Pagina 1 van 2

uitlaat

Geplaatst: 21 jan 2007, 19:51
door turtle
wie weet waar ik een uitlaat kan kopen of laten maken voor een 608 .dit voertuig is een voormalig leger speelgoed geweest.
en bij mercedes is het voertuig bekend maar bij mercedes is een uitlaat een studie opdracht zo werd mij verteld.alles op nummer maar geen afmeting dus wie weet raad.

Geplaatst: 21 jan 2007, 20:59
door Anton
Hoi,

Ik heb ook een 608, voormalige biebbus, ik vind dat daar maar een simpel uitlaatje onder zit.
Klinkt een beetje raar maar ik zou toch eens even doorvragen daar!
Van elke MB is een kaart met gegevens.

En dan heb je nog Kwikfit Brezan en Lasaulec en nog andere.

Succes!

Groet Anton

Geplaatst: 21 jan 2007, 21:03
door A_A
Hmm ik heb het eindstuk nodig van de uitlaat van mijn 406 met een om314. Dan heb je bij de dealer al snel een probleem dat snapt hun computertje niet. De onderdelen bedrijven konden mij nog even niet helpen. Lasaulec heb ik nog niet geprobeerd. Ik hou dit topic in de gaten hopelijk heb ik er ook wat aan :-)

Geplaatst: 21 jan 2007, 21:09
door Anton
Hoi,

Ik had hier nog een link!

http://www.koke-automaterialen.nl/

Kun je ook nog proberen!

Groet Anton

uitlaat

Geplaatst: 21 jan 2007, 23:02
door beatrix18
Da's ook wat, ik heb een 508 met een prima uitlaat.
Alleen zit er wat los in de pot :oops: , dat wordt dus ook en nieuwe.
Ook ik blijf dit draadje even volgen...

Groeten,
Peter

Geplaatst: 21 jan 2007, 23:09
door Frank.fjph
Beatrix 18:
wat is het probleem van jouw uitlaat??
Als ie niet is doorgeroest, kan ook het rammelen komen door de ophang beugels .

Dus waarom nieuw kopen als ie niet lek is en APK problemen geeft :?:

Frank

Geplaatst: 21 jan 2007, 23:09
door Anton
Hoi,

Als er wat los zit in de pot kun je meestal nog heel lang mee doen.

Vroeger, ik reed toen op een Scania Torpedo werd er wel eens een bezem steel in de uitlaat gemept om een "ïets dieper"geluid te krijgen.
Dat rammelen hoorde je niet meer maar het ging ook niet verder stuk.
Ik bedoel geen reden voor paniek!

Groet Anton

uitlaat

Geplaatst: 21 jan 2007, 23:21
door beatrix18
Hallo Frank en Anton,

De hele uitlaat is inderdaad mooi dicht, de ophanging goed, maar bij sommige toerentallen is het een bijzonder goedkoop en storend lawaai.
De bezemsteel kende ik niet, wel een deuk er inslaan, maar waar?
Dit is overigens wel off topic want de vraagsteller vroeg waar een nieuwe te koop is...... :roll:

Groeten,
Peter

Geplaatst: 21 jan 2007, 23:35
door Frank.fjph
mee eens, maar volgens mij is de uitlaatpot gewoon een standaard en kan elke MB dealer hem leveren, en de pijp is 50 mm diameter.

Frank

Geplaatst: 22 jan 2007, 11:10
door Anton
Hoi,

Vaak, als je rond kijkt wat er is kun je zelf ook nog wel iets maken!
En er is ook flexiebele buis te koop, deze is enigzins buigzaam.

Succes!

Groet Anton

Geplaatst: 22 jan 2007, 11:36
door bus lichtjaar
en de flexibelen buis is zeker ook nog aan te bevelen omdat dan de klap van de flexibele uitlaat en de vaste aanhechting aan de motor opgevangen door een flexibel stuk "in de bocht". Ik heb er tussen gezet van gevlochten staal met twee manchetten.

