probleem accu of dynamo???

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
Koosvanlith
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2006, 20:22
Locatie: Nijmegen

probleem accu of dynamo???

Bericht door Koosvanlith »

wie kan ons helpen, onze 508 ex-ambulance start niet meer. we hebben de bus eind oktober gekocht in Assen, zijn ermee naar Nijmegen gereden en hij reed goed. Hierna nog een paar rondritten gemaakt en toen gaan ombouwen tot camper. Nu wilden we de bus straten en doet hij niets meer....
we hebben de accu,s bijgeladen, de aardmeter schoongemaakt, maar hij vertikt het nog steeds. wie weet wat 2 nieuwe accu,s kosten??? of waar we nog naar kunnen kijken?

Heeft er iemand ervaring met de dynamo, daaraan zou het ook kunnen liggen. versleten koolstofborstels??? de bus heeft 60.000km gelopen.
alvast mijn dank Koos
Koosvanlith
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2006, 20:22
Locatie: Nijmegen

Re: probleem accu of dynamo???

Bericht door Koosvanlith »

Koosvanlith schreef:wie kan ons helpen, onze 508 ex-ambulance start niet meer. we hebben de bus eind oktober gekocht in Assen, zijn ermee naar Nijmegen gereden en hij reed goed. Hierna nog een paar rondritten gemaakt en toen gaan ombouwen tot camper. Nu wilden we de bus straten en doet hij niets meer....
we hebben de accu,s bijgeladen, de aardmeter schoongemaakt, maar hij vertikt het nog steeds. wie weet wat 2 nieuwe accu,s kosten??? of waar we nog naar kunnen kijken?

Heeft er iemand ervaring met de dynamo, daaraan zou het ook kunnen liggen. versleten koolstofborstels??? de bus heeft 60.000km gelopen.
alvast mijn dank Koos
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Vragen

Bericht door De Rooie Reus »

Hoi Koos, heb je al geprobeerd wat anderen op je vraag van gisteren gesuggereerd hebben. Zoals je toen schreef stond er nog genoeg spanning op de accu's en deed het ding helemaal niets. Hoorde je helemaal niets?

Groeten van
Martin

n.b.
Het is geen verwijt maar waarschijnlijk is het verstandig om bij je oorspronkelijke vraag te blijven anders raak je misschien het overzicht kwijt.
Koosvanlith
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2006, 20:22
Locatie: Nijmegen

Bericht door Koosvanlith »

ik heb eerder helaas geen reactie gehad
maar bedankt, vind het inderdaad lastig omdat de bus vrijdag gekeurd gaat worden en ik hem nog steeds niet aan de praat heb......
groetjes koos
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Starten

Bericht door De Rooie Reus »

Hoi Koos, ik begrijp je antwoord niet helemaal.
Heb je al gekeken bij:

http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtopic.php?t=2104

Groeten van
Martin
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Wat versta jij onder een aardmeter?

Geef wat meer info als je de sleutel/sartknop: omdraait branden er lampjes gaan die helemaal uit met starten dat soort info.
Anders worden er weer hele lijsten afgewerkt en dat schiet ook niet op!

Groet Anton

maar stel ook niet overal de zelgde vraag!

Geplaatst: Vr 26 Jan 2007, 13:13 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi,

Hoofdschakelaar aan?
Startrelais klikt?
Lampjes op dashbord branden?
Wat doet de startmotor?

Groet Anton
_________________
Kwestie van gas geven......
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten