Pagina 1 van 1
Stuurbekrachtiging olie of vloeistof
Geplaatst: 04 dec 2006, 08:06
door berriaaf
Dubbelluchters
We waren onderweg en bij het parkeren op de overnachtingsplaats lekte er links voor aan de bestuurder kant een beetje vloeistof, kwam vanuit een zwart vatje en ik dacht zelf ( techniek dummie) dat het van de stuurbekrachtiging was
Is dat speciale vloeistof of olie wat hier op moet
Bertus
Geplaatst: 04 dec 2006, 11:15
door Leo
Da's ff een té globale vraag Bertus.
Als je een foto van het vaatje en zijn directe omgeving kan maken, dan wordt het ons misschien duidelijker.
Mvg, Leo.:D
Geplaatst: 04 dec 2006, 11:22
door berriaaf
Kan momenteel geen foto's maken van de camper hij staat sinds gisteren in Friesland in Gorredijk bij een spuiter word geheel gespoten
Dus kan op het moment nietduidelijker maken wat ik bedoel , wel dat het direct achter de gril zit en tegen het spatbord aan zit
Bertus
Geplaatst: 04 dec 2006, 12:56
door Admin
Bertus,
Ik heb dat foto'tje voor je gemaakt.
1-koppeling: DOT4
2- servostuur: ATF type A, suffix A
3- ruitensproeier: water, zo nodig met antivries
NB bij 2 zit vóór de grote vuldop een rubberdopje met een peilstokje eraan. Het niveau mag
bij draaiende motor niet onder het minimum staan (dus anders dan bij je motorolie!)
NB Zo'n instructieboekje is wel verrekte handig.
Geplaatst: 04 dec 2006, 14:23
door berriaaf
Ernst
Eerst bedankt voor de info
Maar ons instructieboekje ligt ook in Friesland dus daar kon ik niet inkijken
Maar ik zal bij ons bij de sloper wel even kijken naar nog een instructieboekje dan heb ik er thuis ook een
De camper krijgen wij pas net voor de kerst weer, dus nu kan ik even vloeistof ophalen en die dan meenemen en de tank bij vullen
Want de schroefdop van 2 zat los en daar door is de vloeistof naar buiten gedrukt
Bertus
Geplaatst: 24 jan 2007, 21:27
door berriaaf
En toch gaat onze stuurbekrachtiging niet zoals het moet
Als ik de 814 start duurt het eigenlijk telang voordat ik het stuur als zodanig kan rond draaien als zijnde een werkende stuurbekrachtiging
Wat zou dit kunnen zijn, het stuurhuis end lekt niet
Bertus
Geplaatst: 24 jan 2007, 21:42
door Admin
Met "lekt niet" bedoel je dat er geen vloeistof naar buiten loopt... Maar als het pompje inwendig lekt, heb je te weinig/te laat/pas bij een hoger motortoerental druk voor je bekrachtiging. Vermoedelijk is dat het problem.
Geplaatst: 24 jan 2007, 22:12
door Niek
Of het resevoir/systeem is gewoon leeg. Dan moet je hem horen zuchten.
Geplaatst: 24 jan 2007, 22:26
door Admin
Hoi Niek,
Of het resevoir/systeem is gewoon leeg. Dan moet je hem horen zuchten.
Vijf berichtjes hierboven heb ik met een foto geïllustreerd aangegeven waar het peilstokje zit, dus ik kan me niet voorstellen dat het reservoir leeg is...
CU,
Ernst
Geplaatst: 25 jan 2007, 08:08
door it camperke
Moi Bertus,
Nu weet ik niet zo of een mercedes pomp aangedreven wordt door een v-snaar (bij DAF is dat wel zo) maar deze kan gewoon doorslippen zonder je dat hoeft te horen.
Motor aan en moeder de vrouw even aan het stuur draaien, dan kun je het zien.
Groet,
Otto.
Geplaatst: 29 jan 2007, 16:41
door berriaaf
Niek schreef
resevoir/systeem is gewoon leeg. Dan moet je hem horen zuchten.
Zuchten doet de stuurbekrachtiging wel, maar het resevoir is niet leeg
En wat Ernst zei en heeft laten zien op de foto,s met de peilstok
Er zit genoeg vloeistof op
Bertus
Geplaatst: 29 jan 2007, 20:32
door Niek
@bertus,
als ie zucht, krijgt ie niet genoeg vloeistof. check of de leiding niet verstopt is, bijvoorbeeld vuil in het filtertje in het reservoir.
Niek