:

Niet voor de onderkant.

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo Berthil en Thorvanld,

Ik heb even op de vemelde site gelezen over Waxoyl, maar volgens mij is het met name geschikt en bedoelt voor holle balken en ruimten en minder voor b.v. de onderzijde die met veel water in aanraking komt en dus ook niet voor een 407/508 chassis, ten minste zo begrijp ik het .

Verder kan ik hier ook niet veel zinngs over zeggen maar wide het toch even opmerken.

Groeten Bert Steenhuis.
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Wat ik er van weet, is dat stanaard het chassis alleen in kleur (standaard zwart, andere kleuren optioneel) gespoten is en de rest van de cabine enzo gewoon in de kleur van de cabine.

Een fabrieksmatige anti-roestbehandeling werd niet toegepast (behalve in sommige holle ruimten) dus als er iets op zat is dat later gebeurt.

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Ben

RX5 en RX10

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 06 aug 2007, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie