Koken op Inductie

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
paulv

Koken op Inductie

Bericht door paulv »

Hallo allemaal,

Ik heb net een een-pans inductieplaatje gekocht voor € 45,- max. 2.5 kW en het werkt fantasties. Alles is in 5 standen instelbaar, het opgenomen vermogen, de temperatuur en de tijdsduur. De plaat zelf blijft koud en het pannetje (en niet de grepen) wordt heel snel heet dankzij het hoge rendement. Misschien iets voor camperaars die elektries willen koken?

Groeten,
Paul

Kijk voor aanbiedingen oa. op Marktplaats.nl
Bezoek altijd welkom!
Sylvia
Contacteer:

Bericht door Sylvia »

Hoi Paul,

Heb je een omvormer of werk je met stroom van de wal?

groeten, Sylvia
groetjes, Sylvia
A_A

Bericht door A_A »

hmm max 2.5 Kw?
das voor een camping erg veel,
2500 Watt / 235 is ehh ongeveer 12 ampere.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
paulv

Bericht door paulv »

Hallo Sylvia,

Ik heb dat ding voor gewoon thuis gekocht, als smoes dacht ik dat het wel handig zou zijn om daarop (buiten bij een barbeque) de satésaus op warm te houden.
Eigenlijk wilde ik gewoon weten of die dingen werkelijk zo goed werken en vroeger waren ze niet te betalen.
Nou het werkt boven verwachting, een pannetje water kookt in "no time" en de rest blijft koud, het plaatje en de handgreep, dus ook geen energieverspilling. Uit is ook uit, net als gas, dus ook geen last meer dat bv. de aardappels gewoon blijven doorkoken.
Voor aan de paal lijkt het me niks, maar voor dubbelluchters die elektries willen koken, ik dacht dat jullie dat ook doen, lijkt het me een altenatief dat waarschijnlijk een hoger rendement geeft dat de gewone plaatjes.
Die 2,5 kW kan je gewoon dimmen met de keuzeknop en er zijn ook plaatjes met minder vermogen te koop. Aan een zware omzetter moet het wel lukken lijkt me.

Groeten,
Paul
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie