Dino

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Unknown User

508 Dino

Bericht door Unknown User »

Beste mensen,

Ons 508-avontuur is ook begonnen...
Frank en ik hebben de afgelopen maanden alle websites afgestruind en een aantal bussen in het echt bekeken. Tijdens onze zoektocht hebben we al veel advies gehad van mensen van deze club, super!
Uiteindelijk zijn we gevallen voor deze 508 uit 1969:

Afbeelding

Het was eigenlijk direct al liefde op het eerste gezicht. :~)
Van binnen is ie ook prachtig ingericht, achterin een vast twee-persoonsbed, veel hout, prachtig!

We hebben er heel wat slapeloze nachten van gehad, maar gisteren stapten we toch (vanuit Groningen) in alle vroegte op de trein naar Rotterdam om onze Dino op te halen.
Daar stond ie op een industrieterrein, waar hij net gekeurd was.
De carosserie is in een redelijk goede staat, hij heeft nieuwe (grote) banden en van binnen is ie dus erg mooi. We hadden een prijs afgesproken van 2200 euro met een nieuwe APK.
We hadden al wel een vermoeden dat er motorisch iets niet helemaal in orde was, maar voor 2200 wilden we 'm wel.
Toen we het geld overhandigden, zagen we al dat er wat "mayonaise" aan de binnenkant van de olie dop zat..

Maar goed, we gooiden er nog anderhalve liter water en olie in en ik stapte voor het eerst in m'n leven achter het stuur van een 508! (Frank had de proefrit gedaan). Geweldig om zo hoog te zitten :~)
We zaten wel wat gespannen achter het stuur, omdat we het gevoel hadden dat het niet goed zat met de motor en hoopten dat we Groningen zouden halen. Van de zenuwen (?) reden we de verkeerde kant op en kwamen bijna bij de Belgische grens...
Omgekeerd en richting Amsterdam, waar we langs vrienden zouden gaan die ook een 508 hebben.
Onderweg nog bij een pompstation gestopt om er wat diesel in te gooien en nog wat olie. Toen we de oliedop eraf haalden, kwam de damp ons tegenmoet... Niet goed...
Wel erg leuk dat er nog een 508 kwamen tanken en de mensen enthousiast naar ons zwaaiden. (11-BN-RV) Leuk zo'n club. :~)

In Amsterdam (Landsmeer) reden we bij Hans en Wieteke de oprit op die ons breed grijnzend zagen aankomen. Ook zij vonden het een superbus, maar bevestigden het vermoeden van de lekke koppakking....
Ondanks dat we het eigenlijk steeds al wisten, raakten we toch even in een dip en wisten het even niet meer. "Hebben we het verkeerd gedaan?" "Moeten we 'm direct maar weer verkopen?"
Hans en Wieteke planten ons in hun bus op de bank bij de houtkachel en gingen ons thee en koek voeren om te kalmeren.. :~)
Ondertussen hielpen ze ons om na te denken over de verschillende opties en belden ze wat rond om te kijken wie er zin had om een koppakking te vervangen of zelfs eventueel een hele motor.
Na een paar telefoontjes en koppen thee, was geregeld dat we de bus bij hun zouden laten staan en dat iemand volgende week er een nieuwe koppakking in gaat zetten. En als dan blijkt dat de motor eigenlijk helemaal af is, de hele motor vervangen....
Ons 508-avontuur is dus direct goed begonnen.. We hebben van tevoren al heel wat van dit soort "ramp-verhalen" op internet gelezen (we gingen onze 508 ophalen en onderweg...).

Een laatste blik op onze bus en we werden naar de trein gebracht.
Daar ging de vreemde dag trouwens nog gewoon verder...
We stapten bovenin een dubbeldekker en dachten nog "goh, lekker rustig in de trein".
Na een paar minuten begonnen we ons af te vragen, waarom ie niet vertrok en liepen we naar de deuren. Die wilden niet open en er bleek verder niemand in de trein te zitten. Opeens gingen alle lichten uit en de trein begon stommelend te rijden.
In het pikkedonker liepen we van helemaal achterin de trein naar voren. Vooral de tussenstukjes waren griezelig zo in het donker, steeds even met m'n voet voelen of die ijzeren platen er echt wel lagen. Na zo'n vijf of zes treinstellen kwamen we eindelijk bij de kop en gingen de lichten ook net aan. Kloppen op de deur en de machinist liet ons binnen.
Foutje, we waren over het hoofd gezien bij het checken van de trein. We moesten mee naar een verlaten rangeerterrein en daar uit de trein en naar een andere lopen die ons weer naar het station bracht... Daar haalden we gelukkig op het nippertje de volgende trein naar Groningen en om twaalf uur 'snachts kwamen we weer thuis, alwaar onze trouwe Toyota Starlet ons hoofdschuddend aankeek....

Nou dat was een heel verhaal....
:~) (zal wel therapeutisch zijn)
ron(372)
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
Locatie: Drunen
Contacteer:

Re: 508 Dino

Bericht door ron(372) »

zeerover schreef:Beste mensen,

Ons 508-avontuur is ook begonnen...
Frank en ik hebben de afgelopen maanden alle websites afgestruind en een aantal bussen in het echt bekeken. Tijdens onze zoektocht hebben we al veel advies gehad van mensen van deze club, super!
Uiteindelijk zijn we gevallen voor deze 508 uit 1969:

Afbeelding

Het was eigenlijk direct al liefde op het eerste gezicht. :~)
Van binnen is ie ook prachtig ingericht, achterin een vast twee-persoonsbed, veel hout, prachtig!

We hebben er heel wat slapeloze nachten van gehad, maar gisteren stapten we toch (vanuit Groningen) in alle vroegte op de trein naar Rotterdam om onze Dino op te halen.
Daar stond ie op een industrieterrein, waar hij net gekeurd was.
De carosserie is in een redelijk goede staat, hij heeft nieuwe (grote) banden en van binnen is ie dus erg mooi. We hadden een prijs afgesproken van 2200 euro met een nieuwe APK.
We hadden al wel een vermoeden dat er motorisch iets niet helemaal in orde was, maar voor 2200 wilden we 'm wel.
Toen we het geld overhandigden, zagen we al dat er wat "mayonaise" aan de binnenkant van de olie dop zat..

Maar goed, we gooiden er nog anderhalve liter water en olie in en ik stapte voor het eerst in m'n leven achter het stuur van een 508! (Frank had de proefrit gedaan). Geweldig om zo hoog te zitten :~)
We zaten wel wat gespannen achter het stuur, omdat we het gevoel hadden dat het niet goed zat met de motor en hoopten dat we Groningen zouden halen. Van de zenuwen (?) reden we de verkeerde kant op en kwamen bijna bij de Belgische grens...
Omgekeerd en richting Amsterdam, waar we langs vrienden zouden gaan die ook een 508 hebben.
Onderweg nog bij een pompstation gestopt om er wat diesel in te gooien en nog wat olie. Toen we de oliedop eraf haalden, kwam de damp ons tegenmoet... Niet goed...
Wel erg leuk dat er nog een 508 kwamen tanken en de mensen enthousiast naar ons zwaaiden. (11-BN-RV) Leuk zo'n club. :~)

In Amsterdam (Landsmeer) reden we bij Hans en Wieteke de oprit op die ons breed grijnzend zagen aankomen. Ook zij vonden het een superbus, maar bevestigden het vermoeden van de lekke koppakking....
Ondanks dat we het eigenlijk steeds al wisten, raakten we toch even in een dip en wisten het even niet meer. "Hebben we het verkeerd gedaan?" "Moeten we 'm direct maar weer verkopen?"
Hans en Wieteke planten ons in hun bus op de bank bij de houtkachel en gingen ons thee en koek voeren om te kalmeren.. :~)
Ondertussen hielpen ze ons om na te denken over de verschillende opties en belden ze wat rond om te kijken wie er zin had om een koppakking te vervangen of zelfs eventueel een hele motor.
Na een paar telefoontjes en koppen thee, was geregeld dat we de bus bij hun zouden laten staan en dat iemand volgende week er een nieuwe koppakking in gaat zetten. En als dan blijkt dat de motor eigenlijk helemaal af is, de hele motor vervangen....
Ons 508-avontuur is dus direct goed begonnen.. We hebben van tevoren al heel wat van dit soort "ramp-verhalen" op internet gelezen (we gingen onze 508 ophalen en onderweg...).

Een laatste blik op onze bus en we werden naar de trein gebracht.
Daar ging de vreemde dag trouwens nog gewoon verder...
We stapten bovenin een dubbeldekker en dachten nog "goh, lekker rustig in de trein".
Na een paar minuten begonnen we ons af te vragen, waarom ie niet vertrok en liepen we naar de deuren. Die wilden niet open en er bleek verder niemand in de trein te zitten. Opeens gingen alle lichten uit en de trein begon stommelend te rijden.
In het pikkedonker liepen we van helemaal achterin de trein naar voren. Vooral de tussenstukjes waren griezelig zo in het donker, steeds even met m'n voet voelen of die ijzeren platen er echt wel lagen. Na zo'n vijf of zes treinstellen kwamen we eindelijk bij de kop en gingen de lichten ook net aan. Kloppen op de deur en de machinist liet ons binnen.
Foutje, we waren over het hoofd gezien bij het checken van de trein. We moesten mee naar een verlaten rangeerterrein en daar uit de trein en naar een andere lopen die ons weer naar het station bracht... Daar haalden we gelukkig op het nippertje de volgende trein naar Groningen en om twaalf uur 'snachts kwamen we weer thuis, alwaar onze trouwe Toyota Starlet ons hoofdschuddend aankeek....

Nou dat was een heel verhaal....
:~) (zal wel therapeutisch zijn)
Hallo Zeerover,

Mooie bus ziet er goed uit.
Wij hebben de bus inderdaad al life gezien bij de pomp.
Veel succes met het opknappen van de motor en veel plezier als alles weer in orde is.

Tot ziens

Ron en Yvonne Nijbakker (11-BN-RV)
Unknown User

Re: 508 Dino

Bericht door Unknown User »

ron(372) schreef:Mooie bus ziet er goed uit.
Dankjewel, het was voor ons erg leuk om meteen al binnen een uur "Dubbelluchters" tegen te komen en te merken dat er inderdaad naar elkaar gezwaaid wordt. (al voordat ik zelf een 508 had, had ik trouwens al de neiging om te zwaaien naar iedereen in een leuke bus). :~)
Wij hebben de bus inderdaad al life gezien bij de pomp.
Die van jullie zag er erg goed uit, komt die uit Assen?
Veel succes met het opknappen van de motor en veel plezier als alles weer in orde is.
Dankjewel, ik verheug me erg op onze eerste overnachting.
Maar eerst die motor maar eens opknappen....
:?
ron(372)
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
Locatie: Drunen
Contacteer:

Re: 508 Dino

Bericht door ron(372) »

zeerover schreef:
ron(372) schreef:Mooie bus ziet er goed uit.
Dankjewel, het was voor ons erg leuk om meteen al binnen een uur "Dubbelluchters" tegen te komen en te merken dat er inderdaad naar elkaar gezwaaid wordt. (al voordat ik zelf een 508 had, had ik trouwens al de neiging om te zwaaien naar iedereen in een leuke bus). :~)
Wij hebben de bus inderdaad al life gezien bij de pomp.
Die van jullie zag er erg goed uit, komt die uit Assen?
Veel succes met het opknappen van de motor en veel plezier als alles weer in orde is.
Dankjewel, ik verheug me erg op onze eerste overnachting.
Maar eerst die motor maar eens opknappen....
:?

Hallo zeerover,

Nee onze bus komt van de domeinen.
Hebben onze kwibus nu bijna een jaar en zijn nog steeds bezig met inbouwen en veranderen. Wij zijn er al wel twee keer mee op vakantie geweest en verschillende weekendjes mee weg geweest.
Maar dan is het dit en dan weer dat, elke keer kom je weer op aanvullende ideeen en verbeteringen. Is ook een stukje van de hobbie.
Wij bouwen alles zelf in en zijn een heel eind gevorderd.
Koelkast gas water ed zit er allemaal al in.
Een vast bed, imperiaal en dakkoffers (net als jullie)hebben we ook al dus we schieten aardig op.
Nog wat kleine aanvullingen en dan gaan we hem binnen netjes afwerken.
Plamuren en schilderen hier en daar wat stofferen.
Je ziet wij hebben ook nog het een en ander te doen.
Ik hoop dat jullie motor snel in orde is zodat je kan genieten van je bus.
Ons bevalt het heel erg goed en we zijn nu veel vaker op stap dan vroeger mer de caravan.

Veel succes en misschien tot het najaarsweekend,

Groeten Ron & Yvonne en Kwibus
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Nou... dit avontuur is weer voorbij (maar genoeg nieuwe)

Ik heb de Bus net aan een nieuwe bazin verkocht...
Sinds ik in een bandje/duo speel, besteed ik echt te weinig tijd aan de Bus. En da's zonde, want daar wordt ie niet beter van.
Dus ik had besloten om 'm weg te doen aan iemand die er wel genoeg tijd aan besteed nu ie nog vrij goed is.

Dus als jullie de mooie zeeroversbus zien rijden (ergens bij A'dam) moet je maar namens mij zwaaien ;~)
Hij is wel aan iemand die zeerovershows voor kinderen doet.

Ik ben er nog wel een beetje stil van... Nog even wennen.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

:( Jammer, ken het gevoel, mijn 2e F45 na 7 jaar ook moeten verkopen omdat ie alleen maar stil stond... Ik heb er nog wel één over, gelukkig :)

Blijf je nog wel hier modereren dan?? :)

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
yaco
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 dec 2004, 21:33
Locatie: Zeeland

Bericht door yaco »

zeerover schreef:Nou... dit avontuur is weer voorbij (maar genoeg nieuwe)

Ik heb de Bus net aan een nieuwe bazin verkocht...
Sinds ik in een bandje/duo speel, besteed ik echt te weinig tijd aan de Bus. En da's zonde, want daar wordt ie niet beter van.
Dus ik had besloten om 'm weg te doen aan iemand die er wel genoeg tijd aan besteed nu ie nog vrij goed is.

Dus als jullie de mooie zeeroversbus zien rijden (ergens bij A'dam) moet je maar namens mij zwaaien ;~)
Hij is wel aan iemand die zeerovershows voor kinderen doet.

Ik ben er nog wel een beetje stil van... Nog even wennen.
Zund zeggen ze hier in Brabant ,da hadde nou nie moete doen ,zo :oops: n buske kopte nie gouw weer.Maar ik zie je beslist nog wel weer op een van de vele trekzakfestivals.Koffie en koud bier staan klaar!!

Groetjes Yaco.
608D brandweerbus.

Groetjes Yaco.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

zeerover schreef:Nou... dit avontuur is weer voorbij (maar genoeg nieuwe)

Ik ben er nog wel een beetje stil van... Nog even wennen.
Ben je nu nóg stiller dan normaal Sandra??
Hoe is ut mooogelijk...:shock:

Maarreuuh, je hebt er toch een leuke tijd mee gehad?
Nou dan, óp naar hetvolgende avontuur en niet meer omkijken.
Je kunt er alvast geen spijt van krijgen, want dát moet je alleen hebben van de dingen die je niet gedaan hebt. :wink:

Veel succes in de muziek, en misschien komen we elkaar nog wel eens tegen op 1 of ander gemixed festival..P


Groetjes van een WieringerHolleBolleGijs met zijn schuurpapieren stemgeluid,
Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

moderaten

Bericht door Unknown User »

Jeroen_Hanomaf schreef:Blijf je nog wel hier modereren dan?? :)
Nou, ik merk dat de orde op dit forum me al niet meer zo veel kan schelen, eerlijk gezegd... :oops:
Dus jullie moeten maar een ander gaan zoeken, als het jullie wel kan schelen :wink:

Groetjes :~)
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Bericht door KWF-704 »

Nou, ik merk dat de orde op dit forum me al niet meer zo veel kan schelen, eerlijk gezegd...
Dus jullie moeten maar een ander gaan zoeken, als het jullie wel kan schelen

Er bestaat een lijst van beroemde laatste woorden en dit hoort daar zeker bij

voor mij moet je hier niet meer op reageren zeerover
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten