De tweede keer (vervolg op de eerste keer)

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

De tweede keer (vervolg op de eerste keer)

Bericht door Rene »

De tweede keer,
Dit jaar begon goed na twee zware operaties en een totaal verbouwd interieur en een grondige buurt aan de motor gaan we dan eindelijk weg. Mijn dochter wil graag naar Barcelona, en ja wat doe je dan. Alles inpakken en gaan via België naar Luxemburg. Te laat met tanken dus overschakelen op benzine. Er komt gelijk een geweldige benzine lucht de auto in ( slang lek ) ik had alle slangen vervangen op 12 cm na en ja hoor die was lek. Nieuwe slang erop. Volgende dag vol goede moet verder totdat ik over iets heen reed, weet nog steeds niet wat het was maar de klap was behoorlijk. Na een half uurtje begint de auto te trillen en dat werd steeds erger. De parkeerplaats op en resultaat twee banden stuk. De ene was net een fietsband zo rond was het loopvlak en de andere een bobbel van 4 cm. Resumé twee nieuwe banden. Vervolgens door naar de kust van frankrijk. Na drie dagen in de zon liggen bakken op naar Barcelona. Voor de gene die wel eens bij Perpignan over de grens zijn gegaan weten dat daar een lange klim zit. Ik heb geen haast dus rustig aan in zijn tweede versnelling naar boven ( derde ging niet ). De motor werd warm en warmer, heet, heetst. Boven aan op de parkeerplaats gezet af laten koelen, koelwater erbij en weer verder tenminste dat dachten wij. Alleen de auto dacht er anders over. Liep op 3 cilinders en witte rook dus voor 95% koppakking. Vrienden van de anwb gebeld, sleepwagen, garage, hotel. De volgende dag diagnose “koppakking”. Volgens de anwb konden ze dat daar niet maken en kreeg in vervangend vervoer. Ik weet nog steeds niet wat het beleid is bij de anwb maar een koppakking van een m115 vervangen is nou niet het meest moeilijke, maar ze hielden voet bij stuk, auto op transport en een andere camper. Er is de zelfde dag nog iemand met een camper naar Spanje gereden, wij hebben drie dagen midden in Barcelona in een hotel gezeten
( kregen ook nog een huurauto ) . Na drie dagen de camper in ontvangst genomen en de chauffeur heeft de huurauto terug gebracht. Verder is de vakantie goed verlopen in een camper van 3 weken oud en 2600 km op de teller. Toen we terug kwamen was gelukkig mijn oude beestje weer terug. Nadat we alle spullen er weer ingepakt hadden en de anwb camper weer terug gebracht hadden, ben ik in mijn campertje gaan zitten, zonder airco, douche, en alle luxe die we gehad hadden. En kwam tot de conclusie “we hadden hem gemist” :cry:
Ach volgend jaar proberen we het gewoon opnieuw.
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Zo heb je wel een vergelijkend onderzoek kunnen doen.... :lol:

Ik snap ANWB ook niet, want als ze zo makkeleijk vervand vervoer doen op een lekke koppakking, dan snap ik niet waarom ik 20 jaar geleden met een koppakking (helaas met vastloper erbij) 2 dagen heb moeten wachten totdat ik accoord kreeg voor repatriering, moest bij officiele MB dealer staan en dan most de receptionisat verklaren dat ie niet binnen 3 dagen gerepareed kon worden.
Ze hebben denk ik van mijn rektie achteraf toch iets geleerd over ,joint de culasse (NL: koppakking) reparaties. :D

Frank
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten