Nieuw lid in Amsterdam

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Pieter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 aug 2007, 21:35
Locatie: Amsterdam

Nieuw lid in Amsterdam

Bericht door Pieter »

Beste mensen,

Sinds kort zijn we lid van Dubbellucht, en nu ook geregistreerd op het forum. Tijd om kennis te maken.
Wij, Anja en Pieter uit Amsterdam, kinderen van 4 en 6 hebben vorig jaar een Mercedes 207D uit 1987 gekocht. We hebben er
meteen een fantastische vakantie mee gehad. Het viel me wel op dat het berg op een beetje wennen was. Al die vrachtwagens die je inhalen...
Naderhand bleek bij de dealer dat de camper eigelijk te zwaar is voor het kenteken. We hebben hem toen te koop aangeboden (steeds het gewichtsprobleem er netjes bij verteld).
Op het laatste moment is de verkoop niet doorgegaan. Het viel ons toch te zwaar de camper weg te doen.
We zijn direct aan de slag gegaan met het repareren van de carrosserie.
Nu gaan we aan de slag met gewichtsbesparende maatregelen. En tegelijkertijd wil ik zoveel mogelijk weten van de camper. Ik hoop op dit forum veel te leren, en kijk uit naar het volgende sleutelweekend!

Groeten,

Pieter
Afbeelding
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

He hoi, kijk gewoon houden en het beste er van maken ! :-)
ja vrachtwagens die je inhalen, hmm
Het is wel leuk als je in je vakantie er tenminste 1 inhaalt :-)
Dat vinden de kinderen nog steeds leuk, ze zijn hier 18,17 en 13 maar die ene vrachtwagen die ik vorig jaar in Frankrijk inhaalde bult op weten ze nog steeds :-)
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Gebruikersavatar
Jos Huijzer
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2007, 19:55
Locatie: Swifterbant

Bericht door Jos Huijzer »

Hoi Pieter en Anja, wij zijn ook vrij nieuw bij Dubbellucht en al heel wat uurtjes op dit forum doorgebracht, er valt een hoop te lezen.
De vrachtwagen van tegenwoordig hebben zoveel pk's daar kunnen onze oude busjes niet tegenop, gewoon laten passeren even een grootlichtseintje als ze er voorbij zijn dan zijn ze weer tevreden,

Groet Jos Huijzer
Gebruikersavatar
melhof
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jun 2006, 19:41
Locatie: Zuid Spanje

Bericht door melhof »

Kom je op het Najaars weekeind op het sleutelveld (SV) staan?

Dan kun je samen met anderen nog wat meer klussen.
Met name klussen die je liever onder begeleiding van ervaren mensen doet zijn ideaal dan.
De klussen zijn alleen wel iets kleiner bedoeld dan op een sleutelweekeind kunnen.
We staan dan toch gewoon op een camping... :wink:

Groet,
Melchior
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Hoi,

Welkom..................

Ach wat is te zwaar,...... net hoe je er tegen aan kijkt.
Als je een 2400kg versie met 4 ton belaadt dan snap ik het wel, maar een 307 kan wel wat hebben, en dat gezeur over kenteken valt meestal wel mee.
Als je een "personenwagen"uitvoering/kenteken hebt dan ziet niemand het.

Enige gewichtsbesparing is wel handig, zeker als er veel zwaar hout in verwerkt is, want dan gaat ie mooi harder de berg op :lol:

succes

Frank
Pieter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 aug 2007, 21:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Pieter »

Beste mensen,

Bedankt voor de berichten.

Het gewcht blijft toch een issue voor ons. Op camperforum.nl is hier een bericht over te lezen.
We gaan dus toch onderzoeken of er mogelijkheden zijn de bus aan te passen. Ik heb toch de indrukdat de meeste dubbelluchtleden wat zwaardere bussen hebben.
We zullen onze ervaringen posten op het forum, misschien dat anderen er iiets aan hebben.

Groeten!
Pieter
[/url]
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Wij tillen er niet zo zwaar aan.................. :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast