Pagina 1 van 1
Ik kan het niet laten.....
Geplaatst: 09 sep 2006, 10:53
door dinand
allereerst mijn gemeende excuses voor mijn gedrag eerder hier, ging nergens over, en zo erg was het ook niet. :oops:
Door naar ander nieuws, ik heb er eergister een bus bijgekocht, puur voor de heb denk ik. Ditmaal een 406 uit '74. Moet een en ander aan gebeuren (joh) maar het chasis en de carrosorie zien er piekfijn uit (beter als mijn 508). Vorige eigenaar heeft een aantal dingen aan de bus op naar mijn mening toffe alternatieve manier opgelost. Zo heb ik 2 electronische vw ventilatoren voorop de bus, de originele ventilator was er in bulgarije dwars door de radiateur uitgeknald en niet te leveren op dat moment & verder is bv de koppeling omgebouwd van hydrolisch naar mechanisch.
Heb nu even geen tijd om een foto te plaatsen, maar die zal ik later neerzetten.
Nu kijken of ik met mijn eerdere verrote gootjes ervaring het voor elkaar krijg om de gootjes voor morgenavond waterdicht te krijgen (all bets are open!)
Regen?
Geplaatst: 10 sep 2006, 00:17
door cees booij
Hallo Dinand, blij dat je weer beter bent.
Ga je de aandrijflijn van je 508 in de 406 bouwen? Trouwens, net het weerbericht gehoord en voor waterdichte gootjes heb je nog wel een dag of 5 de tijd. Succes ermee. Cees
Geplaatst: 10 sep 2006, 13:21
door dinand
nou, eigenlijk zit het zo . . .het werk aan mijn 508 is veeel meer als ik had verwacht. Tenminste, het kost meer tijd als gehoopt. Achter elk ding komt wel weer wat nieuws weg enz enz. Deze 406 zag ik te koop . . en ach ja, waarom ook niet, heb ik in ieder geval 1 rijdende bus :) Ik ga de 406 opknappen, en ik denk rond april juni weer te koop aanbieden, want dan komt de vakantie er aan.
Ik heb overigens voor de kenners hier wel een uitdagende vraag waar ik zelf niet uit kom. De 406 rijd [b]zeker[/b] 110 kmh (schuddend achter het stuur, permanente gehoorbeschadiging en nog niet eens plankgas) maar er zitten gewone banden onder (6.50 r16) en ook geen snelle overbrenging. Is het normaal dat een 406 zo hard gaat of wat zou er nog meer aan gedaan kunnen zijn dat hij dit wel kan?
Geplaatst: 10 sep 2006, 13:35
door Leo
Geplaatst: 10 sep 2006, 19:53
door A_A
He hoi, hoe heb je de snelheid gecontroleerd? dwz mijn 406 kan ook 110 op de teller maar dan rijd ik denk ik 88 a 90.
Via de gps op de telefoon kan ik dan zien hoe hard ik rij, was de eerste keer best een telleurstelling :-)
Maar ik snapte toen wel gelijk hoe het kon dat vrachtwagen mij in haalde als ik 100 op de teller had :-)
Geplaatst: 10 sep 2006, 22:23
door dinand
de snelheidsmeter van de 406 doet het uberhaupt niet, maar ik hoorde het van de mensen die achter me reden toen we terug reden van de koop. En ik haalde een vrachtwagen met een rotsnelheid in, terwijl ik anderom gewend ben,dus ik geloof het wel.
Geplaatst: 10 sep 2006, 23:59
door Leo
A_A schreef:He hoi, hoe heb je de snelheid gecontroleerd? dwz mijn 406 kan ook 110 op de teller maar dan rijd ik denk ik 88 a 90.
Hoi A_A,
er staan niet voor niks hectometerpaaltjes langs de wegen.
Die zijn daar speciaal neergezet voor armoedzaaiers in bussies, zodat die hun snelheidsmeter kunnen ijken..:P
80km/uur = 22,2 meter/seconde = 1322 meter/minuut oftewel 45 sec over 1 km.
90km/uur = 25 meter/seconde = 1500 meter/minuut danwel 40 sec over 1 km.
100km/uur= 27,7 meter/seconde = 1662 meter/minuut maakt 36 sec over 1 km.
Ik neem altijd tracks van minimaal 2 minuten of 2 km, maar liefst langer.
Mvg, Leo.:D
Geplaatst: 11 sep 2006, 00:23
door Leo
Pffff, tijd dat ik naar m'n nest ga; ik las Hoi hoi leo ipv Hoi hoi hoe... :?
Nou jah, heeft iemand anders misschien iets aan mn antwoord.
Geplaatst: 11 sep 2006, 14:44
door dinand
leo,
kan ik uit dat antwoord in dat andere topic uitmaken dat dit ook wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van het relatief hoge dieselverbruik vd 406?
Dinand