Pagina 1 van 1

toverstaafjes?

Geplaatst: 01 sep 2007, 13:36
door Admin
Op het salon in Düsseldorf zag ik een stand met staafjes waarvan de uitvinder claimt dat ze de eigenschappen van de brandstof zodanig wijzigen dat de motor zuiniger loopt, maar kracht ontwikkeldt en minder schadelijke stoffen afscheidt. Het hele verhaal staat op http://www.moletech.us/
Ik weet dat dergelijke prodcten regelmatig de kop opsteken, afwisselend voor het wegvervoer en voor de scheepvaart...

Het klinkt IMHO allemaal te mooi om waar te zijn. Wie kan hier -gefundeerd- iets zinnigs over zeggen?

Geplaatst: 01 sep 2007, 18:51
door Buster
Er zijn meer aanbieders die hier iets mee doen,
Het definitieve antwoord op ongelode benzine! ! ! De FUELCAT is een katalysator die in de brandstofleiding wordt geplaatst.In de FUELCAT zit een tinlegering die onder invloed van de langsstromende benzine microscopisch kleine deeltjes tin in de benzine brengt. Deze tindeeltjes worden bij verbranding tinoxide deeltjes welke een dunne coating achterlaat op kleppen, klepzittingen, de kop, de zuigers en de zuigerwanden. Hierdoor wordt het toevoegen van loodvervanger overbodig! ! Tevens zorgt de FUELCAT voor een betere verbranding van de benzine. Voortaan kunt u rijden op ongelode benzine, de FUELCAT compenseert het verlies aan vermogen volledig. De motorolie blijft merkbaar schoner. FUELCAT heeft een levensduur van minimaal 400.000 km. Een investering die zich snel terugverdient
Het is uitgevonden door Henry Broquet's in de jaren 40
om de R.A.F. een oplossing te bieden om kerosine een octaan boost te geven Zie link:

http://www.fuelcat.co.uk/history.html
http://www.broquet.co.uk/index.htm

De fabrikanten beweren allemaal dat je er een zuiniger gebuik van krijgt
ik herinner mij een verhaal van een van de aanbieders over een bedrijf met grote Catepilar graafmachines in het genoemde voorbeeld werd een ongelofelijke bezuiniging bereikt.

(Ik ben hier in het verleden mee bezig geweest met onze Hannomag F35
met Austin A60 motor.)


Groet, Frank.

Geplaatst: 02 sep 2007, 19:08
door Frank.fjph
Ik heb een magnetisch ding ingebouwd gekregen op een DAF 2300, in 1991. Bedoeld om de rookontwikkeling bij het tijdens PTO bedrijf plotseling verhogen naar verhoogd toerental te beperken.
Zou door het richten van de dieselmolekulen komen.........resultaat, :?: :?: :D

Frank

Geplaatst: 02 sep 2007, 22:38
door paulv
Hallo Ernst,

Hier heb je een overzicht (met patentnummers) van een hele hoop soortgelijke brandstofbespaarders.

http://www.mpgresearch.com/viewtopic.php?t=1730

Mijn overtuiging is dat ze geen van allen echt goed werken. :wink:

Groeten,
Paul