Pagina 1 van 1

differentieel kennis gezocht

Geplaatst: 31 mar 2007, 19:00
door 1114
Goeiedag allemaal

Afgelopen vakantie in de balkan is de keerring bij de differentieel/aandrijfas gaan lekken. Bij lange ritten berg op en af spoot de olie uit het differentieel.
Dus wat rustiger aangedaan en het lekken hield dan op. Tijdens de vakantie regelmatig olie gecheckt (bijgevuld zo nodig).

Vandaag ben ik onder de bus gekropen. De aandrijfas los gekoppeld en de moer die op de pignonflens zit los gedraaid. Nou weet ik niet of de pignonflens zo los zou moeten komen.( moet er geweld aan te pas komen). of moet ik de kanteelmoer los maken die achter de pignonflens zit.

Ik ben een beetje aan het twijfelen en dus effe naar het forum.
graag reacties

alvast bedankt

groeten Joris

Geplaatst: 02 apr 2007, 23:59
door Ary
Hoi Joris als je de kartel moer los hebt kun je de flens weg halen,
kan wel wat fast zitten .kering er uit wippen,nieuwe er in.
kijken of de flens niet te veel in gelopen is.
anders vervangen.en voelen of je geen radiaale speling op de as hebt.
wel speling dan moeten de lagers vervangen worden.

Geplaatst: 03 apr 2007, 13:43
door it camperke
Klein tipje bij het erin zetten van de keering, zowel binnen als buitenkant even met olie insmeren.

Succes,

Otto.

Geplaatst: 03 apr 2007, 23:54
door Frank.fjph
otto , vraagje ; huitenkant met vloeibare pakking komt me ook nog bekend voor (metalen buitenkant??)

Frank

Geplaatst: 04 apr 2007, 09:57
door it camperke
Yep, kan ook maar als je een vullende werking wilt hebben met daarbij een hechtende werking heb ik betere ervaring met een schroefdraadborging bv. Loctite 243 of 641. Dit is gewoon bij elke gereedschapsboer te koop en zit net even iets beter vast. Als het ooit weer los moet bied een klein vlammetje uitkomst maar meestal wil het ook wel op de conventionele manier (hamertjetiktik :wink: )


Groet,

Otto.

Geplaatst: 07 apr 2007, 14:12
door 1114
tjsezus, die flens zat inderdaad vast. Met een trekker heb ik hem eruit gekregen. En inderdaad de keerring vervangen was daarna een eitje. Ik heb de keerring ingesmeerd met vloeibare pakking en de rand van het differentieel huis met olie.

Flens weer terug gezet, dit ging nogal zwaar achter af had ik hem mischien warm moeten stoken.
Nou ben ik er met sleutelen achter gekomen dat ik spelling tussen mijn stuur stangen heb. De spoorstang is krom en de voorwielen moeten worden uit gelijnd. Dus volgende week naar de garazie en dan gas geve :D


bedankt voor de tips
mvg joris

Geplaatst: 09 apr 2007, 23:54
door Frank.fjph
Bij mij heeft een kromme stuurstang tot een nieuwe geleid, met de kogels er aan vast, was duur grapje toen (iets van 285,= guldens of eurie weet ik niet meer)

Frank