invoeren 406 met motor uit 508

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
gruufz
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2006, 17:37
Locatie: Almelo

invoeren 406 met motor uit 508

Bericht door gruufz »

Als ik een 406 met een om314 (508) motor uit duitsland zou willen invoeren bij RDW levert dat problemen op??

Gr.Marc.
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

De typegoedkeuring voor een 406 met OM314 niet bestaat in Nederland, omdat ze zo nooit uit de fabriek zijn gekomen.
De auto zou dus een nieuwe typekeuring moeten krijgen voor Nederland.
Ik weet niet of op de duitse papieren het vermogen van de motor erbij staat. Als dit al aangepast is, heb je kans dat dat het voor de RDW ook makkelijker maakt.

Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar enkel van horen zeggen. Wellicht iemand die hier echt uitsluitsel over kan geven?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
bart
Berichten: 215
Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03

Bericht door bart »

Als de OM314 op het duitse kenteken staat, moet dat volgens mij een aantekening van de TUV zijn (die bewaken namelijk de veiligheid / wijzigingen aan de duitse auto's). Als die er op staat moet het geen probleem geven, bij import/export binnen de EEG moet ieder voertuig toegelaten worden op de weg.

Mooi voorbeeld zijn de auto's die in engeland een SVA ( single vehicle approval ) hebben, zijn dus auto's die helemaal nooit een type goedkeuring hebben gehad,moet ook in alle EEG landen worden toe gelaten.

Ik heb net even op mijn oude duits kenteken gekeken, en daar staat het motor nummer niet op. zonder TUV aan tekening zou ik het niet proberen, maar je kunt natuurlijk ook even navragen bij de RDW ?

Bart
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

invoeren 406 met motor uit 508

Bericht door Arnold Smeets »

Marc: bestaat dit probleem nog? Schrijf dan even een PB'tje, ik kijk momenteel niet zo vaak omdat ik mijn huis aan het verbouwen ben.

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten