Pagina 1 van 1

hoogte 207D

Geplaatst: 21 feb 2005, 11:26
door 21-GB-69
L.S.

Wie weet waar ik (officieel) kan vinden hoe hoog mn niet verhoogde standaard 207 D is.

Dit omdat ik bij onze franse zuiderburen altijd discussie heb bij de tolpoortjes.

tot nu toe lost zich dat wel op omdat er al snel een file vomt en ik uiteindelijk wel door kan rijden voor het personenwagentarief, maar ik zou graag "overtuigend bewijsmateriaal" tonen.

Met vriendelijk groet,

Kees Visser

Geplaatst: 21 feb 2005, 16:47
door abel
Ik heb even mijn map "Mercedes Bedrijfswagens" opengeslagen en daarin staat:
- 207 D/30 (en33) = 217 (max. toelaatbaar gew. 2550 kg.)
- 207 D/30 (en33) = 220 (max. toelaatbaar gew. 2800 kg.)

30 staat voor wielbasis 305 cm. (bandenmaat 175 R 14 C )
33 staat voor wielbasis 330 cm .(bandenmaat 185 R 14 C )

bij de standaard verhoogde versie moet je er 38,5 cm. bij optellen.

Ik hoop dat ik je hiermee verder geholpen heb!

mvg.

Abel (werkgroep techniek)

hoogte 207 D

Geplaatst: 23 feb 2005, 12:02
door 21-GB-69
bedankt voor het antwoord,

ik zal dus moeten blijven bluffen in het frans :wink:


Kees Visser

Re: hoogte 207D

Geplaatst: 24 feb 2005, 14:06
door Unknown User
21-GB-69 schreef:L.S.

Wie weet waar ik (officieel) kan vinden hoe hoog mn niet verhoogde standaard 207 D is.

Dit omdat ik bij onze franse zuiderburen altijd discussie heb bij de tolpoortjes.

tot nu toe lost zich dat wel op omdat er al snel een file vomt en ik uiteindelijk wel door kan rijden voor het personenwagentarief, maar ik zou graag "overtuigend bewijsmateriaal" tonen.

Met vriendelijk groet,

Kees Visser
Hallo, Kees,

Mijn F45 is met alkoof tegen de 3 meter. Afhankelijk van de poort waar ik doorrijd (als ik aan de vrachtwagen kant ga rekenen ze altijd vrachtwagen tarief!!! dus nooit doen!) kan ik zelfs met deze hoogte tegen personen wagen tarief verder. Volgens mij ligt de grens bij 3 meter. Ik bluf dus altijd "deux cent metre quatre vingt quinze". Vandaar dat ik jouw probleem niet snap??? je zit ruim onder de drie meter.

Ga je soms ook altijd, ivm je snelheid door de meest rechtse poortjes??

vr. gr. alex

Geplaatst: 25 feb 2005, 00:06
door abel
Voor onze Orion hadden we een MB 613 (totale hoogte 3,30 m.) en gingen we in Frankrijk gewoon achter de personenauo's en caravans aan.
We betaalden regelmatig het goedkope tarief , terwijl de camper toch een gewicht van 4500 kg (leeg) had (mazzeltje!)

hoogte ivm franse to

Geplaatst: 25 feb 2005, 08:08
door 21-GB-69
Zie http://www.autoroutes.fr/voyage/pratiqu ... .php?lng=2

class 1 tot 2 m hooogte

class 2: 2 tot 3 m tot 3,5 ton

class 3 hoger dan 3 m meer dan 3,5 ton 2 assen

class 4 hoger dan 3 m meer dan 3,5 ton meer dan 2 assen

class 5 motoren E.D

er bestaat een dik boek met alle hoogtes van auto;s en een verkorte lijst van "grensgevallen" Ik vraag dan om hierop te kijken Hier staat mij 207D van "78 niet op. Zoeken in het dikke boek duurt lang, de file groeit, de 208 vinden ze meestal wel maar ik beweer dan dat dat een heel ander model is. ook helpt het om een rolmaat bij de hand te hebben. op sommige kassaramen staat een streepje, meestal lager dan 2 m.
een knappe vent, of dame, die zoveel tijd en file druk kan weerstaan. Ik heb vakantie en mn vriendin plaatsvervangende schaamte 8)

Geplaatst: 25 feb 2005, 12:45
door Gerard
Volgens mij zit een camper altijd in class 2.

Geplaatst: 25 feb 2005, 16:20
door 21-GB-69
uit onderstaande lees ik dat het soort voertuig of inrichting niet uitmaakt:

Three criteria are used for defining the category of a vehicle or rig:
1 - The overall height of the vehicle or rig
2 - The total permitted gross weight
3 - The number of axles of the vehicle or rig (in contact with the ground)

Met vriendelijke groet,

Kees Visser