stuurbekrachtiging

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
elt19
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2006, 22:48
Locatie: Houten
Contacteer:

stuurbekrachtiging

Bericht door elt19 »

Ben van plan om het (bekrachtigde)stuurhuis te vervangen van mijn 508.
Olie gehaald bij de Mercedes en kreeg automatenbakolie mee.
Kijk ik op een oude verpakking, staat erop dat er stuurbekrachtigingsolie in zit.
Weet iemand welke er in moet?

groeten Eric

Stuurhuis is inmiddels vervangen en heb gekozen voor de stuurbekrachtigingsolie.
Op advies van mijn sleutelbeun die dit adviseerde i.v.m. de smeerende werking welke de (dunnere)automatenbak olie niet heeft.
Laatst gewijzigd door elt19 op 04 jun 2007, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Ik weet dat voor veel stuurbekrachtigingen ATF olie wordt gebruikt (ATF=Automatic Transmission Fluid) Ik heb hier een fles PSF (Power steering Fluid) waarop achterop staat: "compatible with all ATF fluids"

Het word er niet makkelijker op, zeker niet omdat ik voor mijn Volvo 165 automaat speciale Automaat-olie (Borg-Wagner) moet hebben voor de automaat. Bovenstaande olie kan ik daarvoor dus niet gebruiken.

Ik denk dat stuurbekrachtiging al snel tevreden is met een vloeistof die niet 'samen te persen' is, zowel PSF als ATF olie zal werken.

Ben benieuwd wat andere dubbelluchters in hun stuurbekrachtiging gooien. (Mijn dubbelluchter heeft geen stuurbekr.)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Ben

Re: stuurbekrachtiging

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 15 aug 2007, 06:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:48
Locatie: Ravenswaaij

Bericht door Wouter »

Hallo

Ik gebruik gewone hydrauliek olie ,is stukken goedkoper.

Groeten
Mercedes LP1313
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten