Pagina 1 van 1
snelheids- en dieselmeter
Geplaatst: 28 okt 2006, 17:24
door bus lichtjaar
Zowel mijn snelheids- als dieselmeter zijn nogal spastisch. En mijn oliedruk- en watertemperatuurmetertjes hebben af en toe een tikje nodig. Ligt waarschijnlijk aan de meter zelf, of aan de contactjes (WD40)?
snelheids- en dieselmeter
Geplaatst: 29 okt 2006, 15:07
door Arnold Smeets
mmmm lijkt alsof er een contactje niet goed functioneert, gezien meerdere meters denk ik aan een aardedraad. Deze opzoeken, demonteren, schoonmaken (draad & bevestiging) en monteren zou wel eens succesvol kunnen zijn.
Groet,
Arnold
Geplaatst: 29 okt 2006, 19:16
door Frank.fjph
Een andere mogelijkheid is de zekering van de metertjes, die kan gecorrodeerd zijn, en ook ander connectors in die bedrading.
Extra weerstand door slecht contact leidt tot lagere temperatuur, hogere oliedruk en hogere brandstofvoorraad.
Als de temperatuur te hoog wordt en de andere 2 te laag, dan heb je een kapotte regelaar op je dynamo en is daardoor de spanning te hoog, moet je mee oppassen!
Frank
Geplaatst: 26 nov 2006, 13:53
door A_A
Aansluitend op deze vraag. Mijn olie druk meter wijzertje blijft hangen. Ook met het contact uit blijft hij op 4 bar staan. Is de klok te openen om dit te verhelpen ? iemand ervaring met een hangende olie druk meter?
Oja het is een druk meter van een om314.
AA
Geplaatst: 26 nov 2006, 17:27
door ferris
ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem:
de snelheidsmeter lijkt meer het toerental (verkeerd) te meten: bij omhoogschakelen daalt de snelheid drastisch: van z'n 3 naar 4 >> van de 60 naar 40 km/h.
De oliedrukmeter tikt wat van 0 naar het hoogste niveau waar die wat blijft bibberen, daar klopt helemaal niets van: 2 standen heeft ie.
Hier gaat het om een OM615.