Pagina 1 van 1

lichtere carrossirie

Geplaatst: 23 dec 2006, 20:20
door evelyn25
Daar de recent door ons aangeschafte 508 veels te zwaar is, denken we aan het lichter maken door de carrosserie te strippen en weer op te bouwen.
Het gaat om een 2paardswagen en momenteel weegt ie 3860.. daar moet dus wel wat vanaf..
heeft iemand ervaring met het lichter maken van de opbouw, het zeildoekse dakje blijft.
ik dacht aan sandwich platen of kan t simpler, en of goedkoper? maak ons gek..
evelyn en gerbrand

Geplaatst: 23 dec 2006, 20:29
door evelyn25
ik weet niet hoe ik er een foto opzet, maar die is op te sturen.

Geplaatst: 23 dec 2006, 20:57
door Niek
Evelien,
Het kan simpeler:
1. Haal je vrachtauto rijbewijs
2. Strip de oude bak eraf en zet er een oude caravan op.

Wil je er een project van maken, ga dan zelf bouwen. Veel kosten en heeeeeel veeeeeel tijd
Niek

Geplaatst: 23 dec 2006, 21:02
door Anton
Hoi,

Kijk ook eens naar het Low budget projekt van Bert Steenhuis.
Er is als je gaat googlen, wel het een en ander te koop, denk aan een meubelbak of zo!

Oja nog gefeliciteerd met je aankoop!

Bouw ze!

Groet Anton

Geplaatst: 25 dec 2006, 12:26
door evelyn25
Ondertussen al wat verder gezocht.o.a. naar sandwichplaten. Wat weegt een 508 verlengde wielbasis zonder opbouw ongeveer? Als we dat weten, weten we ook of het haalbaar is de bus opnieuw op te bouwen. Het moet allemaal rond de 3500 kg blijven. Groot rijbewijs is een leuk idee, maar niet wat we willen.

Geplaatst: 26 dec 2006, 00:34
door Frank.fjph
Hoi,

Mijn 508D gesloten bestelwagen is dubbel verlend en heeft hoogste dakuitvoering en weegt volgns kenteken : 3260 kg, de fabrieksspec. geeft 2950 kg op.

Dit is dus met redelijk zware orig.MB stalen opbouw.


Frank

Geplaatst: 27 dec 2006, 16:58
door Jeroen_Hanomaf
evelyn25 schreef:Ondertussen al wat verder gezocht.o.a. naar sandwichplaten. Wat weegt een 508 verlengde wielbasis zonder opbouw ongeveer? Als we dat weten, weten we ook of het haalbaar is de bus opnieuw op te bouwen. Het moet allemaal rond de 3500 kg blijven. Groot rijbewijs is een leuk idee, maar niet wat we willen.
Een Hanomag F45 chassis-cabine met 3,5 meter wielbasis weeg volgens de folder 1875kg leeg. Is wel een iets andere auto, maar het gewicht zal niet veel verschillen van een MB.

Groetjes
Jeroen

Lichtere opbouw.

Geplaatst: 27 dec 2006, 20:37
door Bert Steenhuis
Hallo Evelien,

We waren voor ons Low-Buget Camper project aanvankelijk ook van uit gegaan dat we zelf een opbouw bak op een chassis-cabine zouden gaan bouwen.

Het plan was een buizen frame met hardschuim isolatie er tussen met aan de buitenkant aluminium plaat op watervast triplex en van binnen alleen triplex. (zo gaan we nu de alkoof maken)

Omdat het een 508 met aluminium meubelbak is geworden, wordt die nu aangepast.

We hebbe onze weblog http://www.lowbudgetmb508camper.web-log.nl/ geheel aan gepast en vernieuwd en komt nog div. info bij en we gaan het nu ook regelmatig bijhouden dus kijk er maar eens

Groeten Bert Steenhuis.

Geplaatst: 27 dec 2006, 20:43
door evelyn25
Bert ik heb je site bekeken. Heb al gezocht naar een losse meubelbak, maar helaas. De bus staat op dit moment te koop, als ie niet verkocht wordt voor het aankoop bedrag, gaan we het project aan. Op dit moment ook nog een hele stuurhut af te bouwen dus nog genoeg te doen. Maar bedankt voor je advies. Je hebt een prachtige meubelbak of zeg je al camper? groeten Evelyn

Geplaatst: 10 jan 2007, 21:45
door evelyn25
even een foto hoe de bus eruitziet en hoe we hem zouden willen. Nu de tijd en het geld nog.
Afbeelding
Afbeelding