Ik heb drie vragen
1) wat is de maximale laadstroom van de dynamo in een Nederlandse ex-ambu 508D uit 1987?
2) ben van plan om huishoud accus te plaatsen en die door een CYRIX met de startaccus te verbinden.
Als ik ook nog een zonnepaneel aan wil sluiten welk type accu kan ik dan het beste nemen voor de huishoudaccus (ik houd alles op 24V). Ik heb gehoord dat accus die erg geschikt zijn voor zonnepanelen niet geschikt zijn om door de dynamo opgeladen te worden (moet hier een compromis gezocht worden, wie heeft hier ervaring mee?).
3) Zijn er ook mensen die ipv twee 12V accus een 24V accu plaatsen (bijvoorbeeld uit zo'n scootmobiel)
Alvast bedankt
Bert_s
Accus geschikt voor zonnepaneel
- Bert_s
-
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Met twee 12 V semi-tractieaccu's in serie, te laden via een Cyrix uit een startbatterij, die op zijn beurt wordt geladen met een 55 A generator (Sonderausführung) heb je een prima installatie.
Doordat de Cyrix in gesloten toestand geen spanningsval teweegbrengt, krijg je je huishoudaccu prima geladen. Gebruik wel stevige kabel, b.v. 6 of zelfs 10 qmm.
Het zonnepaneel, d.w.z. de regelunit daarvan, kan gewoon parallel aan de rest op de accupolen worden aangesloten.
NB Reken je niet rijk met dat zonnepaneel. In praktijk valt het vermogen op onze breedte tegen. Maar het helpt wel je accu vol te houden als je niet veel ontlaadt.
Doordat de Cyrix in gesloten toestand geen spanningsval teweegbrengt, krijg je je huishoudaccu prima geladen. Gebruik wel stevige kabel, b.v. 6 of zelfs 10 qmm.
Het zonnepaneel, d.w.z. de regelunit daarvan, kan gewoon parallel aan de rest op de accupolen worden aangesloten.
NB Reken je niet rijk met dat zonnepaneel. In praktijk valt het vermogen op onze breedte tegen. Maar het helpt wel je accu vol te houden als je niet veel ontlaadt.