Geplaatst: 22 jan 2007, 19:59
door Anton
Hoi,

Nog even dit neem de stukken flexiebel niet te klein want het kan wel wat hebben, maar moet niet te veel beweging maken anders scheurt dit stuk.
Roestvast kan wat meer hebben.
Als je gewikkelde tegen de klok in draait word het iets ruimer, ik gebruikte dit op een Hatz 1 pitter dieseltje die op nogal zachte rubbertjes stond.
Bij het starten en uitzetten stond dat ding altijd ff heen en weer te klappen zodat dat ik het begin nogal eens een wat moest vervangen.

Succes!

Groet Anton

Geplaatst: 22 jan 2007, 20:19
door Admin
Als je gewikkelde tegen de klok in draait word het iets ruimer, ik gebruikte dit op een Hatz 1 pitter dieseltje die op nogal zachte rubbertjes stond.
Bij het starten en uitzetten stond dat ding altijd ff heen en weer te klappen zodat dat ik het begin nogal eens een wat moest vervangen.


Bedankt voor de tip, Anton! Ik heb net 2 m gehaald voor m'n Yanmar :wink:

Geplaatst: 22 jan 2007, 20:21
door Anton
Hoi Ernst,

Graag gedaan, heb er in het begin ook mee staan te prutsen.

Groet Anton

Geplaatst: 22 jan 2007, 21:23
door L1
Ik ben vandaag ook even aan een uitlaatdemper aan het prutsen geweest. En zelfs de eerste sneeuw gezien van 2007

Afbeelding

Leen

Geplaatst: 22 jan 2007, 21:25
door Anton
Hoi,

Is het weer uitlaten tijd ofzo?
Het lijkt wel of ze achter elkaar stuk gaan, zal toch niet waar zijn?

Demp ze!

Groet Anton

Geplaatst: 22 jan 2007, 21:52
door vrij29
Hoi,
Misschien nog een tip....

Wij hebben een flexibel stuk geplaatst voor de uitlaatpot van onze 406.
Pijp doorzagen en flexibel stuk er tussen lassen.
Dit flexibel stuk rvs komt van een Ford Transit diesel. Het stuk is van geweven staaldraad.
Het is zeer flexibel en roest niet vast.

Als de uitlaat van de Transit rot is, is dit stuk van RVS nog altijd goed.
Hobby ze.

Groetjes
Johan

Geplaatst: 23 jan 2007, 12:23
door bus lichtjaar
waarom lassen? Daar wordt het toch niet echt beter van? Vooral niet op een stuk dat zoveel schokken krijgt. Dan breekt het toch veel eerder? Daarom heb ik twee manchetten gebruikt..

Geplaatst: 23 jan 2007, 21:02
door Anton
Hoi,

Iets wat met bouten en klemmen vast zit kan onderweg makkelijker vervangen worden, mocht er iets stuk gaan!
Gebruik altijd zoveel materiaal wat overal te koop is, dan kom je niet gauw voor verrassingen te staan.

Bout ze!

Groet Anton

Geplaatst: 02 feb 2007, 01:57
door Frank.fjph
Ik heb het al eens elders geschreven, maar bij de automaterialenzaak heb ik een uitlaatklemhuls gekocht voor Eu 9,= daarmee repareer of koppel je eenvoudig 2 pijpstukken.
Frank

Geplaatst: 02 feb 2007, 11:34
door Anton
Hoi,

Is dat niet het zelfde wat de wegenwacht bij zich heeft?
Vind ik wel een goede tip!

Groet Anton

Geplaatst: 02 feb 2007, 17:20
door Frank.fjph
Ik heb er een gekocht toen mijn uitlaat terplaatse van het achterste ophangrummer was doorgeroest en afgebroken.
Ik heb eel lange wielbasis, dus een lange pijp na de demper, en na het monteren van de huls kon ik ook nog mooi de laatste flauwe bocht in de juiste richting draaien.
Maar ook kun je daarmee een nieuw (gebruikt) stuk of bocht er aan zetten; is altijd makkelijker dan lassen

Frank

Geplaatst: 02 feb 2007, 20:44
door Ben
geen bericht

Geplaatst: 02 feb 2007, 21:15
door Frank.fjph
Even geduld Ben, hiij staat nog op stal (en nog geschorst ook) maar als je er de week voor pasen op terug komt dan gaat het wel lukken......als ik de curus "plaatjes op het forum zetten voor dummies" heb othouden

Frank

Geplaatst: 02 feb 2007, 21:42
door Ben
geen bericht