Even voorstellen: Bus Bertha

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Merijn Nuijten
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 apr 2007, 12:19
Locatie: Zeist

Even voorstellen: Bus Bertha

Bericht door Merijn Nuijten »

Hallo allemaal!

Graag wil ik Bus Bertha aan jullie voorstellen. Oplettende leden zullen Bertha wellicht herkennen; ik heb haar begin februari overgenomen van een meisje dat ook lid was van de club.

Bertha is geboren in 1985 in Duitsland en toen vrijwel direct ingevoerd in Nederland. Hier heeft ze gewerkt voor van Gend en Loos. Inmiddels heeft ze al ruim 200.000 kilometertjes op de teller staan en ik hoop dat de komende jaren te mogen gaan verdubbelen.

Nu staat ze sinds een maandje in Huissen (Gelderland) voor een hele grote opknapbeurt. De hele inbouw is er uit, de vloer is er uit, de ramen zijn er uit oftewel: Bertha is een beetje kaal en leeg. Ons werkplan:
* rotte plekken uitslijpen en nieuwe stukken plaat er in lassen
* Bertha helemaal insmeren met tectiel en menie
* een mooi nieuw kleurtje
* achterramen maken in de deuren
* de vloer en het dak isoleren
* nieuwe vloer er in
* twee draaistoelen voorin
* nieuwe inbouw
* electriciteit aanleggen in het woongedeelte

Er moet dus nog een heleboel gebeuren en dan is Bertha weer als nieuw.

Heel kort nog iets over mezelf:
Ik ben Merijn, 21 lentes jong en op het moment pendel ik heen en weer tussen Utrecht en Arnhem. Mijn eigen huisje staat in de buurt van Utrecht, maar Bertha staat in de garage van mijn vriend in de buurt van Arnhem.
Deze zomer ga ik samen met Bertha door Nederland touren om veganistisch voor groepen mensen te koken. Op deze manier wil ik graag laten zien dat het heel goed mogelijk is om lekker en voedzaam te koken zonder daarvoor diertjes te gebruiken.
Na de zomer ga ik samen met Bertha, mijn vriend en zijn Unimog op reis. Waarschijnlijk eerst richting Spanje, dan met de boot over naar Marokko en dan Afrika in.

Maar..... voor het zover is komt er eerst nog het najaarsweekend en dan kom ik Bertha zeker even aan jullie allemaal showen!!!!!

Groetjes,

Merijn en Bertha
Gebruikersavatar
melhof
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jun 2006, 19:41
Locatie: Zuid Spanje

Bericht door melhof »

Hartelijk welkom Merijn en Bertha!

Leuk dat je bij de Club bent gekomen.

Ook leuke plannen. Wij willen ook die kant (en vele andere clubleden heb ik al gehoord) op dus moeten we nog maar eens kletsen.
En hele maal leuk om nieuw jong hippie* bloed bij de dubbel LL club te krijgen.

Is het 'hart' en andere bewegende (het motorische gedeelte) delen van Bertha helemaal lekker in orde? :roll:
Er zijn bijna geen bussen die na 22 jaar niet af en toe een rammeltje geven, dus je bent altijd welkom om je vragen te stellen.
Dat geld ook voor ieder inbouw, opbouw of onderbouw dilemma dat bij je opkomt natuurlijk. :D

Groet,
Melchior

*sommigen vatten dit op als belediging anderen als compliment.
Ik bedoel het in iedergeval als compliment natuurlijk :wink:
Merijn Nuijten
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 apr 2007, 12:19
Locatie: Zeist

Bericht door Merijn Nuijten »

Hahaha, ik ben een hippie in hart en nieren en daar ben ik hardstikke trots op dus dankjewel voor het compliment :)

De ingewanden van Bertha zijn om zich prima. De moter is echt uitstekend en verder wordt alles wat een beetje slijtage vertoont nu vervangen. Omdat ik best lang op reis wil is het belangrijk dat Bertha helemaal in orde is dus we zijn nu hard bezig.

Een vriend van mij is vrachtwagenmonteur en die doet alles wat betreft de ingewanden. Mijn vriend is lasser en neemt die kant van de bus op zich. Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal gaat goedkomen!!!

Het lijkt me leuk om eens verder te kletsen over alle reisplannen.

Mail: merijn85@hotmail.com
MSN: merijn85@hotmail.com
SKYPE: regenboogje

Groetjes!

