snelheids- en dieselmeter

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bus lichtjaar
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 okt 2006, 16:31
Locatie: Amsterdam

snelheids- en dieselmeter

Bericht door bus lichtjaar »

Zowel mijn snelheids- als dieselmeter zijn nogal spastisch. En mijn oliedruk- en watertemperatuurmetertjes hebben af en toe een tikje nodig. Ligt waarschijnlijk aan de meter zelf, of aan de contactjes (WD40)?
- to infinity and beyond -
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

snelheids- en dieselmeter

Bericht door Arnold Smeets »

mmmm lijkt alsof er een contactje niet goed functioneert, gezien meerdere meters denk ik aan een aardedraad. Deze opzoeken, demonteren, schoonmaken (draad & bevestiging) en monteren zou wel eens succesvol kunnen zijn.

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Een andere mogelijkheid is de zekering van de metertjes, die kan gecorrodeerd zijn, en ook ander connectors in die bedrading.

Extra weerstand door slecht contact leidt tot lagere temperatuur, hogere oliedruk en hogere brandstofvoorraad.

Als de temperatuur te hoog wordt en de andere 2 te laag, dan heb je een kapotte regelaar op je dynamo en is daardoor de spanning te hoog, moet je mee oppassen!

Frank
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Aansluitend op deze vraag. Mijn olie druk meter wijzertje blijft hangen. Ook met het contact uit blijft hij op 4 bar staan. Is de klok te openen om dit te verhelpen ? iemand ervaring met een hangende olie druk meter?
Oja het is een druk meter van een om314.
AA
ferris
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2006, 12:33
Locatie: Amsterdam

Bericht door ferris »

ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem:
de snelheidsmeter lijkt meer het toerental (verkeerd) te meten: bij omhoogschakelen daalt de snelheid drastisch: van z'n 3 naar 4 >> van de 60 naar 40 km/h.
De oliedrukmeter tikt wat van 0 naar het hoogste niveau waar die wat blijft bibberen, daar klopt helemaal niets van: 2 standen heeft ie.
Hier gaat het om een OM615.
"Hanoman", HH F40 KA
OM602, dec. 1971
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast