Pagina 1 van 1
608 veren onder een 508
Geplaatst: 01 aug 2007, 16:34
door africandreamers
Goeiedag,
ik weet dat er al eea geschreven is over veren (;-)), maar ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met het plaatsen van 608 veerpaketten (2+5 bladen) onder een 508. Past dit gewoon of moet er iets aangepast worden? En klopt het dat veerpaketten ergens midden jaren 80 gewijzigd zijn (langer)?
Groet,
Fulco
Geplaatst: 01 aug 2007, 18:35
door bart
Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen
Maar de bladen van een 508 passen onder een 608 en andersom.
De wijziging in 1980 kan goed zijn, er zijn namelijk op begeven moment remkracht begrensers geinstalleerd, en volgens mij zijn toen ook de bladen veranderd, dat is dus precies wat ze controleren als je hem terug wilt keuren.
Als je terug wilt naar 3500 KG met een remkracht begrenzer moet er ook andere veren onder.
Iemand die het ooit gedaan heeft, omzetten van de veren van 608 naar 508 ?
Bart
veren
Geplaatst: 01 aug 2007, 21:11
door Saskia
Wij gaan het doen, binnenkort.
Geplaatst: 01 aug 2007, 21:56
door A_A
Fulco, ik wil ze wel opmeten de 608 veren onder mijn 406.
Let wel op het zijn zeer zware krengen. En als je die 608 veren hebt controleer goed als je er koperen bussen tussen hebt of die niet versleten zijn voor je ze er opzet.
Geplaatst: 01 aug 2007, 22:14
door bart
koperen bussen ?
Kan dat niet een verschil zijn tussen 508 en 608 veren, Ik heb namelijk een 508 van de zelfde leeftijd als mijn broer, hij heeft een 608 met koperen bussen ik 508 met rubber ophanging.
Moet trouwens geen probleem zijn als je de ophanging ook mee neemt.
Bart,
Geplaatst: 01 aug 2007, 22:21
door A_A
Bart, ik begreep dat er een serie 608's geweest is die die bussen had niet allemaal dus. Maar voor de apk mogen deze bussen niet door gesleten zijn vandaar.
Geplaatst: 02 aug 2007, 15:15
door africandreamers
Beste mensen,
bedankt voor de adviezen. Eerst maar eens beoordelen of de veren in goede staat zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
Groet,
Fulco
ps. en met zulke zware veren zal ik zeker voorzichtig zijn met eronder plaatsen!