Merijn
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

welkom

Bericht door Saskia »

Als jonge hippie ben je meer dan welkom bij de club, Merijn! De meeste DL-leden zijn boven de 40 (of is het 50) en het hippie-gehalte ligt laag. Het barbeque-gehalte ligt hoog, en ik schat dat het veganistische-gehalte 0 is. Homo's???? Nog weinig ontmoet binnen de club.
Maar we houden natuurlijk allemaal van zwerven met onze bussen, en dat bindt! Anyway tot ziens op een clubmeeting of elders??????
Afbeelding

groetjes van Saskia
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

Merijn Nuijten schreef:Hahaha, ik ben een hippie in hart en nieren en daar ben ik hardstikke trots op dus dankjewel voor het compliment :)
Hoi Merijn,
Altijd leuk om jonge mensen enthousiast en actief te zien. Ik ben nu een oude knar van 72 en ben getuige geweest van het ontstaan van de hippie beweging en hun flower power. Tijdens een promotiereis door Amerika in 1965 heb ik met een journaliste van Algemeen Dagblad, pagina 'Gehoord en Gezien', in het theepark van San Francisco de nacht doorgebracht temidden van hippies. Ontzettend leuke ervaring en veel positieve en kleurige energie. Zij vroegen natuurlijk ook om geld, maar heel vriendelijk en deelden lollies uit. Geld heb ik gegeven en de lollies heb ik nog jaren bewaard. Wat leuk dat je zo'n mooie reis gaat maken naar o.a. Afrika. Misschien goed idee om contact op te nemen met AfricaDreamers. Veel succes gewenst met Bertha. Groetend, Cees
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

Hallo Merijn,..

Ook zwaar aan de hobby lees ik. :D

Ik ben de laatste tijd het hele forum aan het stalken met mij problemen en vragen. Ik met de beperkte technische kennis die ik heb alles zoveel mogelijk zelf oplossen en repareren. Het forum is dan een uitkomst.

Zonder je te willen provoceren,.... ik hou wel van een goede BBQ. :wink: Sterker nog ik volg het Atkins dieet en eet waarschijnlijk dus meer diertjes dan de gemiddelde Nederlander.

Groeten Dennis en Nancy
Merijn Nuijten
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 apr 2007, 12:19
Locatie: Zeist

Bericht door Merijn Nuijten »

Ik ben zelf geen veganist hoor. In principe eet ik vegetarisch, maar omdat ik flinke reisplannen heb eet ik ook af en toe vlees omdat ik wil dat mijn maag dat nog wel goed accepteert.

Ennuh, ook een veganistische BBQ is erg lekker hoor!! Wat denk je van groentespiesjes in een marinade van olijfolie met kruiden? Of een lekkere tofushaslick? En bananen met bruine suiker als toetje?
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Klinkt heel lekker Merijn. :)
Maar zonder een lekker vissie of stukje vlees is een maaltijd voor mij niet compleet.
Komt nog bij dat die welvaart-pens van mij een hoop geld gekost heeft om 'm te kweken, en da's nou toch zonde om die zo maar te laten verdwijnen door op planten te gaan zitten knagen..:P :D


Maar goe, hartelijk welkom op dit forum namens vrouw, kinderen en belastingdienst.
Ik heb alleen geen idee van wie je die bus gekocht hebt en hoe het ding er uit ziet. Fotootje??

Wbt dat "hippie" zijn:
Er zitten wel hippies hier, maar de meesten zien er alleen niet zo uit.:)
Leeftijd en eetgewoontes hebben mijns inziens weinig met hippiegevoel/gedrag te maken.
Het is maar net wat je instelling is en wat je doet met je leven.
Op het laatste SV was de helft van de deelnemers min of meer hippie gezien de dingen die ze uitvreten of binnenkort van plan zijn.
Dat zijn alvast stuk voor stuk mensen die iets durven te ondernemen zonder zichzelf iets aan te trekken van de beperkende angst- & "zekerheids"cultus die Nederlanders zo eigen is.
Niks huisje boompje beestje, verzekeringen, pensioenbreuken of dat soort remmende ongein, maar gewoon gaan met die brik en doen waar je zin in hebt zonder daarmee een ander lastig te vallen.
Lekker dat die mensen nog bestaan in dit overgereguleerde k*tlandje. :roll:

Zo zie je maar; iedereen heeft z'n eigen opvattingen over "hippie"-zijn.:D


Zowww, weer genoeg gepredikt. 8)
Misschien ontmoeten we elkaar nog wel eens op 1 of andere stomme manier.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Welkom Bertha, (Waarom Bertha? lijkt ie op een koe ofzo?? zijn benieuwd :D :D )

Forumse!!

Groet,

O&S

ps. ennuu, over dat vissie van Leo praten we wel eens, die gebruikt zijn oude motorolie nog om in te bakken :P :P maar smaakt altijd prima!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
Merijn Nuijten
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 apr 2007, 12:19
Locatie: Zeist

Bericht door Merijn Nuijten »

Ik moet nog eens uitzoeken waarom ze Bertha heet, in ieder geval is ze zo gedoopt door een van de vorige eigenaren. ik vond het wel een leuke lompe naam dus heb hem er in gehouden.

Op dit moment heb ik nog geen fotootjes online staan, maar die komen er zeker.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Bericht door Saskia »

Op het laatste SV was de helft van de deelnemers min of meer hippie gezien de dingen die ze uitvreten of binnenkort van plan zijn.
Ja, maar dan heb je het over het SV. Is dat representatief voor de hele club?
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Bericht door Detlev »

He, m'n eerste bus (knalgeel Hanomagje met de bolle neus, zo'n 25 jaar geleden) heette ook Bertha. En tsja, hippie, dat haar is er nu na 50 jaar een beetje afgevallen, woon sinds kort zelfs in een stenen huis wat nog van mezelf is ook, maar reizen en trekken doe ik nog steeds erg graag en vooral lang. Vegetarier ben ik ook nog (bijna altijd....) respecteer altijd de gastvrijheid van de mensen die mij iets aanbieden!
Welkom dus, zo te zien zijn we bijna buren!

grt, Detlev
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Saskia en Herman schreef:Ja, maar dan heb je het over het SV. Is dat representatief voor de hele club?
Ney Saskia,

het SV was absoluut niet representatief.:D
Maar zelfs 6 op 275 is al errug veel.
Ik denk dat de witte doosjes de 1 op 10.000 niet eens halen.:wink:
Jah, misschien dat 1:10.000 daar GEEN schotel heeft, maar da's weer een ander verhaal.:P


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

Gelet op mijn 2 maandelijkse wapengekletter beschouw ik mezelf niet als een hippie.

We merken wel dat we een aparter stel zijn dan onze vrienden, collega's en kenissen.

Dennis
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

Leo schreef:Wbt dat "hippie" zijn:
Er zitten wel hippies hier, maar de meesten zien er alleen niet zo uit.:)
Leeftijd en eetgewoontes hebben mijns inziens weinig met hippiegevoel/gedrag te maken. Het is maar net wat je instelling is en wat je doet met je leven.
Leo,
Ja Leo, daarin kan ik mij vinden. Ik filosofeer nog even door. Hip staat voor 'gedurfd modieus' en ik mag aannemen dat dan bedoeld wordt- overeenkomstig de heersende mode. Aangezien mode bijzonder opvattingen- gedachten- geld- tijd- en plaatsgevoelig is, zal mode in overeenstemming met die gevoeligheid ook steeds iets of heel anders zijn dan wat die was. Verder speelt in mode de persoonlijke in- en opstelling van mensen een grote rol. De hip van nu is, hoop ik tenminste, ook een heel andersoortig mens dan die uit de jaren 60 anders zou hij/zij of de tijd hebben stil gestaan. Leven, dus tijd is per definitie beweging en zo zal ook altijd beweging zitten in op- en (levens)instelling bij mensen. Doordat enerzijds hip-zijn door de doorsnee grijze muizengemeenschap niet zo erg wordt gewaardeerd omdat het afwijkt van 'normen' en anderzijds de hip de grijze normen niet accepteert, ontstaan gemakkelijk kampen. De wij's en de zij's. Dat is dom en slaafs gedrag van beide zijden, omdat die zich allebei afzetten tegen uniform gedrag en juist daardoor uniform gedrag vertonen. Als beide groepen elkaars leefwereld zouden respecteren, ermee eens of niet, en zich voor elkaar zouden open stellen verdwijnen wij- en zijgrenzen als sneeuw voor de zon. Dan zou men ontdekken dat achter facades vaak ontzettend interessante mensen schuil gaan. Zoiets vereist gezond verstand, bereidheid tot acceptatie, afzien van provocatie en star denken, ophouden in en vanuit groepsgeest te denken en handelen en (eigen)grensoverschrijdend durven leven. Feitelijk betekent het jezelf durven trouw te zijn zonder eerst aanhang te moeten creëren of tegen anderen aan te schoppen. Moeilijk? Nou en of, maar wie goede relaties wil zal daarin moeten investeren. Hoe goed iemand ook mag zijn in iets, als hij menskwaliteit heeft zal hij vanuit die standing nooit neerbuigend doen naar anderen die ongetwijfeld ergens anders goed in zullen zijn. Accepteren wil niet zeggen met alles akkoord gaan en niet akkoord gaan wil weer niet zeggen dat je grof moet worden.
Op het gevaar af dat Freud en vele andere geesten ook zoiets hebben verzonnen accepteer ik dat ik dan in hun goede gezelschap verkeer. Gr-t, Cees
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik ga het nog eens doorlezen Cees maar waarschijnlijk ben ik het niet helemaal niet met je eens.
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Mooie discussie hier in het voorstel topic van Merijn :wink:

Frank, ik ben het voor een groot deel met je eens, maar een ding vergeet je hier; Je gaat er bijna vanuit dat de hippies de grijze muizen twee vijandige kampen zijn.
Niemand hier heeft dit echter gezegd.
Leo verwoordt het mooi met dat 'iedereen zijn eigen opvattingen heeft' etc. Klopt als een zwerende vinger en daarbij roept dit geen geen negatief beeld op. Niemand zegt dat beide groepen niet heel gezellig een avond samen kunnen barbecuen en filosoferen en daarbij begrip tonen voor de opvattingen van een ander en elkaar in hun waarden kunnen laten.
Daarom vind ik het alleen maar mooi dat er bij Dubbellucht zowel 'hippies' as 'grijze muizen' zijn. Dit maakt het alleen maar interessanter 8)
Dubbellucht lijkt me een ideale mix tussen de nkc en de mercotribe
Leve dubbellucht :mrgreen:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

De Hippie van nu is eenzelfde soort mens als de Hippies uit de jaren 60 en 70. De tijd heeft niet stil gestaan maar bepaalde ideeën en opvattingen zullen ongetwijfeld hetzelfde zijn. Zeker gelet op de huidige maatschappij waar het alleen maar lijkt te gaan over zoveel mogelijk geld en spullen te verzamelen en die nog materialistischer en kapitalistischer is dan die van de jaren 60. Een hippie heeft hier andere ideeën over en zal zich proberen af te zetten tegen de gevestige orde en heersende opvattingen net zoals ze zich in de jaren 60 en 70 tegen de toenmalige maatschappij hebben verzet.

Leo verwoord het mooi in zijn Post ik sluit me daar bij aan.

Persoonlijk ben ik van mening dat het wij's en de zij's verhaal er al sinds mensenheugnis is en dat dat ook altijd zo zal blijven. De geschiedenisboeken zijn ermee doordrenkt. Het is hoe je ermee om gaat. Je eigen ding durven doen. Je eigen idealen nastreven en je niet laten leiden door de opvattingen en sleur van alledag. Je eigen keuzes maken op basis van je overtuigingen. Zodat je op het einde van je leven (jong of oud) ergens tevreden op een bankje kan zitten met de gedachte dat het mooi is geweest. Kleding en kapsel maken de hippie niet. Die zit van binnen.

Dennis
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Shit,

heb ik een enorm verhaal zitten schrijven, drie uur aan bezig geweest..
Blijkt Dennis daar al een prachtige samenvatting van gemaakt te hebben zonder dat ie het gelezen heeft.

Hebbikweer.. :?


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

:oops:
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Wat nou :oops: ??

Ik schrijf gewoon veel te langdradig en langzaam, daar kun jij niks aan doen. :P

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik ben te lang wakker en heb de laatste nachtdienst Leo,..... . . .

't kwartje valt nu pas. :lol:

Dennis
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Aha, ik had dan ook beter kunnen schrijven:

Blijkt Dennis daar al een prachtige samenvatting van gemaakt te hebben voordat ik het geplaatst had..

Solly.:)

Terust, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gerard

Bericht door Gerard »

Ik zie ook ergens staan, dat je samen met veganisten kunt barbequen......
die willen geen vlees eten en als je ziet hoe die beesten vetgemest worden, hebben ze nog gelijk ook.

Gerard die een natuurvoedingswinkeltje heeft...... :lol:
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

cowboydennis schreef:Ik ga het nog eens doorlezen Cees maar waarschijnlijk ben ik het niet helemaal niet met je eens.
Hoi Cowboy-Dennis, 'niet helemaal eens' betekent dialoog. 'Helemaal niet eens' betekent vaak deur dicht. We zitten dus goed en kunnen van elkaar leren. Groet, Cees
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten