rubbere strippen voor imperial imperiaal
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03
rubbere strippen voor imperial imperiaal
Goede avond
Heb mijn dak van mijn 508 wit gespoten en ga de volgende dagen de imperiaal monteren.
een volgende stap is de imperiaal van een loopplank en rubbere strips te
voorzien. Loopplank word gewoon gedaan met twee vlonderplanken naast
elkaar. Maar voor de rubber strips zijn mijn ideeen op, ik kan niks vinden op het internet,
auto handel een Doe het zelf zaken. Ik heb al naar tocht strips gekeken maar die zijn niet van degelijk matriaal, je moet er
namelijk ook met schoen op kunnen staan en dat betekend ook dat het gaat wringen.
Iemand een idee wat ik daar voor kan gebruiken, niet al te duur per meter ik heb namelijk 14 meter nodig :-)
Bart,
Heb mijn dak van mijn 508 wit gespoten en ga de volgende dagen de imperiaal monteren.
een volgende stap is de imperiaal van een loopplank en rubbere strips te
voorzien. Loopplank word gewoon gedaan met twee vlonderplanken naast
elkaar. Maar voor de rubber strips zijn mijn ideeen op, ik kan niks vinden op het internet,
auto handel een Doe het zelf zaken. Ik heb al naar tocht strips gekeken maar die zijn niet van degelijk matriaal, je moet er
namelijk ook met schoen op kunnen staan en dat betekend ook dat het gaat wringen.
Iemand een idee wat ik daar voor kan gebruiken, niet al te duur per meter ik heb namelijk 14 meter nodig :-)
Bart,
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Alleen dan wel watervast schuurlinnen nemen, anders kun je na iedere regenbui opnieuw aan de slag. :)Frank.fjph schreef: En de laatste goedkopere oplossing is een rol schuurband (op linnenbasis ) en die watervast verlijmen.
Die velglint lijkt me niet zo'n strak plan.
Binnen de kortste keren is het door de zon uitgedroogd en tot die tijd maakt het lelijke zwarte strepen. :(
Komt nog bij dat rubber zonder profilering hartstikke glad wordt als het nat is.
Weet niet of je die imperial nog moet schilderen, maar aan boord strooien we dan (droog) zilverzand over de natte verf heen.
Beter en goedloper antislip kun je niet hebben. :)
Je kan dat natuurlijk ook alleen doen op de plekken waar je daadwerkelijk antislip wilt hebben: Kwestie van stroken afplakken en de kwast erover.
Zit ik net te bedenken: Gaat het je eigenlijk wel om anti-slip, of is het alleen maar voor de bescherming van bv surfplanken enzo?
Anders kun je er nm gewoon kunstrubber pakkingmateriaal op plakken.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Ney, moet je bij een scheepstechnisch bedrijf zijn, of een (beroepsvaart)scheepswerf.
Kun je kopen per vierkante meter.
Moet je het groene nemen, kan het beste tegen zonlicht.
Nog een idee: verkoopt bv gamma niet meer van die (laag)geribbelde vloermatjes?
In stroken snijden en plakken die hap.. :P
Of gewoon stroken vloerbedekking natuurlijk. Wel met een jute rug, anders flikkert het uit elkaar.
Mvg, Leo.:D
Kun je kopen per vierkante meter.
Moet je het groene nemen, kan het beste tegen zonlicht.
Nog een idee: verkoopt bv gamma niet meer van die (laag)geribbelde vloermatjes?
In stroken snijden en plakken die hap.. :P
Of gewoon stroken vloerbedekking natuurlijk. Wel met een jute rug, anders flikkert het uit elkaar.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Rubber
Of bel deze gasten eens:
http://www.rubberhuis.nl
Ik zat te denken aan bijv. trailermat, dat onder andere gebruikt wordt
op de oploopplank van paardentrailers. Lekker robuust en anti-slip.
Maar ze hebben daar nog veeel meer (en het ruikt er altijd zo lekker naar rubber 8) 8) ).
Succes,
Gerard
http://www.rubberhuis.nl
Ik zat te denken aan bijv. trailermat, dat onder andere gebruikt wordt
op de oploopplank van paardentrailers. Lekker robuust en anti-slip.
Maar ze hebben daar nog veeel meer (en het ruikt er altijd zo lekker naar rubber 8) 8) ).
Succes,
Gerard
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Bart,
Bij ons in het dorp heb ik bij een tecnische groothandel in rubber en pakkingmateriaal ooit rubber mat ( 2mm dik, onderkant stroef glad en bovenkand met langsribbels , 1mm diep) lijkt me goed geschikt en denk dat dat ook het spul is wat leo bedoelt.
Naam bedrijf: Technisch Buro Centrum, ze zitten op industrieterrein Rietvelden in de Boksheuvelstraat.
Moet vanaf Eindhoven goed te doen zijn.
Succes Frank
Bij ons in het dorp heb ik bij een tecnische groothandel in rubber en pakkingmateriaal ooit rubber mat ( 2mm dik, onderkant stroef glad en bovenkand met langsribbels , 1mm diep) lijkt me goed geschikt en denk dat dat ook het spul is wat leo bedoelt.
Naam bedrijf: Technisch Buro Centrum, ze zitten op industrieterrein Rietvelden in de Boksheuvelstraat.
Moet vanaf Eindhoven goed te doen zijn.
Succes Frank
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Ik snap nog niet of je nu die antislip over die planken wil hebben of voor op het overige deel van de imperiaal waar de kano komt te liggen?
Voor mijn surfplanken heb ik altijd van die isolatie-'worsten' (voor verwarmingsbuizen) gebruikt die je gewoon om de dwarsbalkjes klemt. Om het nog wat duurzamer te maken en strak vast te zetten wikkel je van de ene naar de andere kant er sterk (tomaten-) touw omheen, lekker strak. Blijft jaren zitten en is spotgoedkoop.
Voor kleinere balkjes/pijpen van je imperiaal (de zij-randen wellicht?) kun je heel simpel een duurzame en nette oplossing maken. Koop transparante tuinslang, snijd deze in de lengte door en klem deze om de stang, netjes en slijtvast.
De bovenstaande oplossingen trekken ook geen strepen zoals gewoon rubber 8)
Voor mijn surfplanken heb ik altijd van die isolatie-'worsten' (voor verwarmingsbuizen) gebruikt die je gewoon om de dwarsbalkjes klemt. Om het nog wat duurzamer te maken en strak vast te zetten wikkel je van de ene naar de andere kant er sterk (tomaten-) touw omheen, lekker strak. Blijft jaren zitten en is spotgoedkoop.
Voor kleinere balkjes/pijpen van je imperiaal (de zij-randen wellicht?) kun je heel simpel een duurzame en nette oplossing maken. Koop transparante tuinslang, snijd deze in de lengte door en klem deze om de stang, netjes en slijtvast.
De bovenstaande oplossingen trekken ook geen strepen zoals gewoon rubber 8)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03
even eeen update
http://www.rubberhuis.nl
hier hebben ze dus heel veel, heb een ribbel plaat rubber gekocht van een vierkante meter en heb deze in repen gesneden en met bison kit op de imperial gemonteerd . lijkt heel goed vast te zitten ben er nog.
Bart
http://www.rubberhuis.nl
hier hebben ze dus heel veel, heb een ribbel plaat rubber gekocht van een vierkante meter en heb deze in repen gesneden en met bison kit op de imperial gemonteerd . lijkt heel goed vast te zitten ben er nog.
Bart
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03
je moest eens weten hoe lang ik daar mee bezig ben geweest het is namelijk geen normale
imperiaal die men in de dak goot zet dit is een imperiaal die vast gepopt op het dak zit. Moet wel
zeggen dat ik een te kleine imperiaal aks bas heb genonem de dubbelzijkant heb ik niet zelf gemaakt
maar de rest is alles door mij gelast.
Waarom ?
nu hangt mijn zonneluifel een stuk naar binnen, daardoor is de spleet tussen de zonneluifel en het
dak nog geen centimeter. en heb ik hem toch nog zo hoog hangen zodat de deur open kan als de
luifel open is. En doordat de dak goot helemaal vrij is kan het water wat op het dak valt toch nog
gewoon door de dakgoot worden afgevoerd.
Om dit dus zo te krijgen heb ik dus alle voetplaten van de luifel moeten vormen naar het dak en deze
vervolgens moeten vast tacken toen de imperial op het dak zat. Toen alles gespoten was heb ik dus
met een haks boormachine alle gatenn moeten boren ( 8 per poot ) en vervolgens met waterdichte
popnagels vastgezet.
als er mensen zijn die details willen, maten constructies ( foto's ) wordt daar natuurlijk voor gezorgt.
Als ik een gok moet wagen heb ik ergens tussen 50 en 100 uur aan dat ding gewerkt maar het was
de moeite waard
Bart
imperiaal die men in de dak goot zet dit is een imperiaal die vast gepopt op het dak zit. Moet wel
zeggen dat ik een te kleine imperiaal aks bas heb genonem de dubbelzijkant heb ik niet zelf gemaakt
maar de rest is alles door mij gelast.
Waarom ?
nu hangt mijn zonneluifel een stuk naar binnen, daardoor is de spleet tussen de zonneluifel en het
dak nog geen centimeter. en heb ik hem toch nog zo hoog hangen zodat de deur open kan als de
luifel open is. En doordat de dak goot helemaal vrij is kan het water wat op het dak valt toch nog
gewoon door de dakgoot worden afgevoerd.
Om dit dus zo te krijgen heb ik dus alle voetplaten van de luifel moeten vormen naar het dak en deze
vervolgens moeten vast tacken toen de imperial op het dak zat. Toen alles gespoten was heb ik dus
met een haks boormachine alle gatenn moeten boren ( 8 per poot ) en vervolgens met waterdichte
popnagels vastgezet.
als er mensen zijn die details willen, maten constructies ( foto's ) wordt daar natuurlijk voor gezorgt.
Als ik een gok moet wagen heb ik ergens tussen 50 en 100 uur aan dat ding gewerkt maar het was
de moeite waard
Bart
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Mooi gedaan in Sketchup 8)
Ik ga binnenkort ook aan mijn dakrek beginnen.
Ik heb tweedehands een KingPing dakrek gekocht, 140 x 320 cm die ik nog moet verbreden en verhogen (heb verhoogd dak)
(Wellicht heb je nog goede tips voor me?)
Het word ook mijn eerste lasklus mijn mijn nieuwe CO2 lasapparaat 8)
Waar heb je trouwens je ijzerwaar gehaald, aangezien je ook in Eindhoven woont?
Ik ga binnenkort ook aan mijn dakrek beginnen.
Ik heb tweedehands een KingPing dakrek gekocht, 140 x 320 cm die ik nog moet verbreden en verhogen (heb verhoogd dak)
(Wellicht heb je nog goede tips voor me?)
Het word ook mijn eerste lasklus mijn mijn nieuwe CO2 lasapparaat 8)
Waar heb je trouwens je ijzerwaar gehaald, aangezien je ook in Eindhoven woont?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03
Ik haal meestal mijn ijzer bij van vleuten, maar daar hebben ze volgengens mij niet de 30 x 30 x 2 ( wel 3 ) waar de meeste imperiaals van zijn ( 25 x25 X 2 wel ).
Wat ik mij nog kan herrineren heb ik het staal ( 30 * 30 * 2 , dit is sterk genoeg ) in helmond bij daniels, zuiddijk 11. Je moet er wel de volle lengtes van 6 meter kopen, slijptol aanwezig om het in kleinere stukken te slijpen ( wel bril meenemen , ik had namelijk een slijpsel in mijn ogen ) . Je kunt daar trouwens ook je overtollig nonferro en metaal kwijt. Als je daar op zaterdag komt moet je direct zeggen dat je voor nieuw metaal komt dan wordt je dirrct de weg gewezen en als je hebt wat je moet hebben even afrekenen en gaan, niet in de rij gaan staan van de mensen die daar oudmetaal komen brengen )
Wel grappig om te zien wat voor mensen daar komen, getronics, heimans busjes vol met kabels, waarschijnlijk van de baas. er was zelfs iemand die met een aanhanger RVS kwam en met bijna 1000 euro naar huis ging. Er was ook iemand met een kist vol gedore ring en steek sleutels, die waar zo weer weg trouwens.
Bart
Wat ik mij nog kan herrineren heb ik het staal ( 30 * 30 * 2 , dit is sterk genoeg ) in helmond bij daniels, zuiddijk 11. Je moet er wel de volle lengtes van 6 meter kopen, slijptol aanwezig om het in kleinere stukken te slijpen ( wel bril meenemen , ik had namelijk een slijpsel in mijn ogen ) . Je kunt daar trouwens ook je overtollig nonferro en metaal kwijt. Als je daar op zaterdag komt moet je direct zeggen dat je voor nieuw metaal komt dan wordt je dirrct de weg gewezen en als je hebt wat je moet hebben even afrekenen en gaan, niet in de rij gaan staan van de mensen die daar oudmetaal komen brengen )
Wel grappig om te zien wat voor mensen daar komen, getronics, heimans busjes vol met kabels, waarschijnlijk van de baas. er was zelfs iemand die met een aanhanger RVS kwam en met bijna 1000 euro naar huis ging. Er was ook iemand met een kist vol gedore ring en steek sleutels, die waar zo weer weg trouwens.
Bart
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03
Nu even de imperiaal ik heb alle dwarsliggers er kompleet tussen uit gehaald
een aantal verlengt ( oude buizen gebruiken voor het verlengen ) tot de
gewenste lengte en een aantal complete nieuwe dwars liggers er tussen
gezet. Ik heb de naad tussen de verlenging om en om links en rechts gedaan.
Om de dwarsligger zeker recht te verlengen heb ik een ander dwarsligger
er naast vast gemaakt met houtklemmen( wel even kijken of die recht is ).
Tip voor slijpschijven, koop van die hele dunnen hebben ze bij "van de
Winkel" en Teunissen die schijven zijn nog geen mm dik en snijden het
metaal veel sneller met veel minder slijpsel door.
Die bij "van de winkel" kun je ook voor ontbramen gebruiken en die bij
teunissen ( metabo ) niet. Ik vind die van "van de winkel" het fijnst
werken ( zijn ook wel een stukje duurder). Ik kan mij trouwens ook
herrineren dat die 125 mm schijven net niet door 30 mm buis heen komen
ik heb toen een hele grote slijptool gekocht voor 39 euro.
het slimste is om alle dwarsliggers direct allemaal even lang te maken,
had ik niet gedaan en bij mij zit er dus verschil in lengte waardoor de
zijkanten niet helemaal recht lopen. Ik heb ze namelijk iedere keer
passend gemaakt voor de positie waar die moest zitten ( fout niet doen ).
Ik heb eerst de eerste en de laatste vastgelast en de rest er tussen in, ik
heb een spanband gebruikt om de dwars ligger vast te klemmen en daar
na te lassen. Doe het lassen in de garage of buiten als het niet waait, de
CO2 waait namelijk zo weg en dan is het laswerk niet goed zit veel lucht in.
Waar je op oud matriaal last de oude lak laag goed weghalen, de dampen
die van de lak afkomen zorgen voor het zelfde effect als lassen zonder de
CO2 fles open te draaien.
Bart,
een aantal verlengt ( oude buizen gebruiken voor het verlengen ) tot de
gewenste lengte en een aantal complete nieuwe dwars liggers er tussen
gezet. Ik heb de naad tussen de verlenging om en om links en rechts gedaan.
Om de dwarsligger zeker recht te verlengen heb ik een ander dwarsligger
er naast vast gemaakt met houtklemmen( wel even kijken of die recht is ).
Tip voor slijpschijven, koop van die hele dunnen hebben ze bij "van de
Winkel" en Teunissen die schijven zijn nog geen mm dik en snijden het
metaal veel sneller met veel minder slijpsel door.
Die bij "van de winkel" kun je ook voor ontbramen gebruiken en die bij
teunissen ( metabo ) niet. Ik vind die van "van de winkel" het fijnst
werken ( zijn ook wel een stukje duurder). Ik kan mij trouwens ook
herrineren dat die 125 mm schijven net niet door 30 mm buis heen komen
ik heb toen een hele grote slijptool gekocht voor 39 euro.
het slimste is om alle dwarsliggers direct allemaal even lang te maken,
had ik niet gedaan en bij mij zit er dus verschil in lengte waardoor de
zijkanten niet helemaal recht lopen. Ik heb ze namelijk iedere keer
passend gemaakt voor de positie waar die moest zitten ( fout niet doen ).
Ik heb eerst de eerste en de laatste vastgelast en de rest er tussen in, ik
heb een spanband gebruikt om de dwars ligger vast te klemmen en daar
na te lassen. Doe het lassen in de garage of buiten als het niet waait, de
CO2 waait namelijk zo weg en dan is het laswerk niet goed zit veel lucht in.
Waar je op oud matriaal last de oude lak laag goed weghalen, de dampen
die van de lak afkomen zorgen voor het zelfde effect als lassen zonder de
CO2 fles open te draaien.
Bart,
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten