Pagina 1 van 1

OlieKeringen

Geplaatst: 15 mar 2005, 20:06
door Unknown User
Ik ben op dit moment de koppeling van mijn 608D met OM314 dieselmotor aan het vervangen en loop tegen het volgende probleem, nadat de koppeling en straterkrans verwijderd zijn zie ik dat de olelekkage welke daar ergens zou moeten zijn op de krukas
Wat ik na verwijderng van alle bovenstaande zaken zie is de stofkap met het toplager maar dit lijkt niet de oliekering, zit deze daar nog achter, wie kan mij hier iets zinnigs over vertellen

Bedankt alvast

Rene

Werkplaatshandboek

Geplaatst: 16 mar 2005, 17:53
door Unknown User
dat werkplaatshandboek heb ik uiteraard al doorgenomen maar daar wordt het omschreven,????????/

OLIE

Geplaatst: 16 mar 2005, 21:42
door Unknown User
HOI,EEN OM314 VAN 80 PK HEEFT GEEN OLIE KEERRRING AAN DE ACHTER ZIJDE,DE MODELLEN VAN NA 1978 HEBBEN DEZE WEL.DE KEERRING VERVANGEN IS EEN GROTE KLUS WAARBIJ DE KRUKAS MOET WORDEN UITGEBOUWD,EEN MOTOR DIE ACHTERUIT LEKT HEEFT MEESTAL EEN TE HOGE CARTER DRUK ,VENTILATIE DICHT OF ZUIGERVEREN VERSLETEN GROETEN DIRK

krukaskeerring

Geplaatst: 16 mar 2005, 22:50
door Onze Bus
René

We hebben inderdaad te maken met een niet alledaagse constructie van olie afdichting. Het is een uit twee delen bestaande oliekeering welke op zijn plaats wordt gehouden door het achterste hoofdlager van de krukas. Vandaar dat je deze ook niet kunt zien met een verwijderd vliegwiel.
Ik kan dus de eerder genoemde reactie hierboven allen maar beamen, de krukas zit in de weg en zal uitgebouwd moeten worden.
Overtuig je dus eerst of de lekkage inderdaad hier vandaan komt.

"Onze Bus"