GOP: Overnachten in Noord Holland

oa GOP's, campings, internet & vrije plekjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

GOP: Overnachten in Noord Holland

Bericht door Roger 1100 »

Beste mobiele overnachters,

Weet iemand een prima overnachtingsplek in Noord Holland? Ik tuf een dezer dagen namelijk door deze fraaie provincie en ben eigenlijk op zoek naar een fraaie (liefst enigszins indrukwekkende: strand, zee, haven...) overnachtingsplek. In ieder geval geen camping, maar een (vrije) plek waar je je campervoertuig kunt neerzetten zonder problemen. De afsluitdijk en de markerwaarddijk behoren ook tot de mogelijkheden. Ik las hier op het forum in ieder geval iets over Breezanddijk en de Houtribdijk (bij restaurant Checkpoint Charlie neem ik aan?).

Groeten, Roger

N.b. pas terug van een probleemloze rit langs de Franse kust (tot aan Bordeaux). Enkele interessante plekken 'ontdekt'. Ik zal spoedig een kort verslagje met foto's plaatsen.
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
tonsmal
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:54
Locatie: Scheveningen

Bericht door tonsmal »

In Hoorn bij de jachthaven hebben ze 15 camper plaatsen. Als je deze inrit voorbij rijdt heb je een parkeerplaats aande rand van het IJsselmeer. (vrij) Ton
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Als je vanuit Medemblik via het stoomgemaal naar Onderdijk/Wervershoof rijdt, heb je vlak voor je de dijk af Onderdijk inrijdt ook een prachtig parkeerplekkie aan het water. Staan wel vaker campers, ondanks dat het voor mij vlak bij is, wil ik er zelf ook nog wel eens nachtje staan! :)

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Bericht door paulv »

Hallo Roger,

Op Marken kan je s'nachts gratis staan op het parkeerterrein.
(aankomst na 20.00? u en s'morgens voor 9.00? weer weg wezen, iets verder op de dijk kan je ook mooi staan).
Hou het wel geheim! :wink:

Groeten,
Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
melhof
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jun 2006, 19:41
Locatie: Zuid Spanje

Bericht door melhof »

Hi

In Alkmaar is er een vrije camper plek waar wekelijks vele Italianen samenkomen.

Het is op parkeerterijn de Frieseweg naast de Friesebrug over het kanaal.

Er zijn naar ik weet niet veel fasaliteiten verder maar is wel een faforiete camperplek.

Groet,
Melchior
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hoi Roger,

Op Bertus' site http://www.camper-freaks.nl/ vind je onder het hoofd Stellplätze NL een hele lijst per provincie. Zoveel krijgen wij er hier met z'n allen in drie maanden nog niet bij elkaar :?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door Roger 1100 »

Hartelijk dank voor jullie reacties. Daar moet wel een fraai plekkie tussenzitten. Straks eens even via google-maps van bovenaf bekijken. Mijn ritje is met twee weken uitgesteld, dus voldoende tijd.

De enige faciliteit die ik nodig heb is een relaxte plek om te staan met een mooi uitzicht. Ik heb wel de campergids waarin enkele camperplekken in Noord Holland staan, maar ik moet zeggen dat ik meer een liefhebber ben van 'gedoogde plekken'. Sommige camperplekken zijn wel oke, maar vaak zitten er plekken tussen waarbij je als rijtjeshuizen naast elkaar staat en dat heeft niet echt mijn voorkeur.
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
evelyn25
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mar 2006, 11:33
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

niet meer..

Bericht door evelyn25 »

In Alkmaar is er een vrije camper plek waar wekelijks vele Italianen samenkomen.

Het is op parkeerterijn de Frieseweg naast de Friesebrug over het kanaal.

Er zijn naar ik weet niet veel fasaliteiten verder maar is wel een faforiete camperplek.

Groet,
Melchior


Bovenstaande plek is niet meer, daar de brug wordt verbouwd, rijdt vervolgens weer terug richting de ring en neem de afslag rechtsaf industrieterrein oudorp (op de hoek zit Rolff keukens) ga de 2e of 3e links
aan het einde is de schermerweg met woonbootjes (wij wonen hier ook en tis een mooie rustige plek aan het noordhollands kanaal) zoekt en gij vindt.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Overnachten in Noord Holland

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Roger 1100 schreef:de Houtribdijk (bij restaurant Checkpoint Charlie neem ik aan?)
De hoogteboom aan het eind (vanaf Enkhuizen, dan ;)), dus aan de Lelystadkant is nu weg, dus je kunt vanaf de parkeerplaats met de snack-karren het stukje dam oprijden en staat dan aan het water, met aan de ene kant uitzicht op de Bataviawerf, en de andere kant het water.

Bij voorkeur doen als het niet zulk mooi weer is, lekker rustig! :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
508frank
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 okt 2009, 13:21
Locatie: Alkmaar

Re: GOP: Overnachten in Noord Holland

Bericht door 508frank »

Een gedoogte camper/auto overnachtings plek is eigenlijk elke gratis parkeerplek langs een doorgaande weg.

je moet het alleen geen campeerplek noemen maar een rustplek.
als je door een agent word wakkergemaakt of aangesproken moet je gewoon het volgende zeggen:

meneer/mevrouw agent ik was al uren onderweg van .... naar .... en ik werd zo ontzettend moe dat ik het niet verstandig vond om verder te rijden.
ik ben dus hier even gestopt om te rusten.

er zal geen agent zijn die zal zeggen: nix mee te maken gewoon vermoeit verder rijden.
hij/zei zal waarschijnlijk zeggen: verstandig van u meneer/mevrouw maar zodra u uitgerust bent gaat u weer op weg.

dan moet je dus niet je luivel/voortent opzetten en de bbq uitstallen enz :D :D
Kan het niet ? dan doen we het ff, is het onmogenlijk ? dan duurt het iets langer !
Mijn bus op: http://www.508.1sweethost.com
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: GOP: Overnachten in Noord Holland

Bericht door DVIII »

wijze woorden !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten