508 Ambulance: knopje "Türk. ein" ?????

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
Zeppo
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 okt 2006, 09:46
Locatie: Haarlem

508 Ambulance: knopje "Türk. ein" ?????

Bericht door Zeppo »

Op het schakelpaneel achter in de bus zit ook een schakelaar met de verhelderende tekst "Türk. ein"/"Türk. aus"

Waar oh waar dient die schakelaar voor?
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Bediening van de schietstoel voor mensen zonder ziektekostenverzekering?? :shock: :twisted:

Solly, maar volg je draadjes eens? :roll:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Duits

Bericht door GerardM »

Ik vermoed dan je dat een Duitse ex-ambu hebt. En dat men bedoelt Deurschakelaar aan/uit. Die deurschakelaars zitten op je zij- en achterdeur en zorgen ervoor dat, als je de binnenverlichting aan hebt achterin en je opent een deur deze uit gaat en de 'blauwe lamp' aan gaat. Zodat de vijand je niet ziet 8) .

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
bart
Berichten: 215
Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03

Bericht door bart »

gokje is dat niet om de trap bij de deur in en uit te klappen ?

Bart
Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 107
Lid geworden op: 02 sep 2006, 01:12
Locatie: Noord Holland

Bericht door Tom »

Is het niet Türk. raus? Zie ik ook vaak op Duitse gafitie. :lol:
Zeppo
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 okt 2006, 09:46
Locatie: Haarlem

Bericht door Zeppo »

Tsja, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat deze foute gedachte natuurlijk ook bij mij is opgekomen, maar logisch nadenkend speelde deze problematiek nog niet echt ten tijde dat deze bussen gebouwd werden .....
Zeppo
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 okt 2006, 09:46
Locatie: Haarlem

Re: Duits

Bericht door Zeppo »

GerardM schreef:Ik vermoed dan je dat een Duitse ex-ambu hebt. En dat men bedoelt Deurschakelaar aan/uit. Die deurschakelaars zitten op je zij- en achterdeur en zorgen ervoor dat, als je de binnenverlichting aan hebt achterin en je opent een deur deze uit gaat en de 'blauwe lamp' aan gaat. Zodat de vijand je niet ziet 8) .

Groet,

Gerard
Gerard,

goede suggestie: ik ga het meteen testen vanavond!
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Succes

Bericht door GerardM »

Oké succes ermee. Ik denk dan ook nog dat de afko Türkontakt betekent.

Om de werking te testen hoef je overigens niet te wachten tot het buiten donker is 8) .

Groet,

Gerard
Zeppo
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 okt 2006, 09:46
Locatie: Haarlem

Re: Succes

Bericht door Zeppo »

GerardM schreef:Oké succes ermee. Ik denk dan ook nog dat de afko Türkontakt betekent.

Om de werking te testen hoef je overigens niet te wachten tot het buiten donker is 8) .

Groet,

Gerard
Moet natuurlijk wel eerst controleren of er geen vijanden in de buurt zijn :twisted:
Zeppo
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 okt 2006, 09:46
Locatie: Haarlem

Bericht door Zeppo »

Türk. Ein/Aus schakelt idd. de lampjes aan en uit bij het openen van de achterdeuren. Bij de zijdeur zit geen schakelaar, dus daar werkt ie niet. Daarom waarschijnlijk niet eerder ontdekt.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Zeppo schreef:Bij de zijdeur zit geen schakelaar, dus daar werkt ie niet. Daarom waarschijnlijk niet eerder ontdekt.
Da's raar want bij de NL versie zit die er wel en werkt gewoon.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
CeesHM de Bruin

Re: 508 Ambulance: knopje "Türk. ein" ?????

Bericht door CeesHM de Bruin »

Zeppo schreef:Op het schakelpaneel achter in de bus zit ook een schakelaar met de verhelderende tekst "Türk. ein"/"Türk. aus" Waar oh waar dient die schakelaar voor?
Moet je Geert Wilders vragen. Die zal de knop 'Türk.ein' wel blokkeren. Even serieus, misschien is 'Türk.' een afkorting van Türklinke (deurkruk) en kan of kon met die knoppen die kruk worden geblokkeeerd of vrij gegeven. Ik geef mijn gedachte graag voor een betere. Groetend, Cees
